Citat:
Ursprungligen postat av
LisaEric79
Kanske dags för lite riktig fakta?
Har läst den här extremt långa tråden som egentligen bara är en tråd för högerextrema att gotta sig i. Knappast mycket information om den faktiska händelsen.
Blir ärligt talat mörkrädd när jag läser dessa inlägg. Om ni inte ens kan försvara en svensk som blivit nedslagen bara för att han råkar vara moderat. Vilka är det då ni försvarar? Om ni får makten och ni ska skicka hem/döda alla som står till vänster om SD, hur många finns det kvar i Sverige då? Snacka om dubbelmoral. Ni som skriver dessa inlägg bryr er inte ett skit om svenska familjer. Ni bryr er bara om er själva och alla som delar era åsikter.
Jag känner inte familjen men jag bor i Karlskrona och är bekant med både BO och hans fru. Har några gemensamma vänner men framförallt så är de rätt jagade av media här nere så det skrivs en hel del om dem.
För det första så märker man ju hur många inkompetenta skribenter som skrivit i denna tråd som tror att mångfald och mångkultur är samma sak. När frugan skrev att de jobbar med mångfald menar hon väl diskriminering och jämlikhet som hon skriver och pratar om hela tiden. Framförallt är det väl för HBT-personer och funktionsnedsatta som är i centrum. Deras barn eller nära släkting har någon grav funktionsnedsättning. Frugan är bisexuell och haft någon relation med en kvinna tidigare. Skulle säga att hon ändå har en balanserad syn på det där med tanke på att hon öppet kritiserat både HBT-vänstern och RFSL. Så no hard feeling där även om jag kan tycka att Pride blivit lite överdrivet.
När det kommer till mångkultur skulle jag snarare säga att de är emot mångkultur med tanke på att de båda kritiserat slöja och andra kulturella och religösa dumheter.
Så man kanske ska börja med att lägga ner och kritisera familjen när man inte har en aning om vilka de är överhuvudtaget. Blir liksom patetiskt.
Verkar som att BO är färdigopererad och kommer klara sig. Rejäl smäll han fick. De fick renovera hela ansiktet på honom. Jävligt dyrt för skattebetalarna. Kan man skicka räkningen till ”Palestina”?
Har också hört att GM ska ha lämnat landet. Någon som kan bekräfta det med säkra källor?
Det här med att GMs familj driver svart bilfirma är ganska intressant. Pappan har alltså drivit bilfirma ett bra tag (Marees bilar AB enligt FB) utan att ha ett registrerat bolag. I somras registrerades en enskild firma på GM (sonen) men något bolag går inte att hitta. Dags för skatteverket att göra ett litet besök kanske.
När det gäller själva händelsen i sig så stämmer det att pojkarna åkt från badplatsen i bil och blivit blockerade. En av pojkarna är 18 och körde. Resten är i yngre tonåren. Gänget ska ha försökt slita ut dem ur bilen då de hade fönstren nedrullade och de ska också ha slitit av ena pojkens halsband genom rutan. Så pojkarna har vad jag förstått suttit i bilen hela tiden tills pappa kom. Slaget mot BO kom i stort sett direkt när han kommit ur bilen och bett dem skingra sig. Slaget kom snett bakifrån så fanns inte en chans för BO att försvara sig i det läget. Så att GM hävdar nödvärn är ju en riktig skrattfest. Hoppas de spelar upp filmen i rättssalen så alla kan skratta åt honom. Vad jag förstår finns det även ytterligare en film från vittnen.
Nä, detta kan inte ge något annat än ett rejält fängelsestraff och utvisning som påföljd. Killen är ju för fan straffad för misshandel sen innan.
Bra beskrivet!
Det som förvånar mig är att han ensam försökte ingripar mot gänget.
Man skall aldrig, aldrig någonsin ensam eller i numerärt underläge ingripa i någon som helst konflikt där det är Mena gäng inblandade, kanske förstod han inte detta, eller varken levde eller bodde i segrerade område (som man själv gjort) och lärt sig den hårda vägen.
Mena spännblattar har extremt låg aggression tröskel, våldet ligger alltid precis under ytan, konsekvenserna bryr dom sig inte ett skit om.
Tyvärr har "öppna era hjärtan" politiken fått oanade negativa konsekvenser för Sverige