Citat:
Ursprungligen postat av
baggebo1
Jag tycker en viktig poäng att betona är att de som nu hetsar i den här tråden och i andra trådar om partiet AfS inte i huvudsak är "vänsterextremister" eller "liberaler", utan det är sverigedemokrater. Det som vi normalt sett ser från Expo, MSM, Inte rasist men osv ser vi nu från SD. Vi har Mattias Karlsson, Thorsell och Ungsvenskarnas Tobias som går ut och "kräver svar". Vi har dårarna deadset och reisereise som förpestar tråd efter tråd dygnet runt här.
Jag vill att ni som kanske inte bestämt er, ni som kanske inte skriver så mycket men läser och funderar, tänker på detta. Vi har bokstavligt talat en situation där SD är värre PK-jägare än Expo, DN och IRM tillsammans. Vill ni ge ett sånt parti ännu mer makt, ännu mer stöd? Eller vore det bra om det kom in ett parti som inte hetsar efter små snedsteg eller olyckliga uttalanden? Som inte utesluter partikamrater på beställning? Svaret borde vara självklart för de flesta. Se till att rösta AfS nu, så att vi kanske äntligen kan börja prata om viktiga frågor för Sveriges framtid, istället för att bara fortsätta den här eviga loopen där alla ska rasistanklaga den som står en centimeter längre "högerut".
Bara i din värld så är det PK att reagera när folk sitter och snackar om att judar ska kontrolleras, och att det är okej att sitta och säga att judar och deras näsor representerar en viss typ av människor.
Visst, vill AfS bli en sån här rörelse så får ni gärna bli det. Men det ska bli oerhört underhållande att se på när verkligheten kommer ifatt er. Ingen kommer att vilja ha med er att göra. Det enda vanligt folk känner till om AfS just nu är judefrågan, bra strategi.
Jag är helt emot att folk ska sätta rasist och nazistanklagelser, men snart borde ni nog ställa er frågan om ni inte börjar förtjäna den sistnämnda. När folk med sunt förnuft på flashback börjar att kritisera er, hur tror ni då "vanligt" folk kommer att betrakta er.
Kasselstrand står inför två enkla val. Göra sig av med SvP falangen i det här partiet, eller också förlora all legitimitet utåt. Det kommer inte bli svårt för media att övertyga andra att ni inte är annat än ett systerparti till NMR.