2018-08-15, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elinge
Skulle inte förvåna mej om SD eller NMR ligger bakom dessa bränder, så koordinerat och så passande i valtider.....
Det parti som tjänar på detta är just SD

De låga förväntningarnas rasism.
Analyserar du övriga skeenden i samhället på samma korkade vis?
Om SD tjänar på det så måste det vara SD? Har MP satt skogen i brand i sommar?
Citera
2018-08-15, 17:05
Medlem
Provokatörs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Vilken jävla skittråd med all bullshit och desinformation. En massa malande om allt annat än just brottet och MGM.....

Du har helt rätt, kom igen nu Flashback nu börjar vi rota i gammal god stil! Vi har iaf följande inlägg som kanske kan vara en vägledning.

Citat:
Ursprungligen postat av PositivPessimist
Ni kan sluta spekulera, folk från området vittnar om att de var somalier. De sågs innan de drog på sig maskerna uppe i skogen och de pratade somaliska med varann vid attentatet.
Det ryktas om att de 2 som polisen identifierat bor på Musikvägen i Västra Frölunda.
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Har nu genom mina detektivfärdigheter kommit fram till någonting.

På instagram finns en sida vid namn swesoldiers där bilder och videor på kaosblattar som gör diverse dumheter finns uppladdade. Idag, dagen efter upploppet laddades en video upp på gärningsmännen där de bränner upp bilarna (samma video som delas överallt) med texten ”Frölunda 421 Göteborg hälsningar Biigoo”

Så jag satte igång med att leta upp just ”biigoo” och hittade en kille på facebook med det namnet, bosatt i Frölunda. (Vet detta i och med att alla våra gemensamma vänner är därifrån)

Jag bläddrade runt på killens Facebook och hittade en kille vid namn Raf*d Al* *=i

Efter lite skrollande där så hittade jag bilder på en BMW M5, riktigt fin bil. Samma bild såg jag igår kväll fast där bilen var uppbränd, och varför jag kommer ihåg detta är för att bilen var väldigt fin. Tyckte självklart synd om ägaren som blivit utsatt för detta.

När jag nu kollat upp bilens reg-nr så ser jag att denne Raf*d Al* har samma efternamn som personen, som står skriven på M5an. Att denne ”Biigoo” står med i videobeskrivningen på ”swesoldiers” och att han även är vän med Raf*d Al* får mig att tro, att detta var något form av tillfälle för alla kaozblattar som behöver försäkringspengar, att få dessa. Är lite berusad för närvarande så ifall texten är osammanhängande förklarar jag gärna mer i detalj.
Citat:
Ursprungligen postat av torespybar

Här är lite av Raf*d Al*'s favoritmusik " https://www.youtube.com/watch?v=53B8GLg1-t4 " - Ser verkligen ut som ryssmanipulerade vänsterradikala nationslister Att dessa fina ungdomar inte sitter på Polisens 24-timmars dagis kanske beror på ändera partens imposanta intellekt
Citat:
Ursprungligen postat av UtforskandeIndivid
Valet av datum blev framflyttat en dag. Planen var att starta vandalismen söndag 12/8 men pga att en ledare i ligan var bortrest så valde man nästföljande dag. Den 12/8 sattes först som datum för att SD fick 12,8% av rösterna i valet 2014.

Motivet/Avsikten är att skapa kaos och visa på "missnöje" och en "maktdemonstration". I all vandalism så handlade det även om att passa på att tända eld på släktingars bilar för att få ut försäkringspengar.

De som är anhållna är invandrare. Det skrevs om dessa planerade attentat i en låst grupp på Facebook.

Ikväll och kommande kvällar lär vara lugna i Frölunda pga ökad polisnärvaro och allmänhetens engagemang. Lär dock kunna bli något på Torsdag kväll igen.. inte samma omfattning men skadegörelse. Dessutom ryktas det om snar hämnd i konflikten mellan gängen i Frölunda / Tynnered.
Citat:
Ursprungligen postat av xteam
Turkish Airlines TK1799 från Istanbul är lite försenad och förväntas landa på Landvetter 17:35 idag (Ursprunligt 17:10).

