2018-08-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Hon lever och agerar i den vetskap att han inte är mördaren.
Om jag sätter in mig själv i situationen så skulle jag nog med låta min partner umgås med barnen på samma sätt.
Hon har känt honom i 20 år, så hon känner honom nog bättre än någon profilerare och definitivt mer än alla här inne....
Men det innebär definitivt inte att hon VET att det inte är han som bragt LW om livet.
Citera
2018-08-14, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Att man kroppsbesiktade och tog hans DNA första gången han va inne ser
jag som självklart.
Dessutom är jag övertygad om att man buggade hans bil, den som man
blixtsnabbt hämtade in från Arlanda, hann ens motorn kallna.

Så långt ok.
Men sen så åkte skiten in i fläkten, Hiding fick på näbbet två gånger på raken av TR,
knappast så briljant precis som du skriver.

Att hon skulle gå till TR andra gången i ren avsikt att förlora, som
någon/några tycks tro är rena rama tramset, sanningen är att dom inte hade så det
nådde upp till sannolika skäl.

Sedan misstror jag polis/åklagare när man påstår att man sökt "brett", jag tror
att man gick all in på SD omgående, undrar varför
Tips från någon som anses trovärdig men som sannolikt borde vara prio1.

SDs och LWs historik, det gamla bil å bullbråket, så klart.

Min teori om det bråket är att SD ville göra slut med LW å satsa på sin familj.
Det va nog inte vidare populärt, skulle det göras slut så skulle LW själv stå för det hela.

I värsta fall så ser det fortfarande ut så här om ett halvår några inbitna
optimister pustar fram, NFC har mycket att göra, långa köer.
Till påsk sitter han på sannolika skäl, sen är det rena rama motorvägen till åtal å TR.

Hoppas jag har helt fel där.

Jag tror mig veta att dom inte hade tillgång till bilen när SD var på förhör första vändan, HD hade den...
Citera
2018-08-14, 12:57
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KingKong90
Mycket bra skrivet! Helt klart märkligt med så lågt fokus gentemot den mest självklara motivbilden.

Tack! Ja, jag finner det underligt att så lite fokus har varit på HD utifrån hennes möjliga motiv. Som Elsa2018 påminde om så var väl HD uppe på tapeten tidigt men om jag minns det rätt då jag läste tråden då så hamnade HD ganska genast i skuggan av SD som den ende tänkbare följt av alternativa motteorier om LWs andra manliga bekantskaper varpå tjafs utbröt om menat drev mot SD. HD försvann liksom bara som MGM. I det skedet så undrade jag hur det kom sig att hennes hus aldrig verkat aktuellt för avspärrning. Med motivbilden kring henne så kan jag ju tycka att hon borde ha blivit granskad och med tanke på hennes hus väldigt nära läge till LWs hus så hade det väl närmast varit en rutinåtgärd? HDs hus borde ju ha varit av intresse för polisen både ifall man sett henne som MGM eller som nära anhörig till MGM/SD? Jag har sedan jag själv skaffade konto här på fb ställt fråga till MoralensVäktare ifall hen kunnat yppa något kring hur tankarna gått kring HD och varför hennes hus trots närhet till FP och stark anknytning till MGM aldrig blivit avspärrat, men jag har inte fått något svar så jag har antagit att jag ställde en dum fråga som inte var värd svaret.

Nu är det väl så att det i det närmaste blir en trådsanning att om inte en uppenbar person utreds (här eller synligt av polis) så måste det betyda att hen redan är utredd och avförd med goda skäl men eftersom att vi har så få tillförlitliga läckor kring den i huvudsak misstänkte GM så finner jag det ändå intressant att inte helt ge upp att granska andra MGM och deras motiv. Motivbilder och "förstå" MGM kan låta vanskligt och Agatha Christie då det ter sig så väldigt subjektivt tolkande baserat på i det närmaste anekdotisk bevisföring, jämfört med att kunna komma med säkra tekniska bevis som då blir i sig objektiva kan det tyckas. Men jag tänker mig att det ena kan komplettera det andra, behövas i olika stadier i en utredning och att möjliga motivbilder kan göra att tekniska fynd blir tolkade i en större helhet. Och hursomhelst är vi ändå få här i tråden som ändå har något säkert att utgå ifrån mer än tillit till vissa skribenter samt våra egna helt subjektiva tolkningar ändå av vad som framkommit.
Citera
2018-08-14, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vad anser du själv angående att SD stämt träff med Lena mordkvällen?
De stämmer träff, sedan mördas hon en timme senare, men inte av SD?
Jag säger inte att han är GM men du tycker inte själv det är låga odds på det?
Lägg till deras tidigare historik.

Vad grundar du att dom stämt träff? Att dom har haft digital kontakter verifierat hävdar jag. Att dom stämt träff stämmer inte, enligt dom uppgifter jag har.

Tycker inte ni att det rimmar illa att dom stämt träff, han står och väntar utanför (så pass att polisen spärrar av mer) och hon går iväg med olåst dörr ända till planket?

