2018-08-16, 22:39
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PW70
6-700 meter enl Maps.
Den bekante skall ha kommit ikapp. Dem hade sällskap den sista biten innan KM aviker höger hemåt. Vad som sas och hur KM agerande var, har vi ingen aning om.
Med detta vittnesmål så borde KM lämnat torget med omnejd runt kl.03.00 till 03.10. Tror mer på 03.00 om man är berusad.

Tror du att det skulle kunna gå att få fram sinnesstämningen på KM? Och om han verkade så dyngrak att han stunden innan hade kunnat haft en minneslucka?

Tiden att utföra ett brott är ganska knapp, men inte omöjlig. Inte om kroppen fanns kvar, i närheten, och han var på väg hem efter en bil. Alternativ haft tillgång till en bil i närheten av brottsplatsen. Men då torde han i det läget inte ha hunnit långt med kroppen vid det tillfället. Tillfällig "förvaring"? Därför skulle hans sinnesstämning vid mötet med vittnet vara intressant.
Citera
2018-08-16, 22:43
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Väldigt snålt om tid förstås, ser de bilen ca 02.30 är det kanske mer rimligt. Men den där bilen gäckar...

Jag tänker att det som händer i Kohagen, händer runt 02:20. Om bilen som killarna ser kommer runt 02:40, åtminstone, finns det en reell chans att han hann få fram en bil som kördes upp på lekplatsen. Då är det fortfarande 30 minuter kvar att ytterst tillfälligt hinna gömma kroppen (sannolikt typ nästgårds), ställa bilen någonstans innan han behöver vara på torget och lämna detsamma för att synas vid 03:30 uppe vid Snickaregatan/Stockholmsvägen. Visst är det tajt. Sedan behäver bilen på cykelvägen runt 02:40 inte ha med försvinnandet att göra, men mycket talar för det. Och som jag skrev tidigare och som Prinzezzan skriver nu: Han kan ha hämtat en bil vid 03:30, den bilen som Carina ser vid cirka 03:30 utanför BB:s tomt.

PW70 måste svara på mina frågor om informationen så att vi kan bedöma trovärdigheten.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-16 kl. 22:45.
Citera
2018-08-16, 22:46
Medlem
lugnåss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Väldigt snålt om tid förstås, ser de bilen ca 02.30 är det kanske mer rimligt. Men den där bilen gäckar...

Hej.
Sorry men hela fallet gäckar.
Finns det något mer öht än att HA är försvunnen och att vissa personliga ägodelar är funna som är bekräftat?

Eller ?

//lugnås
Citera
2018-08-16, 23:17
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Hej.
Var på ett glöggparty dagar före julhelgen. Där kom vi in på denna tråd jag och en person som har en relation till HA. Vilken typ av relation kommer jag aldrig berätta för röja hen. Ett av hens syskon var på en fest i Mariestad under 1992, antal månader efter försvinnandet framkom inte, men det var under samma år. På denna fest är Bjö*rn W. och en person till som hen inte har något efternamn, men ett förnamn J*ohan. J*ohan skall vara ljushårig med glasögon av någon typ. Där på denna fest skall BW och denne person ha sagt att HA kommer man aldrig finna, då hon skall ligga uppeldad på Mariestads sopptipp. Hens syskon blev sig illa till mods pga relationen. Dagar efter skall en annan av åhörarna till detta samtal ha blivit hota av vederbörande personer, att hålla käft om vad hen hade hört. Denna person skall ha kontaktat polisen om situationen.

Ang. min fetmarkering.

Vet du om en av dessa åhörare, som blev hotade, var C?
Senast redigerad av Prinzezzan 2018-08-16 kl. 23:48.
Citera
2018-08-16, 23:20
Medlem
Ugglan.s avatar
Jag har funderat lite på det där med Per Warvlin och frågan på Twitter. Alltså, Per Warvlin ställer frågan till KM den 26 juli, drygt en månad efter det att intervjun med pilot sändes, men det som är intressant är att Per Warvlin ställer frågan exakt sju dagar efter det att KM först sipprade ut i tråden, vilket skedde sent på kvällen den 19 juli 2017 (sidan 1296). Det tog någon dag, för all del, innan namnet var helt ute.

Min fundering är: Kan Per Warvlin ha gått efter vad som skrevs i tråden och utifrån det ha bestämt sig för att "KM är mannen" och sedan kontaktat honom? Är detta rimligt? Jag har jäkligt svårt att tro att en journalist skulle kunna agera med sitt namn på det viset utifrån vad som ändå kan betraktas som hörsägen på Internet. Nog måste väl en journalist ha bra mycket mer på fötterna än så för att offentligt kontakta en person på ett socialt medium i ett mordfall? Nog måste väl Per Warvlin ha haft "inside information" och gjort sin förfrågan i ett läge som han bedömde som "rätt"? Jag kan bara inte tro att Per Warvlin gick på det som skrevs i tråden och kontaktade KM, utan hade betydligt mer information än så om den som han kontaktade, alltså KM. Eller vad tro ni andra? Kan Per Warvlin ha begått ett journalistiskt lågvattenmärke?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-16 kl. 23:27.
Citera
2018-08-16, 23:25
Medlem
Citat:
Fordonet som KM kunde ha haft tillgång till stod antagligen inlåst eller så stog den hemma hos ägaren eller hos dens sommarstuga inte på Dillö. Nyckel hade han inte tillgång till.
Fordonet var av transportbussmodel och täckt med stora reklamskyltar på bägge sidor och bakparti. Inga rails eller takräcke.
Hans såg inte på torget 03.30 utan i utkanten av centrala Mariestad. Ca 15 min gångpromenad i normalt takt och nyktert tillstånd från torget. På väg hem.

Tack för svar angående bilarna och VÄLDIGT intressant info om var vittnet exakt såg pilot, för den infon gav de ju inte ut i media.
och eftersom din bekant träffade KM 3.30 och tydligen har delgivit polisen detta.

Så ägarna till el butiken ägde bara en bil? och det var firma bussen? Är du säker på detta?
Citera
2018-08-16, 23:30
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag har funderat lite på det där med Per Warvlin och frågan på Twitter. Alltså, Per Warvlin ställer frågan till KM den 26 juli, drygt en månad efter det att intervjun med pilot sändes, men det som är intressant är att Per Warvlin ställer frågan exakt sju dagar efter det att KM först sipprade ut i tråden, vilket skedde sent på kvällen den 19 juli 2017 (sidan 1296). Det tog någon dag, för all del, innan namnet var helt ute.

Min fundering är: Kan Per Warvlin ha gått efter vad som skrevs i tråden och utifrån det ha bestämt sig för att "KM är mannen" och sedan kontaktat honom? Är detta rimligt? Jag har jäkligt svårt att tro att en journalist skulle kunna agera med sitt namn på det viset utifrån vad som ändå kan betraktas som hörsägen på Internet. Nog måste väl en journalist ha bra mycket mer på fötterna än så för att offentligt kontakta en person på ett socialt medium i ett mordfall? Nog måste väl Per Warvlin ha haft "inside information" och gjort sin förfrågan i ett läge som han bedömde som "rätt"? Jag kan bara inte tro att Per Warvlin gick på det som skrevs i tråden och kontaktade KM, utan hade betydligt mer information än så om den som han kontaktade, alltså KM. Eller vad tro ni andra? Kan Per Warvlin ha begått ett journalistiskt lågvattenmärke?

Om jag inte minns fel, så fanns en kommentar till Warvlins förfrågan. Vet du i så fall vad det stod där?
Citera
2018-08-16, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Struten73
Nä inte Ivan men DL.

Ja det stämmer.
Missuppfattade ditt inlägg.
Citera
2018-08-16, 23:34
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Om jag inte minns fel, så fanns en kommentar till Warvlins förfrågan. Vet du i så fall vad det stod där?

Nej, jag har inte Twitter och annan skit Jag kan bara referera till dumpen: Inlägg 28601 på sidan 2384. (https://minfil.com/n4n8O4f0bf/25508651_10155277935082677_253800064_o.jpg) lubbe75 kan kanske hjälpa dig?
Citera
2018-08-16, 23:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Nej, jag har inte Twitter och annan skit Jag kan bara referera till dumpen: Inlägg 28601 på sidan 2384. (https://minfil.com/n4n8O4f0bf/25508651_10155277935082677_253800064_o.jpg) lubbe75 kan kanske hjälpa dig?

Har inte heller Twitter.

Skickar då frågan vidare till lubbe75.
Citera
2018-08-16, 23:39
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Hej.
Var på ett glöggparty dagar före julhelgen. Där kom vi in på denna tråd jag och en person som har en relation till HA. Vilken typ av relation kommer jag aldrig berätta för röja hen. Ett av hens syskon var på en fest i Mariestad under 1992, antal månader efter försvinnandet framkom inte, men det var under samma år. På denna fest är Bjö*rn W. och en person till som hen inte har något efternamn, men ett förnamn J*ohan. J*ohan skall vara ljushårig med glasögon av någon typ. Där på denna fest skall BW och denne person ha sagt att HA kommer man aldrig finna, då hon skall ligga uppeldad på Mariestads sopptipp. Hens syskon blev sig illa till mods pga relationen. Dagar efter skall en annan av åhörarna till detta samtal ha blivit hota av vederbörande personer, att hålla käft om vad hen hade hört. Denna person skall ha kontaktat polisen om situationen.

Någon dag efter julhelgen 2017 skrev jag ett inlägg i tråden om att jag hade pratat med en person som jag känner väl, och hen hade hört rykten om att HA:s kropp skulle ha slängts i en brännugn vid kraftvärmeverket.

Den jag pratade med är, precis som jag, inte från Mariestad. Däremot är hen då och då i Mariestadsområdet i tjänsten.

Uppeldad på en soptipp eller uppeldad i en ugn? Jag tror nog mest att det är en skröna som genom åren ändrat form. (Jämför med ”Visk-leken”)

Visst, man kan inte helt utesluta varken soptipp eller ugn.
Senast redigerad av Pajosv 2018-08-16 kl. 23:42.
Citera
2018-08-17, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pajosv
Någon dag efter julhelgen 2017 skrev jag ett inlägg i tråden om att jag hade pratat med en person som jag känner väl, och hen hade hört rykten om att HA:s kropp skulle ha slängts i en brännugn vid kraftvärmeverket.

Den jag pratade med är, precis som jag, inte från Mariestad. Däremot är hen då och då i Mariestadsområdet i tjänsten.

Uppeldad på en soptipp eller uppeldad i en ugn? Jag tror nog mest att det är en skröna som genom åren ändrat form. (Jämför med ”Visk-leken”)

Visst, man kan inte helt utesluta varken soptipp eller ugn.

Än mer häpnadsväckande är att det påstås att BW var en av dem som påstod detta samt hotat till tystnad!!! Hur kan det stämma när BW stod UA så nära vid tiden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in