2018-08-14, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Jo, jag är självklart för att man ska kunna förvisa invandrare som begår grova kriminella aktiviteter i Sverige men dock självklart inte för vilken typ av brott som helst (det finns regelverk). Nu syftar jag på de invandrare som inte redan hunnit bli svenska medborgare. Nu är jag lite förvillad men flera partier tycker väl det är ok (att utvisa grovt kriminella invandrare) inklusive den sittande regeringen?

Problemet är att vår svenska byråkrati nästan inte klarar av att utvisa ens de allra grövsta brottslingarna längre:

Citat:
I debatten brukar det sägas att det blivit allt mer av "hårda tag" i rättspolitiken. Det är inget som märks när det gäller utvisningar av brottslingar. Fallet Metin Sahindal sticker inte ut på något sätt. Närmare sex av tio utländska mördare som var folkbokförda i Sverige när brottet begicks dömdes inte till utvisning, visar en rapport från Brottsförebyggande rådet.

Risken är uppenbar att ännu färre kommer att utvisas framöver. Regeringens planer på att göra barnkonventionen till lag kommer gissningsvis inte att göra det lättare att utvisa dömda mördare.

https://www.expressen.se/ledare/patrik-kronqvist/-det-ar-helt-orimligt-att-vi-inte-utvisar-fler-mordare/
Citera
2018-08-14, 17:01
Medlem
Enligt denna artikel är två personer - tonåringar hemmahörande på orten - gripna, och en efterlyst. Att det skulle vara någon form av politisk konspiration tillbakavisas av polisen:

https://samnytt.se/bilbranderna-tva-gripna-en-efterlyst/

Alltså, med stor sannolikhet invandrare.
Citera
2018-08-14, 17:02
Medlem
Steinarrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Detta är liksom inte första gången alternativhögern försöker sig på false flag... Helt sjuka grejer som rista in hakkors på sig själva och bränna upp sina egna valstugor

Fyfan... Synd för dom att dom är så jävla korkade att det alltid blir avslöjat, jag gissar att det blir fallet även här...

Det är redan bekräftat att det är blatteungar eftersom det finns en video där man hör när dom pratar.
Citera
2018-08-14, 17:04
Medlem
Opaques avatar
50% av bilbränderna försäkringsbedrägeri.

D.v.s. Någon har gett ett uppdragsjobb för att elda upp bilen. Något att komma ihåg.

https://teknikensvarld.se/manga-bilbrander-ar-forsakringsbedrageri-543657/

Det ser ut som en samordnat bilbrandsattack , men är bilarna bara slumpvis valda, eller fanns det belägg för att vissa bilar brinner - Och andra inte. Försäkringsbolagen sitter på informationen oftast när det gäller bilar som fått körförbud, har fått tummen ner från bilprovningen etc. Det borde finnas en anledning till varför försäkringsbolagen kan uttala sig så tvärsäker i den frågan.
Citera
2018-08-14, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Alla verkar som vanligt vara helt säkra på att det bara är invandrare som ställt till med detta. För det första var dem två gripna från Frölunda, sedan utifrån bilden jag såg på en av gärningsmännen så såg det garanterat ut att vara en tattuerad vit man.

Låt oss vänta på namn och motiv till gärningen, tack för mig!

Ingen har väl påstått att alla busar är Afrikaner, Somalier, Eritreaner. Iranier och Irakier är väldigt bleka i hyn om de inte har utomhusarbete. Kolla hårfärgen det ger bättre ledning om man vill säkerställa pursvensk.
Citera
2018-08-14, 17:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Enligt denna artikel är två personer - tonåringar hemmahörande på orten - gripna, och en efterlyst. Att det skulle vara någon form av politisk konspiration tillbakavisas av polisen:

https://samnytt.se/bilbranderna-tva-gripna-en-efterlyst/

Alltså, med stor sannolikhet invandrare.

Det visste vi de som ej är foliehattar att det är invandrare som ligger bakom. Så tröttsamt att se personer som verkligen tror på konspirationer med ryssar, sd och höger extremister.

Jag har sett filmer och bilder då bränderna startade. Man hör att det EJ är svenskar. Lika så är personerna som irrar runt av mörkare slag än vi nordbor. Du kan se detta på filmerna om du tar på dig dina glasögon. Så ni som försöker angripa sd osv kan lägga ner NU.
Citera
2018-08-14, 17:11
Medlem
GormDenGamles avatar
”Vi har identifierat några enskilda ungdomar som varit på plats. Vi pratade med dem under kvällen. Vi har även pratat med en del föräldrar som kan knytas till en del ungdomar som varit på plats.”

