2018-08-14, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
Smallarna man hor, vad anvande de for nagot for att satta eld pa bilarna?

(ar ingen pyrotekniker).

T.ex. däcken, värmen gör att lufttrycket stiger, till slut sprängs däcken och det låter...
Citera
2018-08-14, 13:15
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Det enda man kan fråga sig är väl vem som skulle tjäna på eländet? *Grubbel* *Grubbel*.....
Citera
2018-08-14, 13:16
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Hade de varit vita ungdomar hade de stått
Med stora bokstäver

Framförallt så hade dom varigt skjutna eller gripna. Man griper inte eller skjuter negrer för man är rädd för fortsatt upplopp med högre frekvens. En svenne går däremot bra att skjuta eller gripa eftersom det inte får npgra efterföljder så som upplopp och så vidare.
Citera
Medlem
Norpheuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Naaw... Puttinutti blev ”kjänkt”, kan inte fortsätta vardagen om hen inte får sista ordet. Söta du, har du några fler Netflixtips på hur militär organisering går till? Berätta, hela tråden väntar på dina briljanta analyser om högerextrema puppetmasters.

Ingen har sagt något om militär eller puppetmasters? Tar du droger på jobbet?
Citera
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Om dom inte greps på bar gärning så är det väl inte heller sannolikt att dom grips nu i efterhand, eller hur?

Jorå, efter utredningsarbete så kommer de självklart att gripas. Det man från polishåll vill undvika är att man stormar fel lägenheter, med snyftartiklar i aftonbladet till följd där föräldrar och syskon ondgör sig över hur hemskt det var att ligga på golvet i lägenheten med vapen riktade emot sig medan polisen söker efter den de skall gripa. Det har varit lite många sådana händelser vilket skadat polisen PR-mässigt.

Numera är man lite mera taktfull.

Dessutom så har jag inte sett några artiklar om att polisen låtit bli att ta folk på bar gärning under pågående brottslighet. Alla som identifierats har ju identifierats i efterhand genom förhör av de som fortfarande var kvar på platsen när polisen kom.

Citat:
Ursprungligen postat av InnerstInne
De vuxna kriminella araberna är knappast läskunniga. Tror du på allvar att de ens vet vad de olika lagarna berörande tvångsåtgärder heter? Och om de hade vetat, tror du de hade förstått texten i lagboken och dess implikationer i deras kriminella vardagsliv? Det är inte utan anledning dessa babbar kaosar istället för att skriva insändare och debattartiklar

..until they get executed by their "brothers" eftersom deras beteende leder till att även kriminella som INTE kaosar drabbas likvärdigt av samhällets svar på nattens händelser.

Vi kan nog kallt räkna med att hitta ganska många ruttnande unglik i skogarna under hösten.

Allt den organiserade brottsligheten behöver för att utföra självsanering är proper motivation, och sådan kommer det att finnas gott om i höst.

Citat:
Ursprungligen postat av Roma-Termini
Inte lika lätt att gripa om man fått order om att inte gripa.

Fast någon sådan order har ju aldrig utgått...

Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Och som vanlig är ansvariga snutar helt ute och cyklar. De säger sig veta vilka det är men VÄLJER att inte gripa någon.

Eller också är det så att man lämnar ett paket med information till media, och använder ett annat i sitt interna arbete, för att vagga in de misstänkta i en falsk trygghet så att de inte springer och gömmer sig innan ett samordnat massgripande kan utföras effektivt.

Misinformation can be VERY useful if utilized properly.

Citat:
Ursprungligen postat av skn88
I Eskilstuna så verkar man räkna med grillfest inatt/de kommande dagarna, såg några som gömde utan ett 30-tal brandsläckare på en lämplig plats utanför ett utanförskaps område, detta ska dockumteras för brakar helvetet lös och polisen agerar passivt så är det katastrof.

Jag skall posta en video snart över hur man med hjälp av ett kvastskaft, 2 skruvar och 2 moraknivar tillverkar ett utmärkt långdistsans stick- och slagvapen som gemene man kan använda för att nedkämpa sådana här terrorister på plats i framtiden.

