Citat:
Ursprungligen postat av
Diskuterarn
Vissa verkar tro att buset är dåligt för AFS, men jag tror att de tjänar på att få publicitet. De har väldigt ont om tid fram tills valet och det gäller att synas rejält.
Hade AFS varit ett parti med 50% av rösterna så hade det varit ett allvarligt problem.
Nu är de i bästa fall ett parti med 5% av rösterna, och jag kan garantera dig att 10% av Sveriges befolkning (muslimer inräknat) inte har det minsta emot detta tilltag utan tycker tilltaget är kul.
Även om 90% av Sveriges befolkning är upprörda spelar det alltså ingen roll för AFS skulle aldrig fått deras röster i vilket fall som helst.
Med 15% som inte röstar, är det också möjligt att någon av dessa 1,5 miljoner kliver ur sängen bara för att jävlas med DNs upprördhet och etablerade partier.
Citat:
Ursprungligen postat av
Hultabultan
Åkesson har inte ens uteslutit samarbete med V, och han är enligt all dokumentation en pragmatiker.
Varför skulle han inte vilja samarbeta med AfS, när de kommit in i riksdagen?
Etablissemanget hatar AFS. Etablissemanget avskydde SD innan de fick JÅ att lägga om rodret i frågor där SD kunde fälla Etablissemanget, som t.ex. värdlandsavtalet.
Nu snackar SD samarbete med partier styrda av Etablissemanget vilket är taktiskt välspelat (men jag har missat att SD kan tänka sig samarbete med V). Men är det allvar eller taktik?
Kanske JÅ föredrar ett långsiktigt samarbete med ett parti som stöttas av globalisterna, för att försöka "påverka inifrån" som vissa ibland får för sig?
Etablissemanget kommer i vilket fall som helt göra allt för att SD inte skall samarbeta med AFS, så både piska och morot kommer nog fram.
Citat:
Ursprungligen postat av
Zaedrews
Palestina eller Israel? - så förbannat trött på att detta ska vara en fråga för svenskar.
Klockren kommentar! Du har helt rätt.
Visst kan man studera omvärldspolitik. Försöka förstå konflikter och göra analyser, men det är inte ett problem som vi behöver anställa en massa politiker för att ha en åsikt om. Det är en stor planet, men förutom Sverige så är det inte deras jobb att bekymra sig.
Citat:
Ursprungligen postat av
Ettgottvin
SD behöver varje röst de kan få. Slösa inte bort er röst på AFS.
Din tro på vad SD kan göra efter detta val känns lite väl optimistisk. Även om de får 35%, så kommer de ha 65% emot sig. Svårt att vinna något i riksdagen med de siffrorna när övriga partier vill ha bomba tredje världen med svenska pass.
(Däremot kommer väl tingsrättens nämndemän inte köra över domarens beslut och ge frikort till skäggebarn som våldtar småflickor i samma utsträckning?)
Om AFS och SD tillsammans får 5+20% tror jag det har större effekt.
Dels för att etablissemanget kommer få något ännu värre att jaga och dessutom kan SD peka på AFS och säga "de är värre, vi är mitten".
Dels så kommer politikerna inse att en allt större grupp i samhället inte sväljer deras spektakel och drar sig till och med ännu längre bort än "hemska nazirasistiska SD".