2018-08-14, 16:39
Medlem
DrPwgyms avatar
Måste ju kunna få fram namnen??

Det var under tisdagsförmiddagen som polisen lämnade besked om att man gripit flera personer misstänkta för inblandning i måndagskvällens bränder runtom i Göteborg.

Polisens presstalesperson Peter Adlersson bekräftar för GP att två personer, 16 och 21 år gamla och hemmahörande i Frölunda, har anhållits av åklagare, misstänkta för grov mordbrand.
Citera
2018-08-14, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kopparfisk
Om man utvisar de stenkastande bilbrännarna kommer de "halvrasistisk idioterna" inte ha samma anledning att ropa glåpord, eftersom invandrare då inte skulle ställa till samma mängd problem som nu.

Jag är absolut positivt inställd till mycket hårda tag mot bilbrännarna men låga åldrar kan säkert ställa till det i vissa fall.
Citera
2018-08-14, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ste4fun
Befinner mig just nu vid busstationen på Frölunda torg och polisen är närvarande med 2 piketer och 1 polisbil. Det är ju bra men är det inte viktigare att dom är här ikväll/natt?

Det vigtigste er at gerningsmændene hurtigt bliver pågrebet efter ildspåsættelserne.

Det vil sige ekstremt hurtig udrykning når den første anmeldelse indløber - uanset hvor ildspåsættelsen foregår.

Indsættelse af hundførare må være et must, idet det må være let for hundene at spore gerningspersoner som har haft kontakt med brandbare væsker:

https://polisen.se/om-polisen/polisens-arbete/hundforare/
Citera
2018-08-14, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej, jag tror inte, jag är fullständigt övertygad om att polisen ljuger ibland.

Om dom ljuger i just det här fallet vet jag inte. Hur skulle jag kunna veta det? Det ligger i hela ljugandets natur att man inte med säkerhet kan avgöra när den som håller sig med lögner är ärlig eller slirar på sanningen.

"Den som ljuger blir till slut inte ens trodd när han pratar sanning" som någon av Astrid Lindgrens sagofigurer sa.

Själv då, du litar blint på polisen i alla sammanhang?

För övrigt så dom nyss att moderat-dvärgen hade ett inbokat besök i dag på någon av orterna där det brann.

Du är fan makalös. Vad är nästa steg i din bortförklaringshierarki? När ligisterna erkänner brottet så är det i själva verket nazister som tvingat dem att erkänna? Ta av dig foliehatten din jävla galning.
Citera
2018-08-14, 16:47
Medlem
Detta är liksom inte första gången alternativhögern försöker sig på false flag... Helt sjuka grejer som rista in hakkors på sig själva och bränna upp sina egna valstugor

Fyfan... Synd för dom att dom är så jävla korkade att det alltid blir avslöjat, jag gissar att det blir fallet även här...
Citera
2018-08-14, 16:48
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/inga-gripna-for-nattens-brander
https://www.aftonbladet.se/ledare/a/P3GLzb/alla-drabbas-av-bilbranderna
https://www.dn.se/nyheter/sverige/polisen-vi-tror-att-aktionerna-spridits-via-sociala-medier/

Säger du det som tror att Malmö ligger på Västkusten. Hahahahahaa... Nä, olika rubriceringar och olika åldrar vilket betyder att en del inte är straffmyndiga. Du vet att bilar har brunnit på fler platser än V Frölunda va?

Citat:
The coast, also known as the coastline or seashore, is the area where land meets the sea or ocean, or a line that forms the boundary between the land and the ocean or a lake.

https://en.wikipedia.org/wiki/Coast

Malmö och Helsingborg ligger längs den västra kustlinjen, återigen, rent geografiskt. Inte heller har det påståtts att det var ett isolerat fenomen till Västsverige, utan att det i huvudsak pågick där. Allt startade också där. Varför du inriktar dig på oväsentligt tjafs är för många av trådens läsare en gåta. En annan gåta är varför du bytte spår i diskussionen om tullbeslagets eventuella roll i kaoset till geografiska oväsentligheter. Tog argumenten slut?

En av rubriceringarna är våldsamt upplopp enligt polisen. Du är icke mer kompetent i brottsrubriceringar än polisen. Sluta upp med halmstråna och hårklyveriet; bete dig som en vuxen människa. Dina inlägg är löjeväckande.
Citera
2018-08-14, 16:49
Medlem
Polispotatiss avatar
Alla verkar som vanligt vara helt säkra på att det bara är invandrare som ställt till med detta. För det första var dem två gripna från Frölunda, sedan utifrån bilden jag såg på en av gärningsmännen så såg det garanterat ut att vara en tattuerad vit man.

Låt oss vänta på namn och motiv till gärningen, tack för mig!
Citera
2018-08-14, 16:52
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polispotatis
Alla verkar som vanligt vara helt säkra på att det bara är invandrare som ställt till med detta. För det första var dem två gripna från Frölunda, sedan utifrån bilden jag såg på en av gärningsmännen så såg det garanterat ut att vara en tattuerad vit man.

Var kan man se bilden?
Citera
2018-08-14, 16:53
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
Måste ju kunna få fram namnen??

Det var under tisdagsförmiddagen som polisen lämnade besked om att man gripit flera personer misstänkta för inblandning i måndagskvällens bränder runtom i Göteborg.

Polisens presstalesperson Peter Adlersson bekräftar för GP att två personer, 16 och 21 år gamla och hemmahörande i Frölunda, har anhållits av åklagare, misstänkta för grov mordbrand.

Och flera andra är ”icke straffmyndiga”.
Lösningen: alla myndigheter angriper familjen. Utvisa om det finns ens en minimal möjlighet, dra in samtliga bidrag. Granska eventuell skattedeklaration. Osv. Och givetvis blir man ersättningsskyldiga, ta med både utryckningskostnader och själva brandskadorna.
Citera
2018-08-14, 16:55
Medlem
Citat:

Skulle verkligen en svensk vit man ta på sig adidas byxor?
Jag är tveksam.
Citera
2018-08-14, 16:55
Medlem
Citat:

Och när namnen kommer ut och det visar sig ännu en gång att du hade fel, vad ska du göra då?
Citera
2018-08-14, 16:56
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:

Rösterna lät som invandrare iaf
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in