2018-08-16, 19:11
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardstekt
Jag har röstat på sd i tre val. Aldrig igen. De har inte lyckats med någonting egentligen.

De har distanserat sig ifrån alternativ media.
De bygger fortfarande sitt sätt att argumentera på politiskt korrekt idévärld.
En ide om svenskhet som förnekar svenskar samma rätt som alla andra folkgrupper har.
Slirar kring frågor om självbestämmande.
Lyckas inte vidga åsiktskorridoren.

Sedan så är det inte 2006 längre. Det räcker inte med att minska invandringen med 90%. Den måste stoppas helt. Och dom som har tagit sig hit på felaktiga grunder måste skickas hem.
Plus en till liten detalj, SD är helt enkelt ganska dåliga på vad de gör vilket blir pinsamt uppenbart när man har något att jämföra med i form av ett vitalt kompetent parti som AfS som lyckas leverera betydligt mer trots att de inte tar emot 60 miljoner per år i partistöd bara på nationell nivå, slussar upp 15 miljoner från distrikten per år, har mer än 40 högbetalda riksdagsledamöter plus ett kansli staten står för och så vidare. Och vad får vi för det, ja t.ex. en bisarrt ouppdaterad hemsida som inte listar ansvariga för områden och där senaste nytt är från 28 maj i år ett valår. Det står alltså fortfarande inte något om valkampanjen på hemsidan utan bara att man förbereder den, det enda ställer det står mer är Facebook och liknande. Hur svårt kan det vara att sköta en hemsida år 2018?

För att ta något mer, skåda bevisföremål 1, den här närmast parodiskt dåliga videon från Åkessons valturnè:

https://www.facebook.com/jimmieakesson/videos/246634239297489/

Jag rekommenderar verkligen alla att titta på denna. Känns det här som ett kompetent parti med vind i seglen? Känns det här som den nationella rörelsens stora ledare? Känns det som han är omgiven av vassa intellekt?
Citera
2018-08-16, 19:12
Medlem
Haddos avatar
Alternativ för Sverige får min röst. Jag har bara en röst till riksdagen och jag vill vara lite alternativ. Jag gillar alternativ media. Jag såg några bra alternativa anförande som Jeff Ahl hade i riksdagen efter att han gått med i AfS.

Därmed inget ont om SD de får min röst också.
Citera
2018-08-16, 19:19
Medlem
Hardstekts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Plus en till liten detalj, SD är helt enkelt ganska dåliga på vad de gör vilket blir pinsamt uppenbart när man har något att jämföra med i form av ett vitalt kompetent parti som AfS som lyckas leverera betydligt mer trots att de inte tar emot 60 miljoner per år i partistöd bara på nationell nivå, slussar upp 15 miljoner från distrikten per år, har mer än 40 högbetalda riksdagsledamöter plus ett kansli staten står för och så vidare. Och vad får vi för det, ja t.ex. en bisarrt ouppdaterad hemsida som inte listar ansvariga för områden och där senaste nytt är från 28 maj i år ett valår. Det står alltså fortfarande inte något om valkampanjen på hemsidan utan bara att man förbereder den, det enda ställer det står mer är Facebook och liknande. Hur svårt kan det vara att sköta en hemsida år 2018?

För att ta något mer, skåda bevisföremål 1, den här närmast parodiskt dåliga videon från Åkessons valturnè:

https://www.facebook.com/jimmieakesson/videos/246634239297489/

Jag rekommenderar verkligen alla att titta på denna. Känns det här som ett kompetent parti med vind i seglen? Känns det här som den nationella rörelsens stora ledare? Känns det som han är omgiven av vassa intellekt?

Det är ju hela deras partikultur som är helt skev. Jag menar ta bara den här saken med nolltoleransen. Tanken att man lät media(elller ännu värre expo) agera domare för vilka som skall skickas till slakt, är helt jävla efterbliven.

