2018-08-14, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manwithoutamirror
Organiserar och organiserar sig, dom har väl ett konto på instagram eller en grupperat på snapchat där dom skriver att dom ska bränna bilar klockan 11 ikväll liksom. Klarar dom flesta människorna ärligt talat.

Ja, inte sitter de i någon möteslokal och för protokoll över vem som ska göra vad exakt vilken tid. Det är år 2018 nu. Organiserad brottslighet förenklas av något som heter Internet och som medför att t,om dagisbarn med hjälp av telefonen kan "organisera sig" och göra sattyg ute på gården.

Det är verkligen de låga förväntningarnas rasism vissa häver ur sig. Bara högerextremister kan vara "vältränade", gå i "samlad trupp" och "med bra hållning"

Senast redigerad av Florman 2018-08-14 kl. 16:29.
Citera
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krukkula
Det som är det knepiga enligt MIG är det är så jävla organiserat. Förortsungar, Nazister, AFA, fotbollshuliganer och allt som nämns.

"ungar från orten" organiserar sig väl knappast så här bra? Mer likt nån större grupp som i så fall som har betalt kidsen för att göra det. Dom kan ju för fan knappt knyta sina skor själv, så att de skulle kunna sätta ihop nåt sånt här känns ju långt borta i min värld.

Och varför skulle AFA göra det här? Knappast så att dom vill hjälpa SDs nidbild av Sverige?

Men vad vet jag, en vanlig statsanställd knegare.
Vad är det som är så satans organiserat? Att slanga några liter soppa i några dunkar och sen springa runt och skvätta på grannarnas bilar å sen fjutta på är väl vad dessa sopor brukar göra, krävs ingen större intelligens för att genomföra och är totalt riskfritt, åtminstone vad det gäller att åka dit.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Du tror att polisen ljuger?

Nej, jag tror inte, jag är fullständigt övertygad om att polisen ljuger ibland.

Om dom ljuger i just det här fallet vet jag inte. Hur skulle jag kunna veta det? Det ligger i hela ljugandets natur att man inte med säkerhet kan avgöra när den som håller sig med lögner är ärlig eller slirar på sanningen.

"Den som ljuger blir till slut inte ens trodd när han pratar sanning" som någon av Astrid Lindgrens sagofigurer sa.

Själv då, du litar blint på polisen i alla sammanhang?

För övrigt så dom nyss att moderat-dvärgen hade ett inbokat besök i dag på någon av orterna där det brann.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr B
Nog har de lågt IQ men att tro att dessa våldsverkare inte skulle kunna i någon social media grupp organisera bränder, då ser du ner på dom lite väl mycket. Under tidigare upplopp och bränder vi haft var det väldigt vanligt att våldet och bränderna spontant spred sig i förorter över hela landet, samma kväll, de har kontakt med varandra på sociala medier, de skryter om kaoset de skapar, är väl inte mer än att man bestämmer en tidpunkt för en valborgsfest.
IQ-nivån skiter jag i, det trodde jag var självskrivet? Den är sannolikt på samma nivå som genomsnittet, men det man bör ifrågasätta är deras förmåga, eller framförallt intresse av att samordna en sån här attack. Jag har svårt att se hur det kan ligga i deras intresse. De enda som gynnas av detta är SD och extremhögern.
Citera
2018-08-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av soliditet
IQ-nivån skiter jag i, det trodde jag var självskrivet? Den är sannolikt på samma nivå som genomsnittet, men det man bör ifrågasätta är deras förmåga, eller framförallt intresse av att samordna en sån här attack. Jag har svårt att se hur det kan ligga i deras intresse. De enda som gynnas av detta är SD och extremhögern.

Du tror att alla brottslingar har en logisk agenda? Ja du. Skulle tro att de flesta som ägnar sig åt offentlig skadegörelse faktiskt inte vinner ett skvatt på det, mer än adrenalinkicken när de slår sönder saker etc. Samma sak gäller väl här. Det är kul och coolt att gå runt och bränna bilar och "äga gatorna". Inte svårare än så.
Citera
2018-08-14, 16:32
Medlem
Citat:
Invandrare som detta följer inte svensk politik. Att ett val snart ska ske är ingenting som blattarna bryr sig om.
Citera
2018-08-14, 16:33
Medlem
Citat:

Tror du dom gör en konsekvensanalys innan dom tänder eld på bilar? Helvete så korkad du är.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nergus
Invandrare som detta följer inte svensk politik. Att ett val snart ska ske är ingenting som blattarna bryr sig om.
Just därför som den samordnade attacken är mycket anmärkningsvärd.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Nej, jag tror inte, jag är fullständigt övertygad om att polisen ljuger ibland.

Om dom ljuger i just det här fallet vet jag inte. Hur skulle jag kunna veta det? Det ligger i hela ljugandets natur att man inte med säkerhet kan avgöra när den som håller sig med lögner är ärlig eller slirar på sanningen.

"Den som ljuger blir till slut inte ens trodd när han pratar sanning" som någon av Astrid Lindgrens sagofigurer sa.

Själv då, du litar blint på polisen i alla sammanhang?

Nej, det var ju rätt uppenbart att de ljög efter att de hade skjutit ihjäl den stackars grabben med Downs syndrom. Men då ljög de för att skydda sig själva, ungefär på samma sätt som många andra skrån sluter sig samman för att försvara sina egna. Sånt händer så klart hela tiden.

Men att polisen medvetet skulle ljuga ihop en historia om att förortsungar ligger bakom en serie bilbränder fastän polisen visste att det högst sannolikt var SD som satte eld på bilarna, och att polisen på detta sätt skulle skylla på oskyldiga förortskillar i syfte att misskreditera förorten och lura folk att rösta på SD, det vore en helt annan femma det. Det vore så grovt att det skulle nästan skulle påminna om ett försök till statskupp. Att det skulle förhålla sig på det viset tror jag inte på om jag inte får verkligt tunga bevis.
Senast redigerad av Egnatankar 2018-08-14 kl. 16:36.
Citera
2018-08-14, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Du tror att alla brottslingar har en logisk agenda? Ja du. Skulle tro att de flesta som ägnar sig åt offentlig skadegörelse faktiskt inte vinner ett skvatt på det, mer än adrenalinkicken när de slår sönder saker etc. Samma sak gäller väl här. Det är kul och coolt att gå runt och bränna bilar och "äga gatorna". Inte svårare än så.
Nä jag tror inte att dom har en logisk agenda. Just därför kan det ligga nåt annat bakom.
Citera
2018-08-14, 16:35
Medlem
Orobanches avatar
Citat:

Du måste först och främst inse att de inte läser Twitter och är engagerade politiskt. Är detta en hämndaktion på grund av det stora beslaget av 100 kilo kokain i Göteborgs hamn är det arrangerat av gängens ledare och det står mängder av unga wanna bees för att komma upp ett snäpp i gänget och få ”respekt”.
Så tacka fan för att det är organiserat men inte av politiska skäl!
Bara fånigt att tro det!
Nu har två anhållits men det är ett steg kvar och det är åtal och till dags datum vet jag ingen som blivit åtalad och fälld för en enda bilbrand på alla dessa år och de har varit otaliga och är inte slut än, så länge allt skickas på utredning!
Citera
2018-08-14, 16:38
Medlem
Om man inte förstår att detta enbart är en upptrappning av det sk. lågintensiva kriget mot Sverige måste vara utvecklingsstörd eller vänstermupp. Eller vänta....det är ju samma sak.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in