2018-08-14, 03:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Jag lägger min röst på AfS i höst. Röstade SD i förra valet, de har anpassat sig för mycket. Jag tar risken att min röst är bortkastad och att AfS inte kommer in i Riksdagen. ...
Oavsett om ett parti kommer in eller inte så skickar det ändå en signal till regering och väljare vad folket vill.

Vissa anser att ett högt valdeltagande är det viktigaste, för då ser politikerna att folker bryr sig. Är valdeltagandet lågt så kan det tolkas som att de flesta inte bryr sig. (Jag vet inte om dagens partiledare funderar så djupt.)

Själv tror jag inte valet till Riksdagen har någon större betydelse. Alla partier (utom AFS och V) verkar någorlunda överens i det mesta, även om de gärna låtsas att de är annorlunda. Inget parti verkar berett att lägga om rodret helt i någon fråga.

Med alla EU-lagar, FN-åttaganden, skumma värdlandsavtal och hemliga FRA/NSA-avtal, som S och M gemensamt syltat in Sverige i under många år, så blir ändå den kommande regeringen mer eller mindre bakbunden.
Fyra år räcker inte för att trassla sig ur det även om någon med ensam majoritet skulle vilja, men vi slipper kanske nya avtal som flyttar makt från regering till EU/FN/Handelsavtal?

Val till Kommun och Landsting är nog intressantare. Gräsrötterna inom både S och M har varit missnöjda med sin partiledning under de 4 år som gått.
Dåliga valresultat samt en bunt nya SD ansikten, och flera av politikerna kanske börjar hjälpas åt för att ordna lokalpolitiken till det bästa? Vilket kan ge ytterligare effekt om 4 år då gräsrötter hos M+S börjar påverka uppåt och ändra partiernas politik högre upp. (I den mån de kan tränga igenom de olika skikten. Har inte gått så bra tidigare.)

Citat:
Ursprungligen postat av will242
I princip ingen utanför flashback vet vilka Afs är. Vet ni hur många röster som krävs för att få 4 %? Ca 250.000 röster! Om alla på flashback rösta på Afs skulle de få 1%. ...
Det kan gå väldigt snabbt pga Facebook, Twitter m.m. vilket är anledningen till att Bonnier & Co. håller på och skiter tegelsten just nu.
Allt som behövs är en bunt lyckliga, positiva människor som tycker att AFS är lösningen på alla problem och ekar ut det budskapet till höger och vänster.

Därför har det ordnats hotline till SM så att de dagarna före valet blixtsnabbt kan spärra konton som får många lyssnare och sprider "fel åsikt". Därefter så kan Facebook beklaga "ett misstag" och återställa kontot den 10 september.
Det är så som Kina brukar köra sin censur inför större händelser så det verkar ju fungera i stor skala.

Funderade under 2016 på om ett utbrytarparti eller ett till "SD-parti" skulle kunna höja debatten i och med att de kunde lägga mycket tid på att debattera varandra på ett professionellt sätt. Det verkar inte som om de hinner köra igång något sådant och eventuellt ligger för mycket sura minnen i vägen?
Citera
2018-08-14, 03:23
Medlem
Lilabanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Sätter Israel före vad (?), och tänk efter noggrant innan du svarar, då folk som ser inlägget kommer döma dig och din intelligens utifrån det. God natt.

Oj vad aggressiv du blev. Jag trycker uppenbarligen på rätt knappar
Hört talas om något som kallas för dubbla medborgarskap? Om jag är medborgare i Sverige och Norge, så måste ju ett av dessa två länder ligga mig närmast hjärtat eller Hur? Intressekonflikter kan uppstå osv.

En sionist i Sverige sätter Israels världsdomimerande agenda först. Sen kommer Sverige. SD pratar inte återvandring för att sionisterna i partiet inte vill ha en massa araber nära deras heliga land.

Vill du veta mer så kan du PM:a mig, om du känner för att bli rödpillrad på judefrågan.
Vi går för mycket off topic. God natt!
Senast redigerad av Lilabanan 2018-08-14 kl. 03:25.
Citera
2018-08-14, 03:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av libben
Säg att AFS klarar spärren. Vad ska de bidra med?

Om du faktiskt är genuin med din frågeställning, så kan du läsa igenom tråden. Jag har förklarat varför jag vet inte hur många gånger, inklusive i denna tråd. Men något säger mig att det inte var en genuint ställd fråga, var det?
Citera
2018-08-14, 07:54
Medlem
YP4XQs avatar
Funderade lite idag dock att imploderar Sveriges ekonomi utan fler låglöne arbetare ? Jag menar vi har knappt råd med ett piss utav oss själva därför att vi är för högavlönade här. Vi fiskar kräftor på vår egen kust men måste skicka dom till Thailand för skala och rensa dom och sen tillbaka - till och med det är billigare än att göra det själva? Släcka bränder har vi inte råd med och så vidare. Vi har kanske snart inte råd att anställa oss själva?

SD 75
AFS 35
Citera
2018-08-14, 10:00
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fizzlor
Jag själv röstade på SD vid valet 2010 och 2014. Framgångarna de väntas nå nu i september kommer skaka om Sverige i grunden - och jag är jävligt glad för det. Det känns skönt att folk ÄNTLIGEN vågar gå emot alla äckliga, hycklade PK-idioter.

Jag har alltid haft stor respekt för Jimmie Åkesson. Minns hur det brukade se ut på deras torgmöten runt 2007-2010, innan de faktiskt var ett riksdagsparti. Fyfan, att så ut med den skiten år efter år, media som konstant försöker gräva fram obetydliga skandaler och vinklade nyheter, debatter där folk bara står och häver ur sig meningslöst SKIT utan substans samtidigt som fåren i publiken applåderar åt de tomma orden.
Ingen i Sverige förtjänar att bli statsminister lika mycket som Jimmie Åkesson.

Jag var beredd att rösta på SD nu i valet, men sen så halkade jag av ren nyfikenhet in på AfSs Facebooksida.
"ÅTERVANDRINGSTURNÈN" är det första man möts av.
På sina torgmöten har man en stor bild i bakgrunden på flygavgångar till Somalia, Afghanistan, Irak och fan vet allt. Riktigt jävla kaxigt. Jag håller med, Sverige måste börja skicka tillbaks folk i drivor. Det här håller inte.
Partiet har inte riktigt den där nischade nazistvibben som många av dessa partier brukar ha. Företrädarna för partiet, folk som kommenterar på deras Facebook, folket som lyssnar på deras möten osv känns som helt vanliga svenskar. Läste igenom punkterna på deras hemsida och håller i stort sett med om allt.

SD har genom åren tappat lite av sitt sting. Man har blivit tvungna att tona ner på mycket för att verkligen kunnat dra till sig folk. Företrädare för partiet har blivit uteslutna för rena skitsaker där man enkelt bara borde ha sagt: "Vad är fel med påståendet?" och sen gett medierna fingret.

Vill att SD ska krossa övriga partier, men samtidigt hade AfS inträde i riksdagen smällt riktigt jävla högt - troligtvis högre än om SD skulle bli största parti.

Vad anser ni? Rösta på AfS och hoppas att partiet kommer in, med risk för att det drar röster från SD - eller köra så det ryker och lägga en röst på SD och hoppas att de tuffar till sig rejält när de väl har folket i ryggen? Samtidigt känner jag att Sverige inte har råd att mesa runt i 4 år till. Vi behöver börja städa rejält bland allt jävla pack som kommit hit de senaste decennierna.

Som det ser ut nu är jag 55-45 till AfS fördel.

Härligt Rizzlor! Din tappra krigare!

Helt rätt tankegångar. SD ligger redan på runt 26% och kommer således bli största parti.
Det finns abolsut inga initiament att det skall få ha helt monopol.

Så därav är det helt självklart att vi skall få in även AFS.
Vilket kommer få etablissemanget att fullständigt gå i taket.

Tänk er, SD störst på valnatten...OCH...AFS kommer in.
Vi kommer se kulturmarxister sitta gråta i direktsändning.

Detta kommer bli större världsnyhet än Brexit och Trump.
Sverige, det land som alla hånat i åratal. Sverige det land som hundratusentals immigranter varje år flytta till sitt land, säger nu äntligen NEJ.

Precis som du skriver så består även AFS politiker av ett dream team av läkare, egna företagare, poliser m m.

