2018-08-14, 02:19
Medlem
Koettbullens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Jag spånar bara på lite olika utfall. Om du nu utom alla rimliga tvivel vet att det var invandrare så får du allt lägga korten på bordet. Givetvis finns det en möjlighet att någon kan sitta och vinna något på detta. Inte minst under det stundande valet. Klart man börjar spekulera. Man behöver ju faktiskt inte utesluta något.

Vad menar du med "vanligt folk"? Ponera att merparten som lever där är invandrare, då tror jag faktiskt inte att man ur den synvinkeln bryr sig nämnvärt?
Jag är försiktig när det kommer till att peka ut invandrare när det händer något. Minns Breivik och att alla på Flashback var dösäkra på att det var en arab - tills de inte var säkra längre.

Dock! Flera vittnen har sett killarna, polisen har sett killarna (de stannade trots allt kvar på plats och kastade sten). Om det är en false flag operation, då hade nog media fått uppgifter att så är fallet vid det här laget.

Polisen har nog hyfsad koll vilka grabbarna är och vilka gäng de torde tillhöra. Om det vore AfS eller NMR så hade det kablats ut vid det här laget.

Istället talas det om mörkklädda ungdomar(!). Nazister beskrivs ALDRIG som ungdomar. De beskrivs som män, även om de är 18-20.

Det är invandrare, unga sådana. Säkerligen mellan 15-20 år. Lågrankade inom gängen, men fortfarande en del av dem.

Polis o media vet vad det är för slags killar. De beskriver dem som ungdomar. Enough said.

Vill ni fortsätta spekulera i att det ska röra sig om svenskar pga en obekräftad kommentar på GP, varsågoda. Men ni ser bara ut som fånar enligt mig. Starta en egen tråd i konspirationsforumet istället, där ni hör hemma.
Citera
2018-08-14, 02:21
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Gillar hur farmor helt orädd går emot dom arga ungdomarna i slutet av videon
Kanske talade hon dem tillrätta?

Den där filmen har jag missat.

Där slängs väldigt mycket bangers (dom som lyser grönt innan detonation på filmen). Jag trodde mest det var bilbränder. Då förstår jag varför vissa uppfattat det som skottlossning. Dom innehåller flash och smäller som skotten i en automatkarbin eller hagelgevär. Där såg det dessutom mindre organiserat ut. Dom springer ju runt som yra höns och jag tyckte mig se någon som la en banger bara meterna från en annan. Lär ju susa finfint i dennes öron om så är fallet.
Citera
2018-08-14, 02:21
Medlem
Bewnhurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mb20guy
Gillar hur farmor helt orädd går emot dom arga ungdomarna i slutet av videon
Kanske talade hon dem tillrätta?

Nej, med tanke på hur många som är övertygade om att det här är en form utav konspirationsteori snarare än ett gäng smågangsters som gör vad det brukar göra ett par gånger om året så är jag övertygad om att det är kärringen som är hjärnan bakom bilbränderna.
Citera
2018-08-14, 02:22
Medlem
Mikaelias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Har du några brottsfall från dom bränderna du länkade till?

Brottsfall? Vad menar du? Genom att bränna en bil begår man inte brott? Eller kasta sten på människor som arbetar för våra myndigheter? Eller att ta resurser ifrån våra sjukhus, räddningstjänst, polismyndighet, socialtjänst osv osv.
Citera
Medlem
Det är otroligt hur många långsökta konspirationsteorier som flödar här.
Det handlar helt enkelt om kaozblattar som är kinkiga för att snuten lyckats beslagta en ansenlig mängd cannabis på sistone. Att det skulle vara någon ”falseflagoperation” där SD-anhängare eldar upp bilar för att skylla på invandrare eller att AFA-mongona gör det för att peka på någon form av nazistattack finner jag föga troligt. Skulle ens någon av dom våga ge sig in i ett område som Gårdsten?

Kaozblattar som har blivit av med knark. Alternativt avsaknad av fritidsgård.
Citera
Medlem
AndersEklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svammelprofeten
Det förstår vi. Inga gripna som vanligt. Har en stenkastare någonsin gripits?

Nej dom kmr ej gripas. Petade med invandrade och svenskar på plats som åskådare till bränderna och dom sa att dom ska rösta SD. Underbart att höra. Vi vinner detta valet! Och då är de dags att återgå till hyddorna i deras luffarländer!
Citera
Medlem
Är väl enklast att bara deportera alla dödsknarkarnazister och se om problemen försvinner? Kan ju inte vara mer än ett par hundra?
Citera
2018-08-14, 02:23
Medlem
utforskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrVandelay
Video från Frölunda Torg

https://twitter.com/ZagrosHama/status/1029082019211309057?s=19

Det är nästan så att man tror Zagros "Dags att återta Göteborg" Hama själv har nånting med det hela att göra. Tidigt på plats, och står och predikar om hur "det här är vardag i Frölunda", och tjatar om hur rätt han och hans parti har haft hela tiden, medan alla andra har haft fel, osv.

Jag tycker han har lite udda attityd.
Citera
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engelitz
Alltså Norra Dragspelsgatan är inte alls så trashigt som vissa i tråden försöker påskina. Det är ett normalt arbetarklassområde med en del invandrare. Absolut inget ghetto. Inte alls med samma problematik som briljantgatan några hållplatser bort. Det är inget område man behöver känna sig rädd i eller känna obehag att vistas i ens på natten. Det är ju inte troligt att gärningmännen bor i samma område som de tänt på, utan troligare då att de kommer utifrån Briljant och de sämre områdena av Tynnered. . Det är där och i Stjärnhusen det mesta av det värsta packet bor. Man ska komma ihåg att Västra Frölunda ( jag räknar postnummerområdet) har över 100.000 invånare och där finns allt ifrån lyxvillor till ghetton. Jag skriver bara detta upplysningsvis eftersom Frölunda kanske uppfattas som ett typiskt problemområde för de som kommer utanför Göteborg. Men Frölunda är alltså lika stort som många större städer i Sverige.

Det är inte långt mellan dessa platser. Man promenerar från vita Briljantgatan (ja, det finns röda Briljantgatan också) till Norra dragspelsgatan på under 10 min.

Norra Dragspelsgatan ligger "vägg i vägg" med Frölunda Torg och det är centrumet för all skit i västra Göteborg.
Citera
Medlem
sinewaves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Jag är försiktig när det kommer till att peka ut invandrare när det händer något. Minns Breivik och att alla på Flashback var dösäkra på att det var en arab - tills de inte var säkra längre.

Dock! Flera vittnen har sett killarna, polisen har sett killarna (de stannade trots allt kvar på plats och kastade sten). Om det är en false flag operation, då hade nog media fått uppgifter att så är fallet vid det här laget.

Polisen har nog hyfsad koll vilka grabbarna är och vilka gäng de torde tillhöra. Om det vore AfS eller NMR så hade det kablats ut vid det här laget.

Istället talas det om mörkklädda ungdomar(!). Nazister beskrivs ALDRIG som ungdomar. De beskrivs som män, även om de är 18-20.

Det är invandrare, unga sådana. Säkerligen mellan 15-20 år. Lågrankade inom gängen, men fortfarande en del av dem.

Polis o media vet vad det är för slags killar. De beskriver dem som ungdomar. Enough said.

Vill ni fortsätta spekulera i att det ska röra sig om svenskar pga en obekräftad kommentar på GP, varsågoda