2018-08-14, 12:52
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jorå, även minderåriga grips och förhörs av polisen, och eftersom de är för små för att veta sina rättigheter så frångår polisen även ofta de lagstadgade rättigheter som dessa minderåriga har i syfte att kunna snabbt pressa fram ett erkännande.

Been there, done that.

Påföljdsbedömningen däremot, blir lite annorlunda när det handlar om minderåriga, men.. Där är vi ju inte än.

Jag tycker att du skall sluta upp med att sprida felaktigheter om hur Svensk Rättvisa arbetar.
Om dom inte greps på bar gärning så är det väl inte heller sannolikt att dom grips nu i efterhand, eller hur? Jag talar om de minderåriga nu alltså. Men du verkar ju ha erfarenhet, så jag skall inte käfta emot på ren princip.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-08-14 kl. 13:11.
Citera
2018-08-14, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wizard99
tvätta pengar , samt störa polisen när stora partier knark kommer in .

Den helt klart troligaste förklaringen 👌🏻
Citera
2018-08-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av liketothink
Jag har pratat med en talesperson från polisen som menade att självklart skall vi gripa folk på plats, det är det som är vårt arbete. Möjligtvis har något missförstånd uppstått vad gäller uttalandet "vi har valt att dokumentera och inte gripa någon".

Inte lika lätt att gripa om man fått order om att inte gripa. Luktar "shadow government operation" låååång väg om det här. Och blir inte mindre övertygad när man läser allt som skrivs i tråden här. Läskigt vilken riktning Sverige är på väg i... Men men, ni som fortfarande är kvar där ute håll i er medmänniskor och sprid kärlek! Enda sättet att finna hopp i dessa tider av polarisering, manipulering och hyckleri.
Citera
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skn88
I Eskilstuna så verkar man räkna med grillfest inatt/de kommande dagarna, såg några som gömde utan ett 30-tal brandsläckare på en lämplig plats utanför ett utanförskaps område, detta ska dockumteras för brakar helvetet lös och polisen agerar passivt så är det katastrof.
OK, i vilket område? Vart har du tagit brandsläckarna ifrån?
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wizard99
tvätta pengar , samt störa polisen när stora partier knark kommer in .
Hur tvättar man pengar genom att sätta eld på 100 bilar?
Citera
2018-08-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Så ryssarna ligger bakom att S och M suttit i regering senaste decennierna? Intressant, men om ryssarna redan har inflytande på regeringsnivå, varför inte börja utnyttja det mer konkret? Varför inte gå ur EU och ta tydligt avstånd från Nato?

Inget av dagens problem hade existerat utan S och M, så ovanstående måste du förklara när du driver tesen om store stygge ryssen. Det är den svenska regeringen som släppt in främmande trupp på svensk mark, ingen annan.

min teori är att det är nato som ligger bakom bilbränderna för att kasta skulden på ryssarna

allt för att förmå oss att gå med i nato
Citera
2018-08-14, 12:54
Medlem
Jag tycker polisen har skött sig exemplariskt. Inga onödiga ingripanden. Sedan har de på något sätt väldigt snabbt kunnat identifiera GM och sedan så har man gått ut i media och talat om att man pratar med föräldrarna så att det inte råder någon tvekan om vilka det rör sig om.
Jag skulle inte kunnat göra det bättre själv.
Citera
2018-08-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag tycker polisen har skött sig exemplariskt. Inga onödiga ingripanden. Sedan har de på något sätt väldigt snabbt kunnat identifiera GM och sedan så har man gått ut i media och talat om att man pratar med föräldrarna så att det inte råder någon tvekan om vilka det rör sig om.
Jag skulle inte kunnat göra det bättre själv.

och räkningen på kalaset fick föräldrarna?
Citera
Medlem
InnerstInnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Jorå, även minderåriga grips och förhörs av polisen, och eftersom de är för små för att veta sina rättigheter så frångår polisen även ofta de lagstadgade rättigheter som dessa minderåriga har i syfte att kunna snabbt pressa fram ett erkännande.

Been there, done that.

Påföljdsbedömningen däremot, blir lite annorlunda när det handlar om minderåriga, men.. Där är vi ju inte än.

Jag tycker att du skall sluta upp med att sprida felaktigheter om hur Svensk Rättvisa arbetar.

De vuxna kriminella araberna är knappast läskunniga. Tror du på allvar att de ens vet vad de olika lagarna berörande tvångsåtgärder heter? Och om de hade vetat, tror du de hade förstått texten i lagboken och dess implikationer i deras kriminella vardagsliv? Det är inte utan anledning dessa babbar kaosar istället för att skriva insändare och debattartiklar
Citera
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steinarr
Så folk tror fortfarande att det är NMR/SD/AfS som ligger bakom det hela?

Vad är ni för jävla klappträn egentligen?

Eller ni kanske tror att man har betalat blatteungdomar för att sätta eld på bilar?
Det är faktiskt möjligt att någon har betalat, men det lär inte vara NMR, SD eller Putin. Den troligaste teorin hittills är att vissa av de här dåden (inte det i Trollhättan som väl är mer ett vanligt blattekaosande) kan vara nån sorts "hämnd på samhället" från kriminella gäng/maffiaorganisationer som fått se sitt kokain beslagtaget eller nåt liknande. Då kan det här vara nån sorts initieringsuppdrag som ges till hang-arounds eller folk längre ner på stegen från folk högre upp.
Citera
Medlem
Och som vanlig är ansvariga snutar helt ute och cyklar. De säger sig veta vilka det är men VÄLJER att inte gripa någon. Skjuta handikappade går bra men att häkta och ställa kriminella blatteungar det är tydligen farligt. Vad fan ska vi ha polis till?
Citera
2018-08-14, 12:57
Medlem
Det spelar ingen roll om så polisen skulle gå ut med namn och bild på MENA-kaoz-drägget.

Vänsterkonspiratörerna skulle ändå hätsk påstå att det är Putin och Jimmie tillsammans som anlitat dem.

Det är ett totalt lost case att försöka få dessa att begripa det mest enkla.
Wow "det är så grymt organiserat, flera ställen samtidigt, måste vara politiskt".

Kedjan av härledning rakt åt helvete är imponerande. De verkar plötsligt inte hört talas om internet trots att det själv sitter och skriver där. Ja, det GÅR faktiskt att använda sociala medier på arabiska också. Både tangentbordet och teckensnitten finns där.

Men det ligger egentligen till så här : De VILL inte förstå. De VILL inte begripa. Världsbilden är alldeles för bräcklig och snäv för att hantera det.

Och sen SD för dem som är saliga och tror på en fantastiskt förändring: De kommer inte göra ett jävla skit för att påverka det här. De har ju snarare helt rakt gått ut med att ingen skall tvingas deporteras ifrån landet.

Polisen har enligt TV4 gripit flera för grov mordbrand.
De finns alltså I förvar. Jag vill nu höra dem som här fortsätter hävda teorier om sd och Putin. Ni gör bort er så in i helvete och det är bara komiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in