Citat:
Ursprungligen postat av
PW70
Hej.
Var på ett glöggparty dagar före julhelgen. Där kom vi in på denna tråd jag och en person som har en relation till HA. Vilken typ av relation kommer jag aldrig berätta för röja hen. Ett av hens syskon var på en fest i Mariestad under 1992, antal månader efter försvinnandet framkom inte, men det var under samma år. På denna fest är Bjö*rn W. och en person till som hen inte har något efternamn, men ett förnamn J*ohan. J*ohan skall vara ljushårig med glasögon av någon typ. Där på denna fest skall BW och denne person ha sagt att HA kommer man aldrig finna, då hon skall ligga uppeldad på Mariestads sopptipp. Hens syskon blev sig illa till mods pga relationen. Dagar efter skall en annan av åhörarna till detta samtal ha blivit hota av vederbörande personer, att hålla käft om vad hen hade hört. Denna person skall ha kontaktat polisen om situationen.
Någon dag efter julhelgen 2017 skrev jag ett inlägg i tråden om att jag hade pratat med en person som jag känner väl, och hen hade hört rykten om att HA:s kropp skulle ha slängts i en brännugn vid kraftvärmeverket.
Den jag pratade med är, precis som jag, inte från Mariestad. Däremot är hen då och då i Mariestadsområdet i tjänsten.
Uppeldad på en soptipp eller uppeldad i en ugn? Jag tror nog mest att det är en skröna som genom åren ändrat form. (Jämför med ”Visk-leken”)
Visst, man kan inte helt utesluta varken soptipp eller ugn.