2018-08-16, 08:30
Medlem
”Behandla oss som djur och vi ska bete oss som djur”

Är det detta citat som sätter spiken i kistan för S för alltid?
Citera
2018-08-16, 08:42
Medlem
AreYouBacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnSanJuro

Förlåt oss för att ge er bostäder, pengar, arbete, skola, omsorg, vård. Det finns en utväg för er, lämna landet om det inte passar.
Citera
2018-08-16, 08:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AreYouBack
Förlåt oss för att ge er bostäder, pengar, arbete, skola, omsorg, vård. Det finns en utväg för er, lämna landet om det inte passar.

Nu när polisen faktiskt agerar som polisen ska agera så raseras hela deras tillvaro, smärtsamt för dem, ja, men den enda vägen framåt, hårt mot hårt, det är så buset ska hanteras oavsett område, ras och folkgrupp.
https://www.expressen.se/gt/qs/maskerade-mannen-i-video-till-expressen-hamnd-mot-polisen/
Citera
2018-08-16, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjelvefan
Men herregud. Nej den har inget samband med detta och denna dokumentär har ju knappt ens heller nämnts i media eller varit särskilt omtalad!

Och man måste väl kunna göra historiska dokumentärer om kriminella gäng som var omtalade förr utan att allt handlar om att försköna dagens problem, det är väl inte märkligare än att man gör en dokumentär om Mattias Flink, Thomas Quick eller Hagamannen eller vem tusan som helst som det har skrivits om mycket förr.

Men ok, inga fler dokumentärer där vita medverkar framöver då! Men då blir väl folk istället upprörda över på att de ignoreras :-)

Jag råkade bara hitta den av en slump och var nyfiken just för att de var så omtalade på den tiden och att jag bodde där då och hängde på sama ställen där de och andra gäng härjade.

Det har självklart inget med dagens problem att göra, och min poäng var inte heller att försköna dagens verklighet på något sätt.

Snarare precis tvärtom! Eftersom jag precis tvärtom undrar just varför man inte tar våldet på MINST lika stort allvar idag och behandlar dom i förorten som dom kriminella de är... Och varför man gör rasism av precis allt! Och det får du till detta..?

Däremot anser jag att du underskattar hur pass grovt gängvåldet ändå var i Falun/Borlänge under några år, även om det INTE var min poäng att jämföra på det sättet! Så du låter som en annan typ av missförståndsproffs du med om det nu tolkas så.

Tillägg: Såg att Expressen skrivit om det. För mig kvittar det eftersom jag har ett ”personligt” intresse, och varför inte istället använda detta till att ifrågasätta varför media behandlar kriminella i förorten annorlunda än vad man gjorde då...?

Vakna upp! Vem är journalisten som är med i intervjun? JAN HELIN
Dokumentären är gjord för att den handlar om vita gängkriminella som likt invandrarungdommar uppträder som en familj. Broshur du vet....

Jan Helin har noga valt just detta gäng för att bevisa att svenska vits unga män också är Gängkriminella.

Det man borde fokusera på istället för att sprida dimridåer är invandrarnas överrepresentation inom viss brottslighet och de ökade våldet och alltmer livsfarliga våldet i invandrartäta områden.
Citera
2018-08-16, 08:48
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Har denna publicerats (?) här har vi det, svart på vitt. Polisens arbete måste varit oerhört framgångsrikt då de unga ligistgängen upplever att de inte längre kan bete sig hur de vill?
https://www.expressen.se/gt/qs/maskerade-mannen-i-video-till-expressen-hamnd-mot-polisen/

Då har vi det kristallklart, teoretiker av konspirationer läs:

En ung man hör på måndagen av sig till Expressen och antyder att ”något stort” är på gång i Göteborg.
Klockan 19.46 på kvällen (alltså 1 timme och 15 min. innan terrorattentaten) skickar denne man en video till Niclas Hammarström på Expressen.
I videon läser en maskerad man i svart luvtröja upp ett meddelande riktat till ”polisen, politikerna och samhället”.
Behandla oss som djur och vi ska bete oss som djur.

Budskapet har tre delar:
• Polisen är brutal och trakasserar människor utan grund.
• Socialtjänsten rycker bort barn från deras familjer.
• Det är orättvist att övervakningskameror sätts upp i fattiga områden men inte i rika.

Den maskerade mannen avslutar, på bruten göteborgska:
– Behandla oss som djur och vi ska bete oss som djur. Detta är inget hot, utan enbart för att väcka samhället.
I videon ges inga detaljer om vad som ska ske – eller var. Men drygt en timme efter att videon skickats börjar det alltså brinna på fyra ställen i princip samtidigt.
Senast redigerad av CHALLETVAERVIGG 2018-08-16 kl. 08:52.
Citera
2018-08-16, 08:50
Medlem
Citat:
Vakna upp! Vem är journalisten som är med i intervjun? JAN HELIN
Dokumentären är gjord för att den handlar om vita gängkriminella som likt invandrarungdommar uppträder som en familj. Broshur du vet....

Jan Helin har noga valt just detta gäng för att bevisa att svenska vits unga män också är Gängkriminella.

Det man borde fokusera på istället för att sprida dimridåer är invandrarnas överrepresentation inom viss brottslighet och de ökade våldet och alltmer livsfarliga våldet i invandrartäta områden.

