2018-08-14, 13:09
Medlem
Farhågor som tidigare framförts, att Polisen drabbats av handlingsförlamning efter medias angrepp efter skotten i Vasa-stan och en svag Rpc - det går alltså helt enkelt inte att överleva som den man kanske en gång var när man verkat i svensk byråkratisk arbetsmiljö präglad av idiotin som förhärskat genom socialliberaler sedan 68-rörelsen - som inte vågade stå emot utan vek ned sig, infrias tyvärr.
Nu erkänner en lokal polischef i Svd, fast han själv inte begriper att han erkänner, att polisen kanske skulle ingripit istället för att stå på håll och bara observera och avvaktat bilbränderna.
Jag är övertygad om att det från centralt håll utgått påbud om att polisen skall ligga lågt efter MSM:s massiva attacker på polisen efter dödsskjutningen i Vasa-Stan och att vi har en nytillträdd Rpc som inte skiljer sig mýcket från alla de andra vi haft sista 20-30 åren.
Dom har varit och är för politiserade allihop.
Jag menar, den här nya killen Thornberg skulle redan satt knogavtryck i grottväggen, och som suttit!, och inte ballat ur för en tragisk men trots allt sällsynt och övergående händelse.
Men icke.
Senast redigerad av Stallbackshjonet 2018-08-14 kl. 13:20.
Citera
2018-08-14, 13:09
Medlem
enfindams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mastodon111
Ni är alldeles för sent ute, läser du inte vad jag skriver? Vi har redan minst 25-30% av första, andra och tredje generationens invandrare i Sverige, folk får dessutom barn med invandrare. Många (inklusive SDare) åker till tex Thailand och gifter sig med Thailändska kvinnor för att sedan komma tilllbaka till Sverige.

Vadå begränsa invandringen? Hur planerar ni hantera den situationen som redan finns? SD skulle komma in i ett läge då slaget redan är förlorat.

Massutvisningar tror jag inte ens du själv tror på eftersom det inte skulle gå med de internationella lagar och förordningar som finns.

Det här med hårdare straff etc, det är långt ifrån bara SD som vill ha hårdare straff och ökade resurser till polisen.
Alla är väl överens om att Sverige, p.g.a en oansvarig invandringspolitik, blivit ett otryggt land att leva i. Vii måste ställa oss frågan om vi ska fortsätta på den inslagna vägen eller försöka rädda det som räddas kan.
Senast redigerad av enfindam 2018-08-14 kl. 13:13.
Citera
2018-08-14, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Enligt tidigare uppgifter så slog man in en ruta på bilen, hällde in bensin, därefter slängdes det in en "banger" för att sätta fyr på det hela.

OK tack.

Kan tycka att de ror sig ratt dumt och i narheten utav bilarna som kommer att explodera, okunskap eller dumhet? Kanske samma sak iofs...
Citera
2018-08-14, 13:10
Medlem
Givetvis iscensatt av vänstern som vill säkra stora resurser på de utsatta områdena, mycket fiffigt tänkt !
Vanligt folk ska ingripa istället för polisen.....men "påtändarna" får ett litet plus för att ha respekterat eldningsförbudet lång tid.....
Citera
2018-08-14, 13:11
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hotrod-SWE
Ingen som har namn på nån av dom gripna?
Eftersom de sannolikt är minderåriga och dessutom av ”utsatt” etnicitet sitter de nog och kalasar på varsin kanelsnurra alltemedan Barbro från det sociala kramar dem moderligt. Ute och eldar i kväll igen.
Citera
2018-08-14, 13:12
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
OK tack.

Kan tycka att de ror sig ratt dumt och i narheten utav bilarna som kommer att explodera, okunskap eller dumhet? Kanske samma sak iofs...
Jag tror att någon av de iblandade råkade elda lite på sig själv också. Men det räknas väl som en yrkesrisk i den branschen.
Citera
Medlem
mikaelss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tycker polisen har skött sig exemplariskt. Inga onödiga ingripanden. Sedan har de på något sätt väldigt snabbt kunnat identifiera GM och sedan så har man gått ut i media och talat om att man pratar med föräldrarna så att det inte råder någon tvekan om vilka det rör sig om.
Jag skulle inte kunnat göra det bättre själv.
Det hade jag. Betydligt bättre, tom. Inga onödiga ingripanen skriver du, inga növändiga heller, tyvärr. Och efter identifikationen 'talar man med föräldrarna'?

Vad man borde gjort är ju naturligtvis att gripa varenda en och låsa in dem, redan samma kväll. Eventuell dialog med föräldrar kan anstå till efter häktning, dessa våldsverkare ska inte ränna runt ute, de ska hållas i förvar till rättegång.
Efter dom borde både de och deras föräldrar utvisas.

Men det är ju bara jag.
Citera
Medlem
Gift44s avatar
Citat:
OK tack.

Det var ju en som blev bränd när ärmen på hans hoodie fattade eld. Kanske en av de som gripits..
Citera
2018-08-14, 13:13
Medlem
VictoriaWestlings avatar
Skruvar man upp ljudet här:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/bilbrander-pa-frolunda-torg

så tycker jag mig höra "jalla" och "ikalla?". Någon som kan identifiera om detta är arabiska?
Citera
2018-08-14, 13:13
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
OK tack.

Har du sett filmer från liknande ståhej i ynglingarnas hemländer? Impulskontroll och konsekvensanalys lyser med sin frånvaro.
Citera
2018-08-14, 13:14
Medlem
TradingPlacess avatar
Fler snutar desto våldsammare samhälle på gång. Enkel matematik. Logikens lagar boys & girls
Citera
2018-08-14, 13:14
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Hade de varit vita ungdomar hade de stått
Med stora bokstäver
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem