2018-08-14, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sillynamnam
Vittnen säger att det verkar väldigt välorganiserat, och så har det ju inte varit med tidigare bränder. Något skumt är det. Men om det är ett politiskt dåd så är det nog gäng till höger om sd... Eller några som blivit köpta/lejda av några andra.

Att de tycker det verkar välorganiserat är antagligen för att de är mindre vetande. Har man aldrig själv gjort lumpen verkar det säkert jätteorganiserat att springa på led.
Har själv gjort lumpen och är numera i hemvärnet. Tycker inte alls att det va anmärkningsvärt på nåt sätt, inget som inga mindre begåvade skulle fixa hyfsat enkelt.
Folk får sluta se troll hela tiden.
Citera
2018-08-14, 21:16
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
Måste ju kunna få fram namnen??

Det var under tisdagsförmiddagen som polisen lämnade besked om att man gripit flera personer misstänkta för inblandning i måndagskvällens bränder runtom i Göteborg.

Polisens presstalesperson Peter Adlersson bekräftar för GP att två personer, 16 och 21 år gamla och hemmahörande i Frölunda, har anhållits av åklagare, misstänkta för grov mordbrand.

De enda som känner personerna i fråga är de som kan skriva ut det här, det har inte släppts någon häktningsframställan eller någonting, i sinom tid lär det komma fram (om de inte blir släppta inom 2-3 dagar).
Citera
2018-08-14, 21:16
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Vid kravallerna i Husby så var det uppenbarligen Mattias Gardell & övrig extremvänster som hade startat det hela. Att börja dilla om "ryssar" känns väldigt mycket foliehatt.

Kanske, vem vet - men det är väl ungefär lika bevisat som att det var sd som låg bakom de här bränderna?
Citera
2018-08-14, 21:17
Medlem
Citat:
Ja det tror jag absolut att det skulle kunna.
Närå men jag vill veta mer om det här. Det kan ha varit "en kul grej", visst - men tror inte att polisen ska nöja sig med det svaret. Utpressning? Maffia? Politiskt?
Jag är ingen konspirationsteoretiker men....
Vadå "kul grej"?? Varför skulle polisen tro det?
Detta är ett sätt att visa makt samt ett stort långfinger till polisen och samhället i stort.
Nivån i den här tråden och på sociala medier får mig att tappa håret...
Citera
Medlem
halvsvennes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Jag tror att bilbrännarna är SD- yngel som raggar röster.

Räcker ditt bidrag till en till rulle aluminiufolie? Eller behöver du pengar till en ny hatt?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Är det ok att köra vidare i den här tråden med nya bränder? Eller skall det skapas nya trådar beroende på var det brinner?
Citera
2018-08-14, 21:18
Medlem
paras0nics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
E väl massa invandrare som e med i sd å nrm ! Kan va en operation ja

Du skriver verkligen som en kratta min gode vän, men detta är såklart kaosblattar det handlar om och inget annat.
Citera
Medlem
https://www.reuters.com/article/us-sweden-violence/youths-set-fire-to-cars-in-violence-in-swedish-city-of-gothenburg-idUSKBN1KZ0OJ

Bara en av flera artiklar från media runt om i världen. Cnn skriver också.

Bra reklam för Sverige. Detta får Svetsarn ta på sig 100%.
Citera
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ze
Detta är ett sätt att visa makt samt ett stort långfinger till polisen och samhället i stort.

Kan va ett vad oxå !
Att tex om inte ni fixar detta får ni som straff att bränna minst 50 bilar
Citera
Medlem
sillynamnams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av d0ze

Jag citerade en artikel på SR där en polis sa att de verkar ha gjort det på skoj.
Citera
2018-08-14, 21:19
Medlem
Citat:
Jodå det skulle visst kunna vara Putin. Eller nåt slags vänsteraktivister som vill ha mer bråk i förorten?

Varför skulle Putin riskera ännu mer sanktioner för en halvtaffligt genomförd aktion av ett gäng förortsungar? Tror du han är så korkad? Tvärtom är Putin en sjukt smart schackspelare som inte riskerar nåt för det tramset. Lika övertygad är jag att Ryssland inte ligger bakom giftattackerna heller. Så korkade är inte ryska underrättelsetjänsten att de använder ett gift som de vet lätt kan spåras. Snarare är det terrorister som fått tag i giftet och använder det i vetskapen att Ryssland kommer bli anklagade.
Citera
2018-08-14, 21:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LiteKetaTack
"Kriminella killar i övre tonåren" säger polisen. Tror du att det är William och Sofie som är ute och busar lite eller är det mångkultur i sitt esse vi får se?

Nya spännande Sverige!

Jag var mest ironisk över att folk blir rasistanklagade när de säger att det oftast är invandrare som gör den här typen av brott, och sed slänger sig han/hon ur sig "ni rasister" och sedan själv antar att det är invandrare som gjord detta.

Personligen tror jag att det är personer mer ickenordiskt ursprung, både som utförde och "organiserade".
Senast redigerad av HalfRunar 2018-08-14 kl. 21:21.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in