Och ja det är inte så att Sverige aldrig har haft kriminella ungdommar. Det är den enorma ÖKNINGEN av kriminella ungdommar som är problemet.
Citera
2018-08-16, 08:50
Medlem
0.999...s avatar
Citat:
Herregud vad dyrt och omständigt.
Stäng gränsen, utvisa alla utlänningar som begår minsta brott. Sätt svenskar som begår brott på ordentliga fängelsestraff. KLART

Haha, precis min tanke också. Det är i princip helt och hållet kopierat från USA där förutsättningarna är helt annorlunda. Har sett den här artikeln delas relativt flitigt och folk gillar väl lite drakoniska åtgärdet sådär. Problemet är att den här typen av skärpningar mycket väl kan drabba t.ex. politiska motståndare framöver. Vidare är förebilden USA, vilket den här individen klipp och klistrat, skapat för ett mångkulturellt land med brutal behandling av fångar.

Vårat system är i grunden skapat för ett etniskt homogent nordiskt samhälle och har fungerat hyggligt tidigare. Varför gå över till något sämre när lösningen är att bara skicka hem packet med familj och släkt som du säger.
Citera
2018-08-16, 08:53
Medlem
Citat:

Spontant käns det mer som "bete er som djur så blir ni behandlade som djur"

Så detta är varför attacken genomfördes:

• Polisen är brutal och trakasserar människor utan grund.
• Socialtjänsten rycker bort barn från deras familjer.
• Det är orättvist att övervakningskameror sätts upp i fattiga områden men inte i rika.

🤨

Skönt att veta att de inte gillar kameror. Hoppas det sätts upp fler.

Och ja, om det börjas kaosa i rika områden så är jag helt för att sätta upp kameror där med. Skulle ju kanske t.om få bort många villainbrott.Tror att rätt många redan har egna kameror där iofs men vad vet jag...
Citera
2018-08-16, 08:58
Medlem
FarbrorBerits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CHALLETVAERVIGG

Det där måste vara det mest infantila argumentet jag sett på länge:

1) Varför skalll man sätta upp övervakningskameror där det sällan händer något?
2) Tror han på något vis att Svensson har något emot övervakningskameror om de hjälper?

Och till sist, den här kommentaren var bara för idiotisk:

Citat:
– Jag kan inte ens röka en joint och gå ut på gatan och vara hög. Då får jag böta för att jag har det i min kropp. Jag äger inte ens min kropp. Vad är det för frihet? Sen att nån lägger upp kameror och ska övervaka dig. Det börjar likna Nazityskland, säger han och återkommer till vad han beskriver som problem i förorten.
Citera
2018-08-16, 09:02
Medlem
Det är bara utvisning av förövaren och hans familj som hjälper samhället och de ärliga boende i området.

Kanada praktiserar detta och Danmark står på tur.

Vägrar deras hemländer att ta emot dem så stryp all u-hjälp till länderna. Då brukar de ge med sig.

Det finns inget så avskräckande för flyktingar som utvisningshot när dom väl gjort sig hemma här vid smörgåsbordet Sverige som ger allt och kräver inget.

De kriminella belopp som flödar i dessa förorter skulle ett vanligt boendeområde med medelklassvenskar med sina lån och månadsräkningar bara kunna drömma om.

Det vore ett oerhört slag för klanerna att tvingas lämna sina lyxliv i Sverige.

Läste förresten i Expressen att en av bilarna som brann i Göteborg var inköpt för en miljon men nu hade sjunkit till 500 000, varför den brann. En av bilbrännarna var enligt den anonyma tipsaren i Expressen släkt med ägaren till bilen, som för säkerhets skull hade den registrerad på annan person i släkten.
Många motiv bakom bränderna alltså.

Ett nötskal av det nya Sverige där vårt gamla rättssamhälle som vi en gång kände det sakta slås i spillror.
Citera
2018-08-16, 09:03
Medlem
CHALLETVAERVIGGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.999...
Haha, precis min tanke också. Det är i princip helt och hållet kopierat från USA där förutsättningarna är helt annorlunda. Har sett den här artikeln delas relativt flitigt och folk gillar väl lite drakoniska åtgärdet sådär. Problemet är att den här typen av skärpningar mycket väl kan drabba t.ex. politiska motståndare framöver. Vidare är förebilden USA, vilket den här individen klipp och klistrat, skapat för ett mångkulturellt land med brutal behandling av fångar.

Vårat system är i grunden skapat för ett etniskt homogent nordiskt samhälle och har fungerat hyggligt tidigare. Varför gå över till något sämre när lösningen är att bara skicka hem packet med familj och släkt som du säger.

I det stora hela kommer knappt någon att skickas någonstans, inte ens till fängelse.
Istället strömmar det just nu in hundratusentals nybyggande klanfolk till landet under parollen ”anhöringsinvandrare”. Med denna vetskap låter Jan Kallbergs förslag in i helvete mycket bättre än drömmar om massutvisningar som aldrig kommer att hända... vi kommer att få ett mycket tuffare klimat” här och ju fortare man anpassar sig till det desto bättre för vanliga medborgare, säg vad du vill men i USA finns konsekvenser när man busar”

Precis som du skriver, ”vårt system är i grunden skapat för ett etniskt homogent nordiskt samhälle”, så är ju inte fallet längre och varje dag blir det allt mindre homogent...
Citera
2018-08-16, 09:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Vill lokala kriminella dra till sig uppmärksamhet i den här omfattningen i sitt bostadsområde/"arbetsplats"? Nä...
Det gör dom hela tiden. Det är polisbevakning i princip dygnet runt på dessa områden.

Du kan inte motivera dina åsikter alls. Det enda du kan peka på är att du tycker att invandrare är för korkade för att snacka ihop sig och att de måste haft hjälp från vita. Din rasist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in