Är väl inte otänkbart att det är den kärran han kommer med.

//X

Och här finns det förmodade dagboksbladet: LÄNK

/Provokatör
Senast redigerad av Provokatör 2018-08-15 kl. 17:45.
Citera
2018-08-15, 17:06
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OkyDoky
Tyvärr +

https://nyheteridag.se/plus/anhallna-bilbrannaren-domdes-forra-manaden-till-fangelse-var-anda-ute-i-frihet/

En Bild på snubben här, är det någon som vet vem han är?

https://cdn-07.minfil.com/cb93S6f9b5/e9b636c3-1534345509/anhallen_bilbrannare_gbg_650.jpg
Citera
2018-08-15, 17:08
Medlem
Den absolut enda idén jag (möjligtvis) kan köpa är att de triggades av det stora knarkbeslaget. Det var rätt mycket pengar för dem. De lackade ur ordentligt på polisen, svensken och allt. Beordrade sina små.kaozar att.bränna loss som I sin tur kontaktade sina kaozar i Trollhättan osv.

Inte för att de här babbelonierna behöver någon direkt anledning alls för att sabba och paja för oss dumma skattebetalande svenskar, men det kan ha varit en trigger.

Gängbuset i Västra Frölunda är inte med all säkerhet inte sällan duktigt beväpnade också med tanke på alla skjutningar så det är inget man går in och vevar på, även man skulle råka vara storvuxen, skiter i att få ett straff register och inte har några barn som behöver sin pappa.
Citera
2018-08-15, 17:09
Medlem
Jagärhär håller visst på och sprider ut uppgifter om att SD ligger bakom. På Twitter. På Facebook också kanske? Trist beteende.
Citera
2018-08-15, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Mm, eller hur. Få se nu... vi vill bränna en bil för att få ut försäkringen... lika bra vi ringer tio bruschor och eldar åttio bilar till så ingen kommer oss på spåren... Låter det sannolikt?

Inte helt osannolikt dock då försäkringsbolagen är betydligt mer försiktiga att betala ut vid anlagda bilbränder i mindre skala -där en eller den bilen bredvid en bil som har ngn enligt dem tveksam ägare. Såg att en av bilarna var en BMW M5 med v10an, och den är ju definitivt en lämplig sådan bil som nog inte fått ut ett snack om den brunnit själv eller grannbilen och endast två bilar brann upp.

Men mer sannolikt är det ju olika former av missnöjesyttringar hos ortengenier.
Citera
2018-08-15, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sportisen
orten? Vilket ort? Precisera tack.

Det är ett generellt uttryck om en viss kategori individer. Förort kallas i de falnat de hör till tex miljonprogrammen stundtals för Orten.
Citera
2018-08-15, 17:14
Medlem
OkyDokys avatar
Tio månaders fängelse blev domen för en av de nu
anhållna bilbrännarna förra månaden. Men trots
domen var mannen ute i frihet och är nu delgiven
misstanke för de våldsamma bilbränderna som
skakade Göteborg. — Det är bara dom som döms för
särskilt grova brott som blir häktade och får sitta
kvar tills de ska in och avtjäna sitt straff.

Källa Nyheter I Dag

https://nyheteridag.se/plus/anhallna-bilbrannaren-domdes-forra-manaden-till-fangelse-var-anda-ute-i-frihet/
Citera
2018-08-15, 17:14
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
En Bild på snubben här, är det någon som vet vem han är?

https://cdn-07.minfil.com/cb93S6f9b5/e9b636c3-1534345509/anhallen_bilbrannare_gbg_650.jpg

Han ser ju verkligen nazistisk ut.
Citera
2018-08-15, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatör
Du har helt rätt, kom igen nu Flashback nu börjar vi rota i gammal god stil! Vi har iaf följande inlägg som kanske kan vara en vägledning.

Och här finns en det förmodade dagboksbladet: LÄNK

/Provokatör

Bra sammanfattat av dig och tack ni som är författare av de inläggen. Bra grävt.
Citera
2018-08-15, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Han ser ju verkligen nazistisk ut.

Det gjorde Jackie Arklöv också!
Citera
2018-08-15, 17:17
Medlem
Soterns avatar
Citat: