Citat:
Ursprungligen postat av
Esteban-II
Du skrev också själv att det inte är klarlagt att det är relaterat till detta. Oaktat detta gör jag för egen del bedömningen att legaliseringsfrågan förs bäst i andra forumdelar.
Självklart vill vi lösa detta. Våld är inget självändamål, men efter decennier av misslyckanden genom batikhäxeri är det dags för något nytt. Vi ska skoningslöst kräva resultat.
Det är inte klarlagt.. de andra teorierna låter dock inte jätte realistiska enligt mig. Men jag vet inte så jag kan ha fel.
Ja men om det är dags för något nytt, varför förespråkar du samma linje som dagens nuvarande politiker?
Att bara tala straff och hårdare tag är ju exakt de vi hör från dagens politiker.
Jag har svårt att tro att något skulle vara mer effektivt än att avkriminalisera droger.
Klart det inte löser alla problem. Jag är för andra åtgärder..men när det kommer till utanförskap och parallella ekonomier i vårt samhälle så är det ju inget snack om saken att det hade varit väldigt kraftfullt.
Sen är det även en fråga för de personer som köper droger. Vill ni att era barn ska åka in till förorterna och köpa droger på ett så osäkert sätt? Hur många har skadats vid dessa tillfällen?
Citat:
Ursprungligen postat av
mastodon111
Avkriminalisera droger menar du eller vad syftar du på?
Ja. Jag var otydlig. Menar givetvis avkriminalisering av droger så att köpare inte behöver vara rädda/drabbas av våld, för att stoppa utanförskapet, för att spara enorma resurser och antagligen istället gå väldigt mycket plus.