2018-08-14, 00:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Xxjiban
Båda behövs. SD som största parti och AfS som stödparti i riksdagen. I och med att SD vuxit har de blivit tvungna att utvidga sin politik. AfS är i princip det SD var för ja, 15-20 år sedan. SD är dock prioritet #1 just nu.

Vad pratar du om? Afs är så vitt vi vet inte ens mätbara och behövs ingenstans.
Citera
2018-08-14, 00:23
Medlem
Tradens avatar
Mest bang for the buck blir AfS detta val, i alla lägen.
Om AfS totalhavererar och får 0-1% så var knappast några röster bortkastade, så vad skulle det spela för roll då?
Om AfS gör ett kasst val men får 1-2,5% så får de får de valsedlar utlagda och åtminstone lite uppmärksamhet i media, något som kommer göra SD mer legitimt och våga snacka återvandring.
Om AfS gör ett ok val men inte kommer in 2,5-3,5% så får de partibidrag + en jävla massa uppmärksamhet. Det är en klar signal till SD att börja driva frågan om återvandring!
Om AfS gör ett bra val och kommer in blir det totalt hjärnsläpp för etablissemanget.

Hur ska media förklara att man knappt rapporterat om ett parti som får så många röster? Glömde man?

Om jag endast proteströstade skulle AfS vara ett självklart val. Men personligen håller jag mer med AfS partiprogram än SD så det är främst därför jag kommer rösta AfS.
Citera
2018-08-14, 00:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av happilappi
AfS kommer ALDRIG komma in år 2018 och således är det en bortkastad röst om man vill ha invandringsrestriktion.

Och SD kommer att alliera sig med "reinfeldtaren", "fegisen" och politruken Kristersson (som dessutom har sagt att han hellre samarbetar med Löfven).

Och ännu roligare, hör på det här; ett samarbete med Löfven och S.

Sedan har vi SD-hatarna C, FP och MP (om de klarar sig). Fatta att det inte kommer att bli någon regering för SD. Fatta att det är "bortkastat" att rösta på SD. Spelar ingen jävla roll om SD får 40 procent i valet, de övriga kommer att bilda en septemberöverenskommelse där de går med på att förlorarna från sjuklövern villkorslöst kommer att stötta vinnarna.

Det man KAN göra är att förändra hela det metapolitiska samtalet och debattklimatet genom att få in ett nationalistparti, som dessutom kommer i princip nästan helt normalisera SD, vilket kommer göra gapet mindre mellan SD och sjuklövern. Samtidigt som de övriga partierna inte vill se ett närmande mellan SD och AfS... vilket innebär att beröringsskräcken till SD kommer att avta. Alternativt kommer SD och AfS tillsammans kunna få egen majoritet (eftersom SD och AfS tilltalar olika typer av människor, dvs en betydligt större bredd än SD kan åstadkomma ensamma). Återvandringsfrågan måste även bli mer mainstream, och om det är något parti som ständigt tar upp återvandring så är det AfS.
Citera
2018-08-14, 00:29
Avslutad
AfS politik är svår, nästintill omöjlig att genomföra då de flesta svenskar redan har hunnit lära känna någon av de invandrarna som partiet vill skicka hem. Skulle inte bli förvånad om det uppstod massprotester, upplopp, strejk, etc runt om i landet.

Så tänk lite innan ni röstar.
Citera
2018-08-14, 00:29
Medlem
Eklund1989s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Hela väljarkåren, samt ledningen, är antisemiter. Om du också är det så bör du rösta på dem och inte på SD.

Du är ett ljugande troll som glider runt i alla AfS trådar för att sprida din skit. Du har inget vettigt att komma med och jag hoppas så många som möjligt ignorerar dig.

Mata inte trollen.
Citera
2018-08-14, 00:33
Medlem
kukflashs avatar
En röst på AfS är tyvärr bortkastad. Därför blir det SD för min del. Sköter afs korten rätt så kan dom mycket väl bli ett riksdagsparti om 4 år.
Citera
2018-08-14, 00:34
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eklund1989
Du är ett ljugande troll som glider runt i alla AfS trådar för att sprida din skit. Du har inget vettigt att komma med och jag hoppas så många som möjligt ignorerar dig.

Mata inte trollen.

Det står vem som helst fritt att gå in i er tråd och läsa. Det finns gott om material där. Plus att riksdagskandidater har börjat klistra upp kroknäsor med syfte att piska upp ett hat mot judar. Om du tycker detta är ett seriöst parti så är du mentalsjuk. Alla som ens överväger att rösta på detta parti är mentalt sjuka.
Citera
2018-08-14, 00:37
Medlem
deadsets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
En röst på AfS är tyvärr bortkastad. Därför blir det SD för min del. Sköter afs korten rätt så kan dom mycket väl bli ett riksdagsparti om 4 år.

De kommer upplösas snart. Det här partiet är ett totalt fiasko på alla sätt och vis. Kolla dig om efter seriösa alternativ istället.
Citera
2018-08-14, 00:40
Medlem
Utopiantoss avatar
Visst kan (AfS) ha en plats i Riksdagen. Men INTE NU.

Vi är inne i ett kritiskt läge där (SD) för första gången kan komma att få rejält inflytande. Det är så nära. Splittra inte rörelsen precis nu. Vänta till (SD) har fått inflytande.

Det är fel tillfälle för (AfS).
Citera
2018-08-14, 00:48
Medlem
robotguras avatar
Jag kan instämma att hur han uttalade sig var aningen osmakligt, men om ni baserat på det bestämmer er att inte rösta på AfS så är det pinsamt.
Tycker ni verkligen en osmaklig mem om ljugnäsor är viktigare än folkutbytet som pågår bakom ryggen på svenskarna?
Citera
2018-08-14, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos

Vi är inne i ett kritiskt läge där (SD) för första gången kan komma att få rejält inflytande. Det är så nära. Splittra inte rörelsen precis nu. Vänta till (SD) har fått inflytande.

Splittring finns endast om personer som röstar på AfS faktiskt gillar SD. Jag och många andra gör just inte det. Det är lätt för dig som antagligen gillar SD att ogilla tanken att folk röstar på något annat parti som är emot (mass)invandring, men det är för att du är partisk. Jag behöver bara se den här filmen för att bli illamående och påminnas om hur långt ifrån SD jag står.

https://www.youtube.com/watch?v=-afMDC9Z6kE

Även om min röst inte leder till ett AfS-inträde, så är min röst i slutet av dagen endast en röst, av flera miljoner andra. Det är rätt meningslöst att filosofera för mycket kring denna rösts betydelse. Ingens röst avgör något, däremot bör man känna efter valet att man röstade på det som man faktiskt kan ställa sig bakom. 2,5 procent för AfS vore för övrigt fantastiskt, särskilt om det blir ett omval strax efter.

Och som jag har sagt tidigare. Du föredrar SD, det är helt okej, rösta på SD. Men om du genuint är positiv till tanken om ett AfS i riksdagen i framtiden, måste många stötta partiet NU, för annars finns det inget AfS 2022 (om de fick väldigt litet stöd). Så det är egentligen kontraproduktivt.

Men visst, trots att jag står lååångt ifrån SD, så vill jag ändå att de ska bli störst i valet, men jag vill mycket hellre att AfS kommer in då jag tror starkt att deras inträde kommer ha större betydelse i längden. AfS skulle verkligen normalisera SD och därmed minska klyftan mellan SD och sjuklövern. Ett AfS-inträde skulle gynna SD väldigt mycket, samtidigt som SD drar ner på sina mjukhetstendenser.
Citera
2018-08-14, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Utopiantos

Har du missat D.Ö?
Om inte så faller ditt resonemang om inte SD ligger på gränsen till 51%.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in