2018-08-13, 22:34
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fjisken
Vraken levererar ursäkter som vanligt. Gött att två överhypeade kryssade, i vad som såg ut att vara VM-final i mest misslyckade passningar på mittplan.

Är det början på raset? Hade ni ett skott på mål?

Ja, bluffen Bajen gjorde det igen och höll nollan mot ett lag som inte gått mållösa sen ett år tillbaka. Detta trots att spelet var långt ifrån toppnivå idag.

Ser verkligen fram emot när ni åker ner och rövknullar det överhypeade Peking. Ni ska ta det med minst 6 mål med tanke på er överlägsna trupp
2018-08-13, 22:46
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Varsågod Ifk, fixade vi mer marginal på målskillanden också.

Ja ni Trellehulla, såg ju bra ut för er där ett tag men nu ligger ni nog där ni slutar.
2018-08-13, 22:48
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Såg inte matchen, men blev förvånad att det rann iväg, särskilt då Jonas Olsson inte spelade.
Har sett betydligt sämre matcher av DIF som "tur" är. Tycker vi var bättre i början än häcken sen var vi okej men häcken lite bättre och hade mer boll, sen gick spelarna in i väggen totalt och det rann iväg.

Tycker inte Olsson ska starta men efter igår så...
2018-08-13, 22:57
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp

Ser verkligen fram emot när ni åker ner och rövknullar det överhypeade Peking. Ni ska ta det med minst 6 mål med tanke på er överlägsna trupp

Ni gjorde det ganska bra ändå. Efter tio minuter var jag övertygad om att ni skulle torska men ni spelade upp er.

Kryss är helt godkänt för båda lagen och framförallt bra för gnaget. Många matcher kvar dock....
2018-08-14, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
85 miljoner i intäkter, men hur stort blev "överskottet". Det är väl det intressanta...

Lite över 14 miljoner 2017.

Intäkter
Gothia Cup
85,7

Kostnad
Gothia Cup
71,6

= 14,1

"Intäktsligan" topp 3, 2017

MFF
AIK
Häcken

Exkluderar man transfers

MFF
Häcken
AIK
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-08-14 kl. 02:41.
2018-08-14, 06:31
Medlem
Julinhos avatar
Peking är i mitt tycke det klart bästa laget vi mött i år och det är imponerande att de klarar av att fortsätta med sitt fina spel oavsett hur många spelare och ledare som byts ut. De hade dock mått bra av en Holmberg i form då gårdagens offensiva trio droppade ned väldigt lågt och överbelastade på mitten. Det gav ett enormt övertag på mittfältet men ledde inte till särskilt mycket chanser framåt. Hatten av ändå!

Bajen gjorde inte någon bra match igår offensivt. Hafsigt och slarvigt, dessutom jobbade Djurdjic alldeles för djupt defensivt (frustration?) vilket gjorde att det endast fanns en svag Tankovic att sätta upp den långa bollen på. Däremot ser försvaret bättre ut och Borges har verkligen börjat slipa till sitt försvarsspel.

4 av 6 poäng mot Peking går inte att klaga på.

Vill också lyfta på hatten för Sundsvall och Hallenius som jag önskar allt gott. Kan ni bara fimpa er vidriga speaker på hemmaplan så kan ni till och med börja bli sympatiska.
2018-08-14, 06:54
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Commissary
Ni gjorde det ganska bra ändå. Efter tio minuter var jag övertygad om att ni skulle torska men ni spelade upp er.

Kryss är helt godkänt för båda lagen och framförallt bra för gnaget. Många matcher kvar dock....

Jo, Peking var vassa, men vi kunde bättre...visar ändå hur kravbilden har höjts av fans och andra.

Blir irriterad på snack om ras och bluff dock. Det här var första matchen sen Kalmar då motståndaren skapade mer än oss och var spelförande i matchen. Peking går man inte och kör över bara sådär, iaf inte på deras hemmaplan.

Det blir såklart tufft, men inte ska det väl vara en omöjlighet att vi kommer in i länsderbyt med fyra raka segrar, och därmed sju vinster på de åtta senaste? I så fall kommer vi in med nästan samma formkurva som sist. Dock tror jag det kan bli svårt att verkligen vinna prick allt innan...
2018-08-14, 09:55
Medlem
eternussermos avatar
Förstår inte riktigt tanken att stjäla poäng mot Norrköping och fälla enda hotet mot solnalaget, nåja, får gratulera!

