Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-08-14, 17:57
Medlem
-Mystics avatar
Bra av Kasslern i DN! Är väldigt nyfiken på hur media kommer hantera liknande situationer när de inser att AfS inte kommer att cucka som t ex SD.
Citera
2018-08-14, 18:02
Medlem
Rikskanslerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
https://www.dn.se/nyheter/politik/riksdagskandidat-for-afs-sprider-antisemitiskt-budskap-pa-pendeltag/

Gustav Kasselstrands sätt att hantera det hela får 10 av 10.

Fantastiskt bra, mer av den varan tack! AfS behöver massor av skandaler som tvingar näsmedia att attackera dem och sedan bli brutalt avsnästa.
Citera
2018-08-14, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Där kommer det ändå att finnas AfS valsedlar så det räcker.

Tror du verkligen det? I vilket fall tror jag nog att det är bäst att de hamnar på ett offentligt ställe för alla att ta, än att chansa på en granne eller dylikt.
Citera
2018-08-14, 18:04
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
https://www.dn.se/nyheter/politik/riksdagskandidat-for-afs-sprider-antisemitiskt-budskap-pa-pendeltag/

Intressant att DN skrev till slut. Det var nog att det handlar om judar/antisemitism, då hettar det till i blodet och de får svårt att behärska sig (trots att agendan tydligt har varit att tysta ner).

Mycket bra svar av Kasselstrand som signalerar att media inte har något att hämta i saken.

Noterar också att Nordisk Alternativhöger numera tillhör vit makt-rörelsen. Haha. Synd att Friberg bara blev "vit makt-förespråkare". Det coolaste är annars "vit makt-veteran" som Expo har använt ibland, och Friberg har ju varit med länge.
Senast redigerad av baggebo1 2018-08-14 kl. 18:06.
Citera
2018-08-14, 18:07
Medlem
Citat:

Håller med, bra hanterat. Gillade även hans "dagens dumheter" där på slutet.
Citera
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Media ska avfärdas på effektivast och snabbast möjliga sätt Bra Gustav. Afs springer inte omkring med lösnäsor det var Martins eget påhitt.

Han sitter i partistyrelsen och är riksdagskandidat. Det borde väl ändå räknas som AfS.
Citera
Medlem
Reguluss avatar
Citat:

Slutbetyget beror på vad han menar med detta:

– Det inträffade hanterar jag direkt med (riksdagskandidaten), inte med DN, skriver Kasselstrand.

En spark i rätt riktning (ut genom dörren) skulle vara ett lovvärt sätt att hantera antisemiten.
Citera
2018-08-14, 18:09
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus

– Det inträffade hanterar jag direkt med (riksdagskandidaten), inte med DN, skriver Kasselstrand.

En spark i rätt riktning (ut genom dörren) skulle vara ett lovvärt sätt att hantera antisemiten.
Från insiderhåll i tråden har det låtit som att det inte är aktuellt, och jag hoppas verkligen det gäller. En tillsägelse internt om att hålla avståndet och sen är det bra med det.
Citera
2018-08-14, 18:10
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Från insiderhåll i tråden har det låtit som att det inte är aktuellt, och jag hoppas verkligen det gäller. En tillsägelse internt om att hålla avståndet och sen är det bra med det.

Ingen uteslutning, med andra ord. Det säger allt man behöver veta om partitoppen.
Citera
Medlem
Hardstekts avatar
Kasselern är det vi har väntat på.

Precis så här man ska svara.
Citera
Medlem
Ropethinks avatar
Citat:

Lovvärt om man totalt vill förlora sitt extensberättigande som parti. Förstå att vi AfS väljare inte vill ha ett mjäkigt pudlande parti som går i brygga så fort media trycker på. Om du är intresserad av ett sådant parti så finns redan SD att välja på - var så god.
Citera
2018-08-14, 18:13
Medlem
Citat:

Om han sparkas så kan jag lika gärna rösta på SD, och jag är ändå förbannad över tilltaget. Jag är helt säker på att han får sitta kvar.

Att sparka Hagwall är att erkänna att vår sida har något att be om ursäkt för och det är helt enkelt inte sant. Det är inte vi som försöker utrota en hel befolkning.
Senast redigerad av Friherr 2018-08-14 kl. 18:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in