Vi behöver inte polisen. Vi utnumrerar terroristerna med 1000 på 1. Addera lite civilkurage till ekvationen och sedan kommer sådana här samordnade attacker att vara ett minne blott.

https://www.youtube.com/watch?v=LK7VFf3BOBY
Citera
2018-08-14, 13:17
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Framförallt så hade dom varigt skjutna eller gripna. Man griper inte eller skjuter negrer för man är rädd för fortsatt upplopp med högre frekvens. En svenne går däremot bra att skjuta eller gripa eftersom det inte får npgra efterföljder så som upplopp och så vidare.

Helt korrekt!
Är helt bizzart hur fan de har blivit
Citera
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arvid-Kriklund
Det enda man kan fråga sig är väl vem som skulle tjäna på eländet? *Grubbel* *Grubbel*.....

Eftersom polisen väljer att inte göra ingripanden i området så har de vunnit viss autonomi. Sedan gäller det bara att utvidga området...
Citera
Medlem
TokyoBarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VictoriaWestling
Skruvar man upp ljudet här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bilbrander-pa-frolunda-torg

så tycker jag mig höra "jalla" och "ikalla?". Någon som kan identifiera om detta är arabiska?

Jalla betyder typ Skynda.. Det vet t.om jag som helsvenne.

vet inte ursprung, men det är slang som används av många från olika länder
Citera
2018-08-14, 13:18
Medlem
Stockmokks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
OK tack.

Kan tycka att de ror sig ratt dumt och i narheten utav bilarna som kommer att explodera, okunskap eller dumhet? Kanske samma sak iofs...
Jag såg en bilbrand en gång, det enda som small var när elden nådde airbagen, sen flög nåt tygstycke upp i luften. Tanken däremot tror jag är designad på alla bilar idag att inte kunna explodera.
Citera
2018-08-14, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mikaels
Det hade jag. Betydligt bättre, tom. Inga onödiga ingripanen skriver du, inga növändiga heller, tyvärr. Och efter identifikationen 'talar man med föräldrarna'?

Vad man borde gjort är ju naturligtvis att gripa varenda en och låsa in dem, redan samma kväll. Eventuell dialog med föräldrar kan anstå till efter häktning, dessa våldsverkare ska inte ränna runt ute, de ska hållas i förvar till rättegång.
Efter dom borde både de och deras föräldrar utvisas.

Men det är ju bara jag.

Nej det är den gamla taktiken som inte fungerar och kostar en massa pengar. Människorna i orten vill inte ha med det svenska samhället att göra. De flesta har en negativ syn på poliser och vill inte tala med polisen. Knappt ens föräldrar till barn som har blivit skjutna.

Det värsta med den hårda linjen är att den bara skapar negativ propaganda mot polisen. Vid Husbykravallerna till exempel så satte polisen hårt mot hårt och det ledde till att många ansåg att det var polisen som var de skyldiga och provocerade invandrarna.

När polisen ligger lågt kan de inte anklagas för något annat än passivitet. Men de kan säga att de inte har tillräckliga resurser för att agera.

Segregation är egentligen den enda lösningen.
Citera
Medlem
På vissa filmer hör man tydligt att det är förortsblattar som pratar.

Dom har gripit två st.
Polisen visar bara handlingskraft när det blir stor medial uppmärksamhet. Gripa är en sak, men att bevisa och lagföra dessa individer kommer bli väldigt svårt i efterhand.
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Jag tror att någon av de iblandade råkade elda lite på sig själv också. Men det räknas väl som en yrkesrisk i den branschen.

Det far vi verkligen hoppas!!!

Hade detta hant utanfor mitt fonster hade jag klivit ut och utmanat dem, kanske med risk for eget liv, men ingen fara, mott storre grabbar med storre "balls". Dessa idioter kanns som plock-potatis, klipp 4 till 5, grip en.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in