Citat:
Ursprungligen postat av
Eaglesandshit
Enda anledningen som jag ser det att peta Paka är att han fortfarande inte är i närheten av att palla 90 minuter, när han fått upp flåset så tycker jag att det hade varit fel för han att värma bänken, han har för mycket kvalité i sig, bolltrygg(precis som SebO), fin blick för spelet, tekniskt spelskicklig, och dessutom en bra avslutare. Jag kan t ex inte komma ihåg att han tappade eller slog bort en boll mot Sirius, känns väldigt tryggt när han har bollen.
I AS snittar han typ 1 mål varannan match, det säger förvisso inte så mycket pga omständigheterna med skadorna, men det visar ändå lite på hans förmågor, får han vara skadefri och får spetsat till fysiken tycker jag att han skall spela(om han är i form).
Jag utgick från nuläget och där håller inte Paka för 90. Jag gillar inte riktigt att starta med spelare vi vet att vi måste byta ut och därmed garanterat avverka ett byte. Bättre då att ha honom som joker på bänken och slänga in.
Sedan tror jag ju inte att hans kropp kommer hålla för 90minuter under längre tid utan att det tyvärr är en ny brasse-hasse.
En 100% Paka som kan spela vecka in och vecka ut är givetvis en enorm tillgång men där är vi inte än.
Citat:
Ursprungligen postat av
Captain.Johansson
Varsågod Ifk, fixade vi mer marginal på målskillanden också.
Ja ni Trellehulla, såg ju bra ut för er där ett tag men nu ligger ni nog där ni slutar.
Tackar, det var gött att ni vann den. Grattis till segern. Ni kan väl ge oss tre pinnar när vi möts igen med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Julinho
Vill också lyfta på hatten för Sundsvall och Hallenius som jag önskar allt gott. Kan ni bara fimpa er vidriga speaker på hemmaplan så kan ni till och med börja bli sympatiska.
Den speakern borde fått sparken för länge sen. Skrik som valfri brasse-kommentator...
Jag gillar inte när speakern skriker sådär, gillar inte när det ska skrikas ut efternamn på våra målskyttar tre gånger heller. Det räcker med en gång om det nu ska vara så...
Gött att det iaf inte blev närmare till direkt nedflyttning nu.
Det är otroligt jobbigt mentalt att vänta på kommande matcher...