Svenska dialogpolisen är igång igen. Varför inte även dela med er av er saft och er bullar på samma gång också, era jävla töntar!

https://www.expressen.se/gt/ungdomar-identifierade-efter-stora-brandkaoset/
Citera
2018-08-14, 17:15
Medlem
Lao Tzus avatar
En stor del av ansvaret får nog tyvärr läggas på dom boende i området som inte är tillräckligt engagerade i grannsamverkan. Hade grannsamverkan fungerat hade detta aldrig tillåtits inträffa.

Sedan kan det finnas en naturlig vrede över att gymnasieamnestin omfattade så få personer. Det kan också ha bidragit till utvecklingen.

Mera omfattande amnestier kan vara en framkomlig väg att pröva för att minska bränderna.
Citera
2018-08-14, 17:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
50% av bilbränderna försäkringsbedrägeri.

D.v.s. Någon har gett ett uppdragsjobb för att elda upp bilen. Något att komma ihåg.

https://teknikensvarld.se/manga-bilbrander-ar-forsakringsbedrageri-543657/

Det ser ut som en samordnat bilbrandsattack , men är bilarna bara slumpvis valda, eller fanns det belägg för att vissa bilar brinner - Och andra inte. Försäkringsbolagen sitter på informationen oftast när det gäller bilar som fått körförbud, har fått tummen ner från bilprovningen etc. Det borde finnas en anledning till varför försäkringsbolagen kan uttala sig så tvärsäker i den frågan.

Men hur rimligt är det egentligen att så pass många med bilar på samma parkeringsplats som den i Frölunda har samordnat detta med ligister för att få ut försäkringspengar?

Om det handlar om en eller två bilar kan jag köpa det.

Dessutom tror jag inte att det är så jätteklokt att utföra detta kl. 21 när det är ljust ute och massa människor garanterat både kommer filma och bevittna händelserna, om man vill få ut försäkringspengar...
Citera
2018-08-14, 17:20
Medlem
Thraxxs avatar
fel

Någon som vet motiven bakom dessa bilattacker? Att dom är organiserade behöver vi nog inte diskutera ens för det är ju ganska uppenbart dom är, men till vilken anledning. Först slog det mig att det kanske hade varit en kupp med ett politiskt syfte bakom attackerna som på sin höjd skulle ge vissa partier en högre utgång i valet.........SD?
Senast redigerad av Thraxx 2018-08-14 kl. 17:21. Anledning: tillägg
Citera
2018-08-14, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Googla hur svenska rättssystemet fungerar. Så kanske du förstår att man inte kan bara kan hugga tag i första bästa person för att personen "var på plats".

Ska man göra så under en bengaltändning under ett derby mellan AIK och dif?

"vi såg att någon här inne tände en bengal, så vi griper alla 8.000 på ståplats för att reda ut det här"

Verkar det logiskt?

Är det logiskt att jämföra bengalbränning med detta snudd på terrordåd?!

Och ja, polisen har inga problem med massarresteringar av supportrar. Här pratar de med föräldrarna... Arma Sverige.
Citera
2018-08-14, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thraxx
Någon som vet motiven bakom dessa bilattacker? Att dom är organiserade behöver vi nog inte diskutera ens för det är ju ganska uppenbart dom är, men till vilken anledning. Först slog det mig att det kanske hade varit en kupp med ett politiskt syfte bakom attackerna som på sin höjd skulle ge vissa partier en högre utgång i valet.........SD?

En hämndaktion för kokainbeslaget är den mest logiska förklaringen: https://www.expressen.se/gt/stort-beslag-av-kokain-i-goteborgs-hamn/

Rätt många miljoner som går upp i rök.

Eller låter det mer rimligt med "false flag" och diverse konspirationsteorier? Var kanske beslaget av kokain också planerat? Låter som en väldigt avancerade false flag.

Vänligen:
https://sv.wikipedia.org/wiki/Ockhams_rakkniv

Citat:
Populärt brukar man även beskriva Ockhams rakkniv som att om flera olika förklaringar till ett fenomen föreligger, så bör man välja den enklaste av dem.
Senast redigerad av Eventor 2018-08-14 kl. 17:27.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in