Jag håller med om att Jimmie om någon bör bli statsminister.
Men det kommer aldrig hända i höst.
Senast redigerad av GlennvonGoteborg 2018-08-14 kl. 10:02.
Citera
2018-08-14, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av YP4XQ
Funderade lite idag dock att imploderar Sveriges ekonomi utan fler låglöne arbetare ? Jag menar vi har knappt råd med ett piss utav oss själva därför att vi är för högavlönade här. Vi fiskar kräftor på vår egen kust men måste skicka dom till Thailand för skala och rensa dom och sen tillbaka - till och med det är billigare än att göra det själva? Släcka bränder har vi inte råd med och så vidare. Vi har kanske snart inte råd att anställa oss själva?

SD 75
AFS 35

Skala kräftor och räkor borde va en helt naturlig arbetsuppgift för förortskidsen som då inte har orken att bränna bilar efter jobbet.
Arbeta och du får mat, husrum, utbildning och en lite kontanter.
Vägra och du skeppas tillbaks till hemlandet.

Ju större SD blir DETTA val desto bättre.

Valet 2018: SD
Valet 2022: SD eller Afs (om de finns kvar och har en tilltalande politik)
Citera
2018-08-14, 10:17
Medlem
jultomtenbrannupps avatar
Normalt folk =SD
Småtokiga nynazister/smygsossar = afs
Citera
2018-08-14, 10:53
Medlem
Rösta på AfS. Sverigedemokraterna är inget annat än kontrollerad opposition vid det här laget. De är precis som vilket annat 7-klöverparti som helst (eller ska vi säga, 8-klöver).
Citera
2018-08-14, 10:57
Medlem
Tercios avatar
jag planerade att rösta på sd. Jag ser mig själv som en av partiets kärnväljare. Men i år blir det AfS. Mycket på grund av Paula Bieler-planen om fördubblad kvotflyktinginvandring. Det sista Sverige behöver är mer invandring. Det räcker nu. Därför blir det AfS.
Citera
2018-08-14, 10:58
Medlem
midnightramblers avatar
Om man drar en parallell till USA, så röstade många på Bernie Sanders även fast man visste att han inte hade någon chans... Om de istället hade röstat på Hillary, så hade inte Trump vunnit. Jag kommer rösta på SD av den anledningen.
Citera
2018-08-14, 11:06
Medlem
GlennvonGoteborgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Skala kräftor och räkor borde va en helt naturlig arbetsuppgift för förortskidsen som då inte har orken att bränna bilar efter jobbet.
Arbeta och du får mat, husrum, utbildning och en lite kontanter.
Vägra och du skeppas tillbaks till hemlandet.

Nej. Det borde vara ett helt naturligt arbete för våra egna kids. Unga svenskar. Vi kan skala våra egna räkor.

Citat:
Ju större SD blir DETTA val desto bättre.

Varför?

Citat:
Valet 2018: SD
Valet 2022: SD eller Afs (om de finns kvar och har en tilltalande politik)

Varför skulle de finnas en mindre antal potentiella väljare till 2022?
Du menar att SD har löst alla Sverige problem med invandringen på 4 år.
Ingen har skickats hem "som inte vill åka hem"- för att citera Jimmie Åkesson.
Svenska är i minoritet men vi lever ändå i stillsam ro med alla kulturer i vårt land.
Alla blattar har integrerats, landet rinner av honung och mjölk. Fågeln Fenix har åter rest sig.
Citera
2018-08-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av midnightrambler
Om man drar en parallell till USA, så röstade många på Bernie Sanders även fast man visste att han inte hade någon chans... Om de istället hade röstat på Hillary, så hade inte Trump vunnit. Jag kommer rösta på SD av den anledningen.

Du vet att Bernie Sanders inte ställde upp i presidentvalet eftersom han förlorade demokraternas nomineringsval?
Bernie gjorde en kovändning och stödde Hillary samt sa åt alla sina supportrar att göra detsamma efter att superdelegaterna (utvalda människor inom Demokraterna med mycket fler röster än en vanlig människa) lagt sina röster på Hillary.

Gissar att det du egentligen vill säga är att SD kommer få mer inflytande om du röstar på dem istället för på AFS. Där har du nog helt rätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in