2018-08-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valpen_
Det verkar som att det är invandrarungdomar som ligger bakom det, vi kan nog skippa teorin om falsk flagg operation av SD, NMR och Putin.

Oh nej, en konspirationsteoretiker värd namnet ordnar lätt in nya fakta i sin teori. När invandrarnamnen publiceras kommer nya fantasier. Välj utifrån olika perspektiv mellan:
1. De gripna är oskyldiga och anhölls bara för att skjuta skulden på invandrare. Polisen är rasistisk.
2. De gripna får betalt av Putin eller Sions vise.
3. De gripna sympatiserar med SD
4. Lasse och Hasse bränner också bilar dagligen, men det väcker ingen ilska.
Citera
2018-08-14, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noningra
Jag hoppas och tror att de jobbar mer med de som verkligen vill döda oss svenskar än med bilbrännare.

Helt riktigt, det här är inte terrorism, så SÄPO ska inte hantera det här, det ska den vanliga polisen göra, tyvärr är den vanliga polisen fullständigt inkompetenta och kastrerade av övriga rättsväsendet.
Citera
2018-08-14, 21:20
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av paras0nic
Du skriver verkligen som en kratta min gode vän, men detta är såklart kaosblattar det handlar om och inget annat.

Det finns även de som pratas om mnr och ryssar ! Självklar dyker det upp 4 invandrare , men vilka styr dessa ? Sd ? Putin mnr osv
Citera
2018-08-14, 21:21
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Kanske, vem vet - men det är väl ungefär lika bevisat som att det var sd som låg bakom de här bränderna?
Nja. Det finns inget som pekar på SD i det här fallet. Men när det gäller Husby så finns det massor av bevis på att Mattias Gardell & andra besökte & eldade upp olika föreningar på "orten" veckorna innan kravallerna.
Citera
2018-08-14, 21:21
Medlem
frdks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det ok att köra vidare i den här tråden med nya bränder? Eller skall det skapas nya trådar beroende på var det brinner?

Känns som samma ’event’ oavsett var det dyker upp idag, så kör på lättare följa
Citera
2018-08-14, 21:22
Medlem
Oldberrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Är det ok att köra vidare i den här tråden med nya bränder? Eller skall det skapas nya trådar beroende på var det brinner?

Borde väl logiskt sätt vara en samlingstråd för alla bilbränder i närtid. Mod får väl ändra rubriken sen i så fall.

Har det rapporterats något nytt sedan igår?
Citera
2018-08-14, 21:22
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Vilka de än är så är det en form av makt demonstration.
Enligt mig en typ av terrorism
Man skrämmer tusentals människor och förstör för deras liv.

Polisen gick raka spåret till källan. Två inplockade, sedermera anhållna ganska så direkt. Där är väl den egentliga demonstrationen?
Det kommer sannolikt tyvärr leda till mer stök - tror inte det kan undgå någon vad det är för "krig" som utspelar sig.

En del av problemet är att det en sån här episod blir så djävla stort.
Bilar för ett stort (försäkrings)värde brinner, inga människor skadade, ändå skall hela landets politiker resa dit och hötta med nävarna, live-bevakning i dom stora blaskorna, en tråd som ligger högst upp på Flashback osv.
Snorungarna vinner mark på sådant hysteriskt allmänbeteende.
Kolla på Gbg-polisen istället, ingen större kommendering där. Dom sitter väl ett par tre man på station och kartlägger. Ett par avlösande radiobilar kring brottsplatserna, ett par välriktade uttal från presstalesmannen, that´s it.
Citera
2018-08-14, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Jag citerade en artikel på SR där en polis sa att de verkar ha gjort det på skoj.

Du menar denna https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7019931 ?
Såg också den men hörde varken i intervjun eller såg i artikeln något sådant citat så vet inte vart den rubriken kommer ifrån..
Citera
2018-08-14, 21:26
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ze
Du menar denna https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7019931 ?
Såg också den men hörde varken i intervjun eller såg i artikeln något sådant citat så vet inte vart den rubriken kommer ifrån..

Tack jag letade just efter den. Konstig rubrik, ja. "Bara för att det är kul". Låter nästan som om polisen också tycker att det är kul. (Har inte lyssnat på intervjun alltså)
Citera
2018-08-14, 21:28
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Polisen gick raka spåret till källan. Två inplockade, sedermera anhållna ganska så direkt. Där är väl den egentliga demonstrationen?
150 bilar över halva Sverige uppeldade. Två gripna. Det går bra nu......
Citera
2018-08-14, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kekistan
Ok, jag är inte en anhängare av teorin att det är ryssen som ligger bakom detta. Men är det verkligen en osannolik konspirationsteori som vissa här vill göra gällande?

Ryssland har intresse av att påverka valet i Sverige enligt den etablerade uppfattningen --> Ryssar startar en grupp där man hetsar och hejar lokala förmågor till bilbränning --> polariseringen i samhället ökar.

Jag tror för egen del, till 99%, att detta är ett verk av ortens egna ligister. Men ryssteorin är långt ifrån den sämsta konspirationsteorin jag hört talas om.

Med tanke på det de gjorde med det amerikanska presidentvalet så är det knappast något man kan vifta bort som helt osannolikt. Oavsett vad man tror om SDs rysskopplingar osv. så ligger i Rysslands intresse att det går bra för SD i valet eftersom skulle innebära en svagare regering och riksdag oavsett valutgång i höst.
Citera
2018-08-14, 21:30
Medlem
Kan det vara såg att någon skickar ut fotfolket för att dra uppmärksamhet och polisresurser från en annan plats? Göteborgs samlade polis måste ju varit i frölunda igår kväll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in