2018-08-13, 20:52
Medlem
Carolus_Rexs avatar
Vad fan har hant med Svendsen? Sa javla vardelos.
2018-08-13, 20:57
Medlem
Kan vara så att Hammarby sålde guldet när de sålde Pa Dibba? Norrköping har för övrigt en riktigt mysig arena. I alla fall sett i TV-perspektiv.
Senast redigerad av Sociofoben 2018-08-13 kl. 21:02.
2018-08-13, 21:42
Medlem
Rodic inhopp är det sämsta jag sett sedan Koffie mot Sundsvall.

Peking rullar betydligt bättre boll än oss men känns rätt uddlösa. Vi gör en rätt svag insats men om man ska vara lite positiv är det åtminstone ett styrketecken att göra en svag insats borta mot seriens bästa hemmalag och ändå ta poäng.

Dessutom är vi väl första lag att nolla Peking på typ evigheter?
Senast redigerad av TrogenHammarby 2018-08-13 kl. 21:46.
2018-08-13, 21:47
Medlem
Citat:
Östersund tog sig till en sextondelsfinal i Europa League förra säsongen.

En såväl sportslig som ekonomisk framgång för klubben.

Men nu har det blossat upp en konflikt gällande bonusar som spelarna ska ha blivit lovade men inte fått utbetalda.

– I december hotades spelarna med att de som lämnade inte skulle få sina pengar, säger Abgar Barsom

https://www.expressen.se/sport/fotboll/allsvenskan/stort-brak-skakar-om-ostersunds-fk/
2018-08-13, 21:55
Medlem
Bajenjeppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Tänkte precis skriva att Rodic inhopp är det sämsta jag sett tills jag såg ditt inlägg och kom på att Koffies inhopp faktiskt var brutalt mycket sämre... Men ändå. Rodic hade sina två första aktioner som gick helt åt helvete, vilket han nog kände själv, och ville då nog komma in i matchen med några enkla aktioner - som han dock misslyckades med. Efter det blev det ju bara värre och värre. Hade nog fan knappt ett rätt. Varken i försvar eller anfall.

Nu tror jag givetvis att det kommer bli bra med Rodic, men den där debuten var imponerande svag!

I övrigt känns det också som en ganska stökig prestation från vår sida. Skönt att hålla nollan för andra matchen i rad och nog får man ändå vara nöjd med en pinne borta mot ett jävligt vasst Norrköping. Kul med två lag som faktiskt vill spela fotboll, styra matcherna MED bollen och dessutom göra det i högt tempo. Till skillnad från vissa andra.

Forza Bajen!
2018-08-13, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Kan du utveckla ditt resonemang lite?

Häcken är ett fullständigt unikt case i svensk fotboll då dom har sin cup, förra året var intäkterna från cupen 85,7 mkr, det är faktiskt en gigantisk skillnad mellan DIF och BK Röven just på den punkten, exkluderar man transfers så drog dom in 63 miljoner mer än DIF förra året, nu kan dom ju inte panga in allt det i spelartruppen då cupen även har kostnader, men vinsten för cupen brukar landa på typ 14-15 miljoner per år, så dom har ekonomi att ha en förhållandevis dyr/stor organisation/trupp.
85 miljoner i intäkter, men hur stort blev "överskottet". Det är väl det intressanta...

0-0 - tråkiga Hammarby?

(För övrigt är det inte väldigt få 0-0, jämfört med för några år sedan?)

/serieledarna
2018-08-13, 22:02
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby

Peking rullar betydligt bättre boll än oss men känns rätt uddlösa. Vi gör en rätt svag insats men om man ska vara lite positiv är det åtminstone ett styrketecken att göra en svag insats borta mot seriens bästa hemmalag och ändå ta poäng.

Dessutom är vi väl första lag att nolla Peking på typ evigheter?

Vet att det är lite i affekt, men går inte alls att jämföra.

Koffie kom in för att stabilisera och safea vid ställningen 4-1, men tappade boll ohotad två gånger på mitten, där gif gör mål och sedan är riktigt nära att kvittera.

Rodic kommer in på en svårare position i ett svårare läge mot ett svårare lag. I det skeendet kom Pekings press igång på riktigt. Det är dessutom i en position där det är vanligare att spela med risk.

Nästan alla i den offensiva kvartetten tar några slarviga beslut per match, pga spel med små marginaler. Så även idag, Rodic var knappast ensam med att slarva. Lägg till att han varit i laget i knappt en vecka och inte kan liret helt 100 än.

Sen instämmer jag med att han inte var bra idag, men att jämföra med Koffie är lite väl hårt, iaf enligt mig. Tror Rodic blir bra på sikt, han harbett jävla bra driv i sig tycker jag man kan ana.
2018-08-13, 22:02
Medlem
Men jag har ju läst på flashback vilken underbar värvning Rodic är och att han minsann har superduperbra samspel med Djurdjic.
2018-08-13, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rolandinho
Men jag har ju läst på flashback vilken underbar värvning Rodic är och att han minsann har superduperbra samspel med Djurdjic.
Rodic och Djurdjic spelade inte ens samtidigt din mupp.
2018-08-13, 22:21
Medlem
fjiskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bajenjeppe
Tänkte precis skriva att Rodic inhopp är det sämsta jag sett tills jag såg ditt inlägg och kom på att Koffies inhopp faktiskt var brutalt mycket sämre... Men ändå. Rodic hade sina två första aktioner som gick helt åt helvete, vilket han nog kände själv, och ville då nog komma in i matchen med några enkla aktioner - som han dock misslyckades med. Efter det blev det ju bara värre och värre. Hade nog fan knappt ett rätt. Varken i försvar eller anfall.

Nu tror jag givetvis att det kommer bli bra med Rodic, men den där debuten var imponerande svag!

I övrigt känns det också som en ganska stökig prestation från vår sida. Skönt att hålla nollan för andra matchen i rad och nog får man ändå vara nöjd med en pinne borta mot ett jävligt vasst Norrköping. Kul med två lag som faktiskt vill spela fotboll, styra matcherna MED bollen och dessutom göra det i högt tempo. Till skillnad från vissa andra.

Forza Bajen!

Vraken levererar ursäkter som vanligt. Gött att två överhypeade kryssade, i vad som såg ut att vara VM-final i mest misslyckade passningar på mittplan.

Är det början på raset? Hade ni ett skott på mål?
2018-08-13, 22:26
Medlem
Pallestroms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Inte speciellt snyggt av Sebbe Larsson.
https://twitter.com/jedsbrand/status/1028672908007223296

Ser högst medvetet ut i mina ögon...

Ytterst medvetet!
2018-08-13, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Inte speciellt snyggt av Sebbe Larsson.
https://twitter.com/jedsbrand/status/1028672908007223296

Ser högst medvetet ut i mina ögon...

Haha fatta tongångarna här och på andra forum om Rosenberg hade gjort något sådant.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in