2018-08-14, 23:19
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Men lova mig! Rösta inte på AFS! Din gråa tråkmåns.
Ers excellens snusar som bäst. Vi som inte vet något eller kan något, lyssnar intensivt på att knappnålen ska falla. Men nu vet vi att de högdragna akademikerna, som vill oss alla väl, ser på utseendet hur det är ställt. Påminner om ett klistermärke med en viss näsa. Nåväl, ers Excellens sover nu och kommer så att göra tills galgen rests.
Citera
2018-08-14, 23:30
Medlem
sebno1s avatar
Ett någorlunda bra valresultat (runt 2%) för AFS skulle få dom etablerade partierna att börja samarbeta eller till och med bilda regering med SD. Allt för att blidka väljarna så att inte AFS kommer in till 2022 för då hade debatten flyttats till en helt ny oskådad nivå efter det valet.

Så rösten kan ju omöjligen bli "bortkastad" för att man lägger sin röst på AFS. Detsamma gäller inför EU-valet för får AFS ett par procent nu i valet så skickar set signaler på vad som kan bli nästa stora missnöjesparti och röst i EU-valet exakt likt Junilistan och Piratpartiet var.
Citera
2018-08-14, 23:44
Medlem
Ettgottvins avatar
SD behöver varje röst de kan få. Slösa inte bort er röst på AFS. En intern kamp kan ske inför 2022 istället. Sveriges sjunkande skepp måste vändas NU!
Citera
2018-08-14, 23:49
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebno1
Ett någorlunda bra valresultat (runt 2%) för AFS skulle få dom etablerade partierna att börja samarbeta eller till och med bilda regering med SD. Allt för att blidka väljarna så att inte AFS kommer in till 2022 för då hade debatten flyttats till en helt ny oskådad nivå efter det valet.

Så rösten kan ju omöjligen bli "bortkastad" för att man lägger sin röst på AFS. Detsamma gäller inför EU-valet för får AFS ett par procent nu i valet så skickar set signaler på vad som kan bli nästa stora missnöjesparti och röst i EU-valet exakt likt Junilistan och Piratpartiet var.
Någorlunda med 2% Bilda regering med SD Blidka väljarna inför 2022 Ja, det blir en helt ny oskådad nivå och du är inte med i matchen.
Citera
2018-08-14, 23:58
Medlem
Cannibalizations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ettgottvin
SD behöver varje röst de kan få. Slösa inte bort er röst på AFS. En intern kamp kan ske inför 2022 istället. Sveriges sjunkande skepp måste vändas NU!

Vad ska +/- 4% göra för SD's ställning menar du?

Om de låg vid 50% strecket hade jag förstått dig, men nu spelar det ingen roll. Ingen ur 7 klövern kommer samarbeta med dem iaf.

AFS eller NMR.

Det är sådan politik som vi vill se.
Citera
2018-08-15, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
https://www.dn.se/nyheter/politik/riksdagskandidat-for-afs-sprider-antisemitiskt-budskap-pa-pendeltag/
Nu uppmärksammar dn också detta, inte konstigt då det gynnar deras agenda.
Vissa verkar tro att buset är dåligt för AFS, men jag tror att de tjänar på att få publicitet. De har väldigt ont om tid fram tills valet och det gäller att synas rejält.

Hade AFS varit ett parti med 50% av rösterna så hade det varit ett allvarligt problem.
Nu är de i bästa fall ett parti med 5% av rösterna, och jag kan garantera dig att 10% av Sveriges befolkning (muslimer inräknat) inte har det minsta emot detta tilltag utan tycker tilltaget är kul.

Även om 90% av Sveriges befolkning är upprörda spelar det alltså ingen roll för AFS skulle aldrig fått deras röster i vilket fall som helst.
Med 15% som inte röstar, är det också möjligt att någon av dessa 1,5 miljoner kliver ur sängen bara för att jävlas med DNs upprördhet och etablerade partier.

Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Åkesson har inte ens uteslutit samarbete med V, och han är enligt all dokumentation en pragmatiker.
Varför skulle han inte vilja samarbeta med AfS, när de kommit in i riksdagen?
Etablissemanget hatar AFS. Etablissemanget avskydde SD innan de fick JÅ att lägga om rodret i frågor där SD kunde fälla Etablissemanget, som t.ex. värdlandsavtalet.

Nu snackar SD samarbete med partier styrda av Etablissemanget vilket är taktiskt välspelat (men jag har missat att SD kan tänka sig samarbete med V). Men är det allvar eller taktik?

Kanske JÅ föredrar ett långsiktigt samarbete med ett parti som stöttas av globalisterna, för att försöka "påverka inifrån" som vissa ibland får för sig?
Etablissemanget kommer i vilket fall som helt göra allt för att SD inte skall samarbeta med AFS, så både piska och morot kommer nog fram.

Citat:
Ursprungligen postat av Zaedrews
Palestina eller Israel? - så förbannat trött på att detta ska vara en fråga för svenskar.

Klockren kommentar! Du har helt rätt.
Visst kan man studera omvärldspolitik. Försöka förstå konflikter och göra analyser, men det är inte ett problem som vi behöver anställa en massa politiker för att ha en åsikt om. Det är en stor planet, men förutom Sverige så är det inte deras jobb att bekymra sig.

Citat:
Ursprungligen postat av Ettgottvin
SD behöver varje röst de kan få. Slösa inte bort er röst på AFS.
Din tro på vad SD kan göra efter detta val känns lite väl optimistisk. Även om de får 35%, så kommer de ha 65% emot sig. Svårt att vinna något i riksdagen med de siffrorna när övriga partier vill ha bomba tredje världen med svenska pass.
(Däremot kommer väl tingsrättens nämndemän inte köra över domarens beslut och ge frikort till skäggebarn som våldtar småflickor i samma utsträckning?)

Om AFS och SD tillsammans får 5+20% tror jag det har större effekt.
Dels för att etablissemanget kommer få något ännu värre att jaga och dessutom kan SD peka på AFS och säga "de är värre, vi är mitten".
Dels så kommer politikerna inse att en allt större grupp i samhället inte sväljer deras spektakel och drar sig till och med ännu längre bort än "hemska nazirasistiska SD".
Citera
2018-08-15, 00:06
Medlem
DirtyBerties avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plzkthx
Dels så kommer politikerna inse att en allt större grupp i samhället inte sväljer deras spektakel och drar sig till och med ännu längre bort än "hemska nazirasistiska SD".
Veckans bullshit.

AfS 2018.
Citera
2018-08-15, 07:12
Medlem
NickSonnys avatar
Jag tror vi kan vända skutan snabbare med ett stort SD än med ett ganska stort SD och ett pyttenytte-AfS.
Anledningen är att även om AfS kommer in så kommer andra partier ställa krav på SD att inte samarbeta med dem om SD vill få inflytande. Och att SD får rejält inflytande efter detta val är det viktigaste just nu, faktiskt det enda som betyder något.
Citera
2018-08-15, 07:15
Medlem
halvarvinkels avatar
En mycket viktig aspekt är att om AfS kommer in så kommer de få vara med i alla partiledardebatter, de måste ges TV-tid på SVT osv.

Idag är det endast SD som opponerar sig i dessa debatter. Kommer AfS in så blir det dubbelt av den varan. Detta kommer att vara otroligt slagkraftigt inför nästa val.

Det kommer att ge en positiv effekt för både SD och AfS och det nationella blocket kan tillsammans växa otroligt mycket och mycket väl bli största block till 2022 tack vare synergieffekten.

Därför bör, enligt mig, även taktikröstarna rösta på AfS inte bara sympatisörerna.
Citera
2018-08-15, 07:32
Medlem
Överste-Rövhåls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av halvarvinkel
En mycket viktig aspekt är att om AfS kommer in så kommer de få vara med i alla partiledardebatter, de måste ges TV-tid på SVT osv.

Idag är det endast SD som opponerar sig i dessa debatter. Kommer AfS in så blir det dubbelt av den varan. Detta kommer att vara otroligt slagkraftigt inför nästa val.

Det kommer att ge en positiv effekt för både SD och AfS och det nationella blocket kan tillsammans växa otroligt mycket och mycket väl bli största block till 2022 tack vare synergieffekten.

Därför bör, enligt mig, även taktikröstarna rösta på AfS inte bara sympatisörerna.

Exakt så! Istället för 1 röst mot 7 i TV-rutan får vi kanske 2 mot 5!

Förstå vilken psykologisk skillnad det gör för gemene medelsvensson som ännu inte stängt av fake-nyheterna på dumburken - förlåt jag menar Smart-TV'n...
Citera
2018-08-15, 09:54
Medlem
Ozmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GlennvonGoteborg
Som sagt. Västra Frölunda brinner, Trollhättan brinner, Uppsala brinner, Sverige brinner...och du hänger upp dig på ett klistermärke.
Snälla! Rösta inte på AFS! Lova mig det! Rösta på fortsatt desktruktion av det svenska samhället för någon satte upp ett litet klistermärke på tunnelbanan.

Du verkar dessutom inte besitta fundamental grundläggande humor.

Fienden vinns med direkt verbala knockouter via torgmöten, utan några som helst ångest om att stöta sig med någon, utan någon som helst rädsla att kränka någon...samt med humor.
Det var så Trump vanna folket och det är så AFS kommer komma in i Riksdagen.

AFS inledande "Ni invandrare som skall återvandra vänligen gå till gate..."
Det är humor på högsta nivån och kan man inte se det humoristiska i det bör man deporteras.

Deras tal på sina torgmöten är till 110% seriösa.

Hahnes tal om vår annalkande minoritetsstatus som folk är det bästa jag hört på årtionden.
Kasseltrands seriösa tal om vad AFS står för och deras långsiktiga mål är statsmannamässigt.

Men lova mig! Rösta inte på AFS! Din gråa tråkmåns.
Vi har inte samma typ av humor(jo, jag garvar som fan åt VitaPillret emellanåt). Det åt sidan.

Situationen är allvarlig som fan, då anser inte jag att det är läge att uppvisa omogenhet genom att sätta upp klistermärken på stan!

Jag har inte bestämt hur min röst ska falla. Jag sympatiserar med partiets program men har som nämnt vissa invändningar mot deras metapolitiska arbete. Jag är en högerman för att jag gillar skarp disciplin och vuxet beteende. Partiet utstrålar visserligen detta med sin aningen militära prägel.

Har tagit in lite nya vinklar från tråden, lutar åt AfS igen.

P.S Jag är för fan inte nån akademiker!
Citera
2018-08-15, 11:16
Medlem
cirkusregeringuss avatar
En arg blatte talar, någon vars videos jag sällan kollar på, pratar om att SD som största parti eller S bara skiljer med någon procentenhet. Vi har inte råd att stå delade nu och rösta på ett parti som inte kommer komma in i riksdagen. Låt Vänstern förlora röster till Fi, men vi ska inte göra samma misstag. AfS är nytt parti, ge de inte för mycket luft nu, låt de härdas och pröva igen om fyra år. Om de inte stått pall framtills dess, vad var det för mening att rösta på dem?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in