Vi kan försöka nå de där 50 poängen som Kindlund har som mål, skulle smaka fisk!
2018-08-14, 10:51
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Förstår inte riktigt tanken att stjäla poäng mot Norrköping och fälla enda hotet mot solnalaget, nåja, får gratulera!

Vi kan försöka nå de där 50 poängen som Kindlund har som mål, skulle smaka fisk!

Fast du vill väl ändå att vi själva ska ha bättre möjlighet till guldet än någon av aik och Peking?

Många toppmatcher kvar där lagen kan kryssa bort varandra, alternativt hänga av varandra. Inget avgjordes igår.
2018-08-14, 11:03
Medlem
Första 20 minuterna i gårdagens match var det sämsta jag sett från Bajens sida sedans första halvlek i matchen på GU 2015, och då var det rejäl hönsgård, närmast panikartat. Det kanske finns andra exempel men Pekings press och tempo igår fick ju Bajen att se värdelösa ut, hade det varit 2015 hade dom förlorat matchen utan tvekan, men efter spelavbrottet jämnade ju matchen ut sig betydligt och 0-0 var väl i det stora hela ett ganska så rättvist resultat, vilket egentligen är ett skitresultat, sista klubben man vill se vinna AS är ju Gnaget(följt av MFF).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-08-14 kl. 11:06.
2018-08-14, 11:49
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Enda anledningen som jag ser det att peta Paka är att han fortfarande inte är i närheten av att palla 90 minuter, när han fått upp flåset så tycker jag att det hade varit fel för han att värma bänken, han har för mycket kvalité i sig, bolltrygg(precis som SebO), fin blick för spelet, tekniskt spelskicklig, och dessutom en bra avslutare. Jag kan t ex inte komma ihåg att han tappade eller slog bort en boll mot Sirius, känns väldigt tryggt när han har bollen.

I AS snittar han typ 1 mål varannan match, det säger förvisso inte så mycket pga omständigheterna med skadorna, men det visar ändå lite på hans förmågor, får han vara skadefri och får spetsat till fysiken tycker jag att han skall spela(om han är i form).

Jag utgick från nuläget och där håller inte Paka för 90. Jag gillar inte riktigt att starta med spelare vi vet att vi måste byta ut och därmed garanterat avverka ett byte. Bättre då att ha honom som joker på bänken och slänga in.
Sedan tror jag ju inte att hans kropp kommer hålla för 90minuter under längre tid utan att det tyvärr är en ny brasse-hasse.

En 100% Paka som kan spela vecka in och vecka ut är givetvis en enorm tillgång men där är vi inte än.

Citat:
Ursprungligen postat av Captain.Johansson
Varsågod Ifk, fixade vi mer marginal på målskillanden också.

Ja ni Trellehulla, såg ju bra ut för er där ett tag men nu ligger ni nog där ni slutar.

Tackar, det var gött att ni vann den. Grattis till segern. Ni kan väl ge oss tre pinnar när vi möts igen med.

Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Vill också lyfta på hatten för Sundsvall och Hallenius som jag önskar allt gott. Kan ni bara fimpa er vidriga speaker på hemmaplan så kan ni till och med börja bli sympatiska.

Den speakern borde fått sparken för länge sen. Skrik som valfri brasse-kommentator...
Jag gillar inte när speakern skriker sådär, gillar inte när det ska skrikas ut efternamn på våra målskyttar tre gånger heller. Det räcker med en gång om det nu ska vara så...

Gött att det iaf inte blev närmare till direkt nedflyttning nu.
Det är otroligt jobbigt mentalt att vänta på kommande matcher...
2018-08-14, 11:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Jag utgick från nuläget och där håller inte Paka för 90. Jag gillar inte riktigt att starta med spelare vi vet att vi måste byta ut och därmed garanterat avverka ett byte. Bättre då att ha honom som joker på bänken och slänga in.
Sedan tror jag ju inte att hans kropp kommer hålla för 90minuter under längre tid utan att det tyvärr är en ny brasse-hasse.

En 100% Paka som kan spela vecka in och vecka ut är givetvis en enorm tillgång men där är vi inte än.

Därför vi får be till alla gudarna att han håller nu.

Håller dock med om att han kan vara jopker tills dess att han har förmåga att spela 90, eller närmare 90.

BELIEVE!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in