2018-08-14, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PlentySpoiled
Jag instämmer, dags att ta reda på vad Jimmie sysslar med.....
Tror du att det var Jimmie som eldade upp de 5000 bilarna förra året oxå?
Citera
2018-08-14, 23:23
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Du är så vilse på det hela, kan ju allvarligt talat inte vara sant att invandrare gjorde det.
Tror mer på att SD är involverad i denna skit, kom ju lägligt till valet.

Polisen har kommit ut med att det inte var "högerextrema", det var invandrarungdomar, så avsluta konspirationsresonemanget.
Citera
2018-08-14, 23:24
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Klart att tanken är intressant ändå att dom faktiskt fick detta som uppdrag. Dom skiter i politik, deras liv är fucked ändå och dom driver runt och är halvgangsters som becknar för att finansiera sina missbruk. Någon okänd person erbjuder dom x antal lax för att utföra detta och sedan hålla käften.

Just att det var organiserat, just att det var så många bilar, just att SD direkt efteråt gick ut med post efter post på sin FB-sida med "titta hur det ser ut, rösta på oss så blir allt bra".

Jag säger inte att det är så, men det är fan ingen omöjlighet. Denna någon som i så fall gav dom cashen är i så fall en person som omöjligt kan bindas till SD, AfS eller whatever. Och skulle någon gola och säga att dom fick betalt skulle folk ändå inte tro på det eftersom det bara skulle verka som en dålig ursäkt för att få strafflindring eller vad som.

Det kommer lite väl lägligt detta, så är det bara.

Jag säger inte att det är så här eller att jag för den delen tror på det, men det är ingen omöjlighet.

Du e inne på rätt spår

Det e detta folk inte fattar
Man skickar folk helt enkelt, så har de alltid varit mer eller mindre .

Det e ju inte Putin eller Trump som e ute å har hjälm å gevär precis

Detta kan va vem som helst
Kan va spansk maffia som har något med kokainet att göra
Vissa e skyldiga pengar , snabba cash ...
Kan va någon tysk som e miljardär å nazist och tänder på eld , bränder osv
Citera
2018-08-14, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tremolosy
Klart att tanken är intressant ändå att dom faktiskt fick detta som uppdrag. Dom skiter i politik, deras liv är fucked ändå och dom driver runt och är halvgangsters som becknar för att finansiera sina missbruk. Någon okänd person erbjuder dom x antal lax för att utföra detta och sedan hålla käften.

Just att det var organiserat, just att det var så många bilar, just att SD direkt efteråt gick ut med post efter post på sin FB-sida med "titta hur det ser ut, rösta på oss så blir allt bra".

Jag säger inte att det är så, men det är fan ingen omöjlighet. Denna någon som i så fall gav dom cashen är i så fall en person som omöjligt kan bindas till SD, AfS eller whatever. Och skulle någon gola och säga att dom fick betalt skulle folk ändå inte tro på det eftersom det bara skulle verka som en dålig ursäkt för att få strafflindring eller vad som.

Det kommer lite väl lägligt detta, så är det bara.

Jag säger inte att det är så här eller att jag för den delen tror på det, men det är ingen omöjlighet.

Nej det finns inget parti i Sverige som skulle kunna använda sådana metoder. Det troligaste är försäkringsbedrägeri i kombination med att skrämmas och visa styrka. Det kan också finnas kopplingar till IS och droghandeln. SD-spåret och Putinspåret tror jag vi kan lägga ner nu.

Men det är ju kul att folk på vänsterkanten och etablissemanget nu börjar prata om konspirationsteorier som det värsta foliehattarna. Det har aldrig varit så tydligt som efter denna attack. Det är uppenbart att man känner sig hotade.
Citera
2018-08-14, 23:25
Medlem
Uppsala Nya Tidning (UNT) rapporterar om bilbränder i Uppsala. Dessvärre bakom betalvägg:

"Stor skada efter flera bilbränder i Uppsala"

https://login.ntm.eu/pren/default.aspx?sn=UNT&meter=false&action=completereq uest&redirect=http%3a%2f%2fwww.unt.se%2fnyheter%2f uppsala%2fstor-skada-efter-flera-bilbrander-5050528.asp x&callback=http%3a%2f%2fwww.unt.se%2finc%2feprenca llback.aspx

http://www.unt.se/nyheter/
Citera
2018-08-14, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Tror du att det var Jimmie som eldade upp de 5000 bilarna förra året oxå?

Nej, har jag påstått det? xD
Citera
2018-08-14, 23:26
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rookie81
Nej.... Det skulle ju i så fall ge dig väder på kvarnen. Häng med nu. Var fick du Ryssland-spåret ifrån? Var du lika aktiv i den tråden om Husbyupploppen? Skrek du Putin då? Jag behöver inte gräva för jag vet svaret. NEJ, varför skulle du tro att Putin hade något med Husbyupploppen att göra? Case closed?
Vad svamlar du om ? såvida du inte tagit droger får du förklara hur du får att jag tror Putin hade med Husby att göra
Citera
2018-08-14, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Polisen har kommit ut med att det inte var "högerextrema", det var invandrarungdomar, så avsluta konspirationsresonemanget.

Absolut inte, SD kan ha gett pengar för denna publicitet.
Citera
2018-08-14, 23:27
Medlem
Citat:
Du är så vilse på det hela, kan ju allvarligt talat inte vara sant att invandrare gjorde det.

Hade det inte varit invandrare utan SD eller NMR som stod bakom så hade det ståt stort på alla löpsedlar i hela landet.
Dessa partier/orginisitationer behöver inte genomföra attentat som vänstern för att få uppmärksamhet i media, de klarar förorterna bra av själva.

Men du kanske tror att SD står bakom all gängmord/våldtäkter som skett de senaste åren också?

Varför skulle det inte vara invandrar som genomförde attacken? Tidpunkten?!
Citera
2018-08-14, 23:27
Medlem
Jag misstänker att nog att alla har fel...
Eftersom det är 14 till 19 åringar i likadan klädsel och gör en random attack i Frösunda så är det mer troligt att det är ett gäng som vill göra sig att namn och sprida lite gäng terror.
Rent politiskt vore det att självmord att utföra denna attack. Så politiskt är det inte..
Ryssar??? Nä... de hade gjort rent hus...
Kända av polisen tidigare så är de inte några politiker broilers direkt samt att en sån här attack skulle sanktioneras från högsta ort.
Afa extremister har allt på förlora politiskt. Varje sabotage är en vinst för SD..
Högerextremister har inget att vinna på fejka bilbränder. Det gagnar inte deras sak.

Så svaret är:
Ett gäng snorungar som försöker skapa sig att namn och sätta lite skräck i hederligt folk...
Detta är inget politiskt dåd.
Ungdomar i den åldern gör inga politiska attacker. De är hemma och spelar på datorn..
Citera
2018-08-14, 23:31
Medlem
stone_sleepers avatar
Vad heter klanledaren och "konfliktlösaren" i Gbg som polisen brukar prata med, Ali Khan? Han vet säkert nåt. Tror ni polisen besökt honom idag och bet om råd, eller att han ska medla med gängen?
Citera
2018-08-14, 23:31
Medlem
bulletproofsouls avatar
Citat:

Jag tror att det är du som är rejält lost! Så du tror på fullaste allvar att en massa sdsnubbar maskerade och svartklädda bara kan gå in i orten på det där viset utan att djungeltrumman ögonblickligen går och tusen bröder kommer tillskyndande? Det skulle ha blivit en sådan slakt och sedan kravaller som får Husby att likna en grillfest. Försök föreställ dig löpsedlarna och nyheterna dagen efter om polisen dessutom fångat någon av de här sdsnubbarna. Det finns inte på kartan.

Däremot kan dessa invandrarungdomar i teorin ha varit lejda. De kan ha gjort det hela by proxy så att säga. Om så är fallet har uppdragsgivaren säkert sett till att dölja sig väl via flera led av kriminella organisationer och gäng så ungdomarnas kontakter inte har en susning om vem som är uppdragsgivare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in