Visst, det KAN ha gått till så, men.... ärligt?!
Fullkomligt orimlig gärningsbeskrivning.
Citera
2018-08-14, 13:04
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Banannn
Mål nr: 1437-18 Örebro Tingsrätt

Gemensam Ansökan
Angående Äktenskapsskillnad Upplösning av registrerat partnerskap

Mellan nedanstående partner

Hanna Davidsson / Stefan Davidsson

http://forumbilder.se/H7PK3/8a219153-a040-44df-ba81-f44eb348674b

http://forumbilder.se/H7PK3/2add0e91-8ae8-4519-a3eb-68cabbae9643

Tack för att du delar med dig men vore det inte bättre om barnens namn var överstrukna samt behöver alla detaljerade personuppgifter finnas synliga? Jag säger inte att MGM ska behandlas med silkesvantar men känner att det är onödigt med hela personnummer och framförallt barnens namn på pränt här i detta forum. Bara min tanke.
Citera
2018-08-14, 13:06
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
I min bok finns stor sannolik för att just det hände.

Jag delar också uppfattningen att det inte behöver lämnat skador på GM. Därför kan man inte dra någon bestämd slutsats av att han släpptes fri efter anhållandet.

I det läget hade inte LWs kropp funnits, ej heller hade man andra tillräckliga skäl att kvarhålla honom.

Är det ngn som har kollat upp om syskon eller föräldrar till SD, HD (och UW, hette han väl), kunde vara i skick och stånd att utföra dådet i sons/brors ställe? Skulle bara tala LW tillrätta ang. nåt uppfattat jävelskap från hennes sida men det gick snett?

De verkade väl så såta tillsammans allihop, var det inte så?

Nu tror jag väl inte det men ibland kan det finnas särskilda kandidater. Sen kan somliga frireligiöst lagda ibland få vissa saker för sig rörande vad som är rätt och fel här i världen. Och vad det beror på.
Citera
2018-08-14, 13:06
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Jaha, nu var inte det förhöret OK? Passade inte det in i era teorier med åklagaren?
När han togs in så var brottsrubriceringen ändrad till just människorov. Betraktade dom henne fortfarande som försvunnen skulle hon kunna vara försvunnen frivilligt, så på vilken grund skulle dom då kunna anhålla honom? Tänk till...

Och ja, dom var fria att åka. Polisen verifierade detta till både HD och SD. "Det fanns inget som låg dom i fatet". Så hur och när dom stoppades kommer bli intressant att läsa om sen.
Oavsett om SD är skyldig (fälls) eller inte, så kan dom eller HD nog sikta på ett högt skadestånd och få ett par poliser fällda för tjänstefel... (ni får själva tänka vad jag tänker här).

Det jag menar är att jag tycker det var ett väldigt kort anhållande och förhör - speciellt eftersom de hade rubricerat Människorov. Därför är det inte konstigt att lite ironiskt undra om hur det egentligen gick till, om det gjordes besiktning enligt regelbruk o s v.

Det fetade: - Hur vet du att Polisen verifierat att han var fri att åka och dessutom använder du ett citat "Det fanns inget som låg dom i fatet" - hur har den informationen kommit till din kännedom?
Citera
2018-08-14, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Det jag menar är att jag tycker det var ett väldigt kort anhållande och förhör - speciellt eftersom de hade rubricerat Människorov. Därför är det inte konstigt att lite ironiskt undra om hur det egentligen gick till, om det gjordes besiktning enligt regelbruk o s v.

Det fetade: - Hur vet du att Polisen verifierat att han var fri att åka och dessutom använder du ett citat "Det fanns inget som låg dom i fatet" - hur har den informationen kommit till din kännedom?
Låt den informationen betraktas som fakta. Det vet jag både från polis och från närstående. Samstämmiga uppgifter.
Citera
2018-08-14, 13:11
Medlem
Citat:
Jag tror mig veta att dom inte hade tillgång till bilen när SD var på förhör första vändan, HD hade den...

Var ifrån kommer den uppgiften?
Citera
2018-08-14, 13:12
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Spot on!

Ja, onekligen intressant. Hela den här tråden har ju präglats av geocachingterminologi och flera gånger har ju mordet känns som ett enda väldigt smaklöst Murder mystery cache där GM gäckar oss alla med små ledtrådar och villospår att ta sig förbi innan man finner hen. När fokus började riktas mot LWs fritidssysselsättning så undrade man ju ett tag ifall GM kunde vara riktigt sjuk och verkligen se detta som en slags utmaning och lek precis som geocaching och isåfall begagna sig av ett sådant tänk i hur hen placerat kroppen, placerat andra föremål på andra platser osv istället för att gömma kroppen så långt bort som bara den. Nu tror jag egentligen inte alls på detta men isåfall så skulle ju mordet vara planerat sedan länge får man anta och GM skulle vara totalt samvetslös som inte bara mördar utan även gör det till en del av sin hobby och får en kick av det. Men denna "teori" vore nog alldeles för mycket Midsomer för att ha någon reell grund! Dock ändå intressant spår att LW kan ha lockats ut av meddelande om trasig cache. Även om det är en mugglare som misslyckats med att hitta den så bör ju cacher längs den av polisen (enligt MV) föreslagna flyktrutten vara av intresse.
Citera
2018-08-14, 13:12
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Men det innebär definitivt inte att hon VET att det inte är han som bragt LW om livet.

Efter senaste inläggen från MV borde även HD börja tvivla.
Hon kanske inte vetat innan att SD bestämde träff med Lena mordkvällen
Citera
2018-08-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Efter senaste inläggen från MV borde även HD börja tvivla.
Hon kanske inte vetat innan att SD bestämde träff med Lena mordkvällen
Är övertygad om att det är mycket hon inte vet om honom..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in