Vem vill ställa upp för ett sånt parti. Som aldrig håller dig bakom rygg. Som alltid kastar dig till vargarna så fort någon hittar dina fyllesms från 2002.

Hur tänkte dom? Hur kan ett sånt parti som inte lämnar några garantier och skydd tänkas locka någon med ett uns av hjärna?!
Citera
2018-08-16, 19:19
Avstängd
Jag måste också säga att AfS:s partiprogram får alla rätt.

Det känns mycket genomtänkt och ligger rätt i tiden. Det har hänt mycket i världen de senaste åren och AfS har tagit till sig av det.
Citera
2018-08-16, 19:57
Medlem
loqus avatar
SD har inte växt för att de varit så fantastiskt bra, utan för att det inte fanns ett bättre alternativ för den invandringskritiska svensken att kanalisera sin upprördhet mot. SD fungerar numera som ett instrument vars mätare visar hur mycket många vill ha till en förändring inom främst invandringen. Jag tycker att Jimmie och alla andra inblandade ska ha stort tack för att de stått upp mot all den skit de fått stå ut med under åren. Jimmie et al verkar rätt så trötta nu, med all rätt. Ingenting i politiken kommer att ändras så länge det globalistiska blocket är större än det nationalistiska, även om SD bli störst och AfS skulle komma in. Ännu handlar det om att väcka tillräckligt många svenskar ur den politiskt korrekt dimman. För deras skull och för Sveriges skull behöver vi nytt nationalistiskt blod i riksdagen och debatter.
Citera
2018-08-16, 19:57
Medlem
Sanctuss avatar
AFS!

SD har tyvärr tappat bort sig i ett lamt ingenmansland nu när dom övriga partierna stramat åt invandringen. Inga problem kommer lösas så länge man inte vågar tala om återvandring. Det hjälper inte att, som SD vill, utbilda och lära dessa människor om svenska seder och bruk(som vi skattebetalare ska betala för). Har man kommit hit på falska premisser eller kommit hit och begått brott så skall man ut ur landet. Ingen pardon.

Ett SD som blir största parti skulle förvisso vara en rolig knäpp på näsan till Socialdemokraterna men det blir ändå helt verkningslöst om inte AFS kommer in i riksdagen och på allvar kan röra om i grytan och agera blåslampa i röven åt SD.
Citera
2018-08-16, 20:00
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Nej. Jag talar sanning. Hade afs hållit sig inom anständighetens gräns hade jag kunnat tänka mig att stödrösta på dem i framtiden, men nu gör man inte det.

Notera då att jag tillhör den mer konservativa 15 procenten av befolkningen. Om ni inte kan locka mig, hur ska ni då blir ett riksdagsparti?

Förstår du vad jag menar?

Anständighetens gräns?
Vi har 7 partier som regerat i olika konstellationer där de fördärvat landet i över 40 år.

SD var tidiga ut och påpekade problematiken men den var då inte alls uppenbar för den stora massan som fortfarande bodde på betryggande avstånd från förfallet.
Rasistanklagelserna fick tas emot av dom som fick ta del av invandringens "berikning" och media hjälpte till att elda på denna stämning.
Men SD fick rätt alldeles försent.

Alla partier har företrädare som är idioter utan undantag. AfS kommer få bra många idioter under årens lopp.

Titta bara på socialdemokraterna vars toppskikt bestått och består av synnerligen usla meriter. Dom hade Mona Sahlin och nu har dom Stefan Löfven vid rodret. Vilka genier fullständigt kapabla att göra djuplodande analyser...
Och det här snacket om antisemitism. Margot Wallström blir portad från Israel och hamnar sedan på antisemitlistan från Simon Wiesentahl-centret och Löfven kallar Fatah för "kära systerparti". Båda är toppnamn inom S, sitter kvar och folk röstar på dom.
Vanligt folk skiter det.

Du lockas inte av AfS för du är inte konservativ. Det enda som är bortom anständighetens gräns är dina fantasier.
Citera
2018-08-16, 20:03
Medlem
roflmao123s avatar
Jag kommer rösta AfS. Jag har alltid gillat Kasselstrand. Ser hellre att Sverige går under snabbt än långsamt vilket kommer bli resultatet med bingo-Jimmies politik.

Citat:
Ursprungligen postat av vanartad

Toppeninlägg
Senast redigerad av roflmao123 2018-08-16 kl. 20:13.
Citera
2018-08-16, 20:20
Medlem
Hexen666s avatar
Det blir Afs för mig, vilket ter sig mer och mer självklart för varje dag som går. Dom är rätt i tiden, är fräscha och nya, har helt ett lysande partiprogram, och platt skatt!!! hur underbart är inte det samt totalt orädda, kreativa och kunniga företrädare. Dom är en del i den nya rörelsen som har vuxit sig rätt stark i västvärlden. De som inte längre tar skit, säger vad dom tycker, är konstruktiva görare, inte längre litar på etablissemanget och KRÄVER sin rätt till sin fosterjord och bara blir starkare av att kallas rasist, nazist & klimatförnekare.

Det är nog game over för det gamla paradigmet. GGWP
Citera
2018-08-16, 20:32
Medlem
halvarvinkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hexen666
Det blir Afs för mig, vilket ter sig mer och mer självklart för varje dag som går. Dom är rätt i tiden, är fräscha och nya, har helt ett lysande partiprogram, och platt skatt!!! hur underbart är inte det samt totalt orädda, kreativa och kunniga företrädare. Dom är en del i den nya rörelsen som har vuxit sig rätt stark i västvärlden. De som inte längre tar skit, säger vad dom tycker, är konstruktiva görare, inte längre litar på etablissemanget och KRÄVER sin rätt till sin fosterjord och bara blir starkare av att kallas rasist, nazist & klimatförnekare.

Det är nog game over för det gamla paradigmet. GGWP

Det ska bli otrolig härligt att slippa betala denna förbannade värnskatt som pumpas in i vänstervridna myndigheter och diverse vänsterföreningar vars enda mål min raka motsats.
Jag jobbar alltså flera timmar per dag för att betala för vänsterns propaganda. Jag blir trött av bara tanken.

Men i Sverige är det snudd på värre att kritisera skattetrycket än att kritisera invandringen. Så djupt rotad är denna procentsats.
Citera
2018-08-16, 20:46
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
Du lockas inte av AfS för du är inte konservativ. Det enda som är bortom anständighetens gräns är dina fantasier.

Jag är både konservativ och nationalist. Problemet för mig är att jag ser på förtid hur afs strategi kommer misslyckas, om inte kortsiktigt så blir det långsiktigt. Därför jag hoppas att de faktiskt upphör med delar av sin strategi. Sållar man bort den mest nationalistiska NMR fanan som nu verkar lägga sin röst på AfS från ekvationen och även William Hahnes (som bland annat heter Viking i mellannamn och dessutom bara är 26 år) prat om att han ska kämpa för att ställa Reinfelt inför riksrätt så är partiprogrammet OK, men man kommer tråkigt nog ha problem i framtiden och det kommer du få se själv.
Citera
2018-08-16, 20:53
Medlem
Expohunters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Jag är både konservativ och nationalist. Problemet för mig är att jag ser på förtid hur afs strategi kommer misslyckas, om inte kortsiktigt så blir det långsiktigt. Därför jag hoppas att de faktiskt upphör med delar av sin strategi. Sållar man bort den mest nationalistiska NMR fanan som nu verkar lägga sin röst på AfS från ekvationen och även William Hahnes (som bland annat heter Viking i mellannamn och dessutom bara är 26 år) prat om att han ska kämpa för att ställa Reinfelt inför riksrätt så är partiprogrammet OK, men man kommer tråkigt nog ha problem i framtiden och det kommer du få se själv.

Snygg helgardering. Är du en van Stryktipsare?

Att kalla sig själv för konservativ och samtidigt heja på "öppen svenskhet" är nutidens roligaste paradox.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in