2018-08-14, 13:20
Medlem
Varför grips de nu? Mig veterligen har ingen ur nyaldeln dömts för bilbrand eller stenkastning någonsin sedan jag kom till Malmö för 20 år sedan. Ett gripande bara belastar rättsväsenendet då alla redan vet att inget kännbart straff döms ut. - Det är riksdagen som skriver lagarna och de har sedan länge fastnat i uuuuutreeeedniiingaaar.
Citera
2018-08-14, 13:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jorå, efter utredningsarbete så kommer de självklart att gripas. Det man från polishåll vill undvika är att man stormar fel lägenheter, med snyftartiklar i aftonbladet till följd där föräldrar och syskon ondgör sig över hur hemskt det var att ligga på golvet i lägenheten med vapen riktade emot sig medan polisen söker efter den de skall gripa. Det har varit lite många sådana händelser vilket skadat polisen PR-mässigt.

Numera är man lite mera taktfull.

Dessutom så har jag inte sett några artiklar om att polisen låtit bli att ta folk på bar gärning under pågående brottslighet. Alla som identifierats har ju identifierats i efterhand genom förhör av de som fortfarande var kvar på platsen när polisen kom.
Jag böjer mig för din erfarenhet inom området. Du som vet, hur är det då med att bli häktad som minderårig, kan det ske?
Citera
2018-08-14, 13:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gregor-Samsa
Har du sett filmer från liknande ståhej i ynglingarnas hemländer? Impulskontroll och konsekvensanalys lyser med sin frånvaro.

Vet vi nagonting om deras ursprung?

Jag jobbar, lever och bor pa en kontinent utan impulskontroll konsekvensanalys...
Citera
2018-08-14, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shwp
Jag råkade gå förbi Frölunda torg när gripningarna hände. Det är invandrare från höghuset närmast torget på näverlursgatan. Om det nu är de de misstänkta jag såg.

Såg du dom som greps eller bara att det var vid dom husen?
Citera
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lekuk
Kommer brinna som fan framöver nu enligt rykten jag hört

Berätta gärna mer och i vilka städer, så man kan varna folk man känner
Citera
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lekuk
Kommer brinna som fan framöver nu enligt rykten jag hört

Då är frågan : Varför ?

Är det bara för att hävda sig och få "street cred" ?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vorki
På vissa filmer hör man tydligt att det är förortsblattar som pratar.

Dom har gripit två st.
Polisen visar bara handlingskraft när det blir stor medial uppmärksamhet. Gripa är en sak, men att bevisa och lagföra dessa individer kommer bli väldigt svårt i efterhand.

Ja exakt och därför är det bättre att låta bli. Det går åt enorma resurser från polisen för att lagföra alla idioter. Det enda de har gjort är ju att bränna några bilar som tillhörde andra invandrare. Låt dem hålla på och slösa inte bort skattebetalarnas pengar.
Citera
2018-08-14, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
T.ex. däcken, värmen gör att lufttrycket stiger, till slut sprängs däcken och det låter...

Tror mer pa bangers dock...
Citera
2018-08-14, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Jag såg en bilbrand en gång, det enda som small var när elden nådde airbagen, sen flög nåt tygstycke upp i luften. Tanken däremot tror jag är designad på alla bilar idag att inte kunna explodera.

Det som brinner mest av allt på en bil är spolarvätska, och smäller gör däcken!!
Citera
2018-08-14, 13:25
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Nej det är den gamla taktiken som inte fungerar och kostar en massa pengar. Människorna i orten vill inte ha med det svenska samhället att göra. De flesta har en negativ syn på poliser och vill inte tala med polisen. Knappt ens föräldrar till barn som har blivit skjutna.

Det värsta med den hårda linjen är att den bara skapar negativ propaganda mot polisen. Vid Husbykravallerna till exempel så satte polisen hårt mot hårt och det ledde till att många ansåg att det var polisen som var de skyldiga och provocerade invandrarna.

När polisen ligger lågt kan de inte anklagas för något annat än passivitet. Men de kan säga att de inte har tillräckliga resurser för att agera.

Segregation är egentligen den enda lösningen.
Hur vet man att den inte fungerar, vi har väl aldrigt provat?
Att blattepacket har en negativ syn på polisen är deras probem, inte polisens, eller mitt, eller ditt.
I Husby satte inte polisen tillräckligt hårt mot hårt, det ska inte finna någon tvekan över vem som bestämmer, inte ens i orten. Om blattarna blir provocerade av polisnärvaro kan de helt enkelt sluta kaoza och bete sig på ett sätt som leder till polisnärvaro.
Det är lite som att uppfostra hundar.
Gör vi som blattarna vill kommer våra förorter att bli som Beirut, Mogadishu etc, och även om blattarna skulle älska det vill vi inte ha det så här, gillar de den stilen kan de flytta hem igen.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Stockmokk
Jag såg en bilbrand en gång, det enda som small var när elden nådde airbagen, sen flög nåt tygstycke upp i luften. Tanken däremot tror jag är designad på alla bilar idag att inte kunna explodera.

Alright, jag tror dig, har sjalv aldrig varit i narheten utav bilbrander.
Citera
Medlem
Jag förstår inte hur detta kan fortsätta att tillåtas hända.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in