2018-08-15, 01:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Ja det kan man givetvis vara.
Visst kan det vara så att pilot ev. kan ha sett något men att han ska ha levt under hot i 26 år tror jag inte alls på.

Malin den unga tjejen som blev mördad och slängd på en grav ? Hennes mord/ överfall blev bevittnad av en man . LGWP var ju förbannad på denna man som bara stog tyst och pinnade hem sedan . På morgonen berättade han för frun och hon i sin tur ringde in och berättade . Den mannen har kunnat förhindrat denna tjejs död .
Citera
2018-08-15, 01:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Malin den unga tjejen som blev mördad och slängd på en grav ? Hennes mord/ överfall blev bevittnad av en man . LGWP var ju förbannad på denna man som bara stog tyst och pinnade hem sedan . På morgonen berättade han för frun och hon i sin tur ringde in och berättade . Den mannen har kunnat förhindrat denna tjejs död .

Är man helt ensam vågar man kanske inte ryta ifrån eller gå emellan i farliga situationer mitt i natten när man befinner sig på ödsliga allmänna platser, sådan är människan av naturen och det är ingenting man kan göra något åt.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-15 kl. 01:55.
Citera
2018-08-15, 02:32
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Mannen med pilotglasögon ställer inte upp på intervjun som en mördare som ska försvara sig. Han är en meddelare och har som sådan meddelarskydd, vare sig han ljuger eller talar sanning.

Journalisterna i fråga skulle begå brott om de bröt mot meddelarskyddet.

Vill PÅMINNA om detta mkt viktiga inlägg.
Det säger en hel del om intervjun......
Godnatt på.er!
Citera
2018-08-15, 03:14
Medlem
Citat:
Ja det kan man givetvis vara.
Visst kan det vara så att pilot ev. kan ha sett något men att han ska ha levt under hot i 26 år tror jag inte alls på.
Jag skrev inget om hot.
Citera
2018-08-15, 08:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -big kahuna-
Varför skulle det vara ett problem?

Varför vill personen vara anonym?

Den får du gärna fundera lite själv på utifrån de inlägg jag gjort i ämnet.
Citera
2018-08-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Är man HELT oskyldig om man ser på utan att ingripa? Han känner kanske skulden och skammen just för att han inte ingrep utan lät det hända. Kanske den där sjukveckan var betänketid. Betänketid då han våndades och hade ångest över vad han visste och hur han skulle göra. Låtsas som ingenting eller sätta dit någon som han kände, någon mycket nära HA. Frågorna hade garanterat kommit från polisen varför han inte ringde direkt. Kanske gick han till telefonkiosken för att ringa till polisen men ångrade sig och ringde hem istället. Sökte han kanske efter vägledning hos sin sambo?

Så var det nog att han hörde med sambon o hon har haft något typ av alibi för KM. Sedan har hon (exet) nog för några år sen backat o förklarat för polisen att hon pratade med honom 03.30 på natten och detta hade inte KM uppgett i förhör. Men när han blir konfronterad med detta "kommer han just ihåg samtalet" han aldrig nämnt. Mitt ibland hela minnesluckan som först varade från 02.10 till morgonen.
Senast redigerad av Hardbeck 2018-08-15 kl. 10:42.
Citera
2018-08-15, 10:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Vill PÅMINNA om detta mkt viktiga inlägg.
Det säger en hel del om intervjun......
Godnatt på.er!

Skulle vilja gräva vidare i KM's släkt o vänner när det gäller advokat kunskaper - han har fått tydlig hjälp ifrån någon. Marianne?
Citera
2018-08-15, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Skulle vilja gräva vidare i KM's släkt o vänner när det gäller advokat kunskaper - han har fått tydlig hjälp ifrån någon. Marianne?

Marianne visst, kusin talman har/hade många andra vänner också.
Citera
2018-08-15, 13:20
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck

Gör så.
Jag har ju Bw som kandidat plus 1 el ev 2 till jag funderar i,dock utesluter jag ingen så kör på!

Ang inlägget så framgår det ju att allt inte behöver vara 100%,ex boende kan vara sommarstuga osv.....
Enl nicket som förstår sig på journalistik har han rätt att förvränga lite.
Citera
2018-08-15, 14:19
Medlem
Citat:
Är man helt ensam vågar man kanske inte ryta ifrån eller gå emellan i farliga situationer mitt i natten när man befinner sig på ödsliga allmänna platser, sådan är människan av naturen och det är ingenting man kan göra något åt.
Det var inte ödsligt alls och mannen stog en bra bit ifrån . Det som Polis och LGW reagerade på att han inget sagt till frugan förrens på morgonen , så hon ringde Polisen och var tydligen riktigt förbannad på Karl sin . Har för mig att han inte kunnat sprungit dit och hjälp henne pga han hade något problem m ryggen eller kroppen . Men ringt Polisen direkt när han kommit hem kan man ju tycka 😕 Det är 24 år sedan Malin mördades och fallet är olöst .
Citera
2018-08-15, 15:33
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Det var inte ödsligt alls och mannen stog en bra bit ifrån . Det som Polis och LGW reagerade på att han inget sagt till frugan förrens på morgonen , så hon ringde Polisen och var tydligen riktigt förbannad på Karl sin . Har för mig att han inte kunnat sprungit dit och hjälp henne pga han hade något problem m ryggen eller kroppen . Men ringt Polisen direkt när han kommit hem kan man ju tycka 😕 Det är 24 år sedan Malin mördades och fallet är olöst .

En kyrkogård är garanterat en ödslig plats runt midnatt och om det nu hade funnits folk i närheten kunde han väl tagit hjälp av dom men uppenbarligen så var det folktomt. Ja givetvis skulle han ha ringt polis direkt när han kom hem.
Citera
2018-08-15, 16:53
Medlem
Citat:
Men samtidigt, som svar på ditt tillägg:
1 Vet man med säkerhet att han MEDVETET har ljugit?
2 Orsaken till att han har ändrat sin berättelse vid förhören -92 och -98 kanske är just för att han inte riktigt minns p.g.a av minnesluckor (på riktigt). Han säger ju själv att han inte kan svara på varför han har gjort detta vilket jag anser tyder på att han försöker vara ärlig men att det blir fel ändå. Hade han varit GM hade han garanterat hållit sig till EN STORY, det är en sak som är säker.
3 För det första är det inte olagligt att vara sjukskriven, kanske var det även så att han mådde fruktansvärt dåligt eftersom Helena försvann just den kvällen som han hade umgåtts så mycket med henne, en ganska sund och naturlig reaktion skulle jag tro.
4 Om han nu var så full så han hade minnesluckor så är det inte konstigt om han irrade iväg någonstans och senare återkom till dom centrala delarna av Mariestad en dryg timme och en kvart efter att stadt hade stängt. Att han saknar alibi för 80 min. (mellan 02:10 - 03:30) är faktiskt inte direkt jättekonstigt och det betyder heller inte per automatik att han är inblandad i HAs försvinnande.
5 Fylle-klängt på någon har väldigt många gjort men i 99,9999% av dessa fall slutar det inte med mord vilket talar för att pilot är oskyldig.

Man har ingenting på pilot, det bara är så, man greppar efter halmstrån. GM är någon/några helt andra personer, det är iaf vad jag tror.

En sammanfattning som stämmer i mångt och mycket.

Warvlins fråga blir underlig. Menade han om han var redo för en öppen intervju eftersom den anonyma redan var utförd? Undrar vilket syftet var.
Han sitter i samma läger gällande åsikt om gm som polis, PW,MÖ och närstående.

Det är enbart GW som är utanför med sin slutsats kring vilka som är inblandade. I sin senaste bok uppmanar han utredarna att det är bara att fråga så får de namn, nummer på de han har som inblandade.
Han har haft grovt fel i fallet tidigare och av fel lär man enligt honom själv. I hans envishet som person så grottar han ner sej ordenligt i fallet och då blir hans uttalande att de anhöll fel man häpnadsväckande. Och man undrar vad som har hindrat utredarna och övriga denna gång att lyssna på honom. Blir hans utpekade gm för jobbiga att hantera......Konstigt att de bedrivs en kamp åt olika håll.....Undrar om de närstående vet vilka han syftar på som gm?
Han är inte beroende av pengar eller berömmelse men är rädd om sitt anseende i ämnet.

Ställer mej aningen kritisk till hans teori hur det hela utfördes.
Han menar att gm efter att dragit Helena till bilen upptäckte att skorna saknades och att han då sprang tillbaka till stigen och kastade dem åt varsitt håll.
Här håller jag inte med.
Om gm i stress upptäcker att skorna fattas och det är bråttom att försvinna från platsen, panik råder. Att lämna gm2 och Helena vid bilen för att springa tillbaka och leta upp skorna och kasta dem för osynliggöra spår låter för mej mindre troligt. Isfl skulle han tagit med sej skorna om det var så viktigt att få dem därifrån, med den risken och besväret......

Här tolkar jag det att det var mycket viktigt att inte lämna spår efter Helena på platsen eftersom de var nära bekanta till Helena och platsen var nära hennes hem. Varför annars springa tillbaka och osynliggöra skor när man står med en bil med Helena och gm2 synlig för upptäckt i ytterligare värdefulla sekunder...............
Undrar om platsen för konflikten hade varit någon annanstans om Helena då hade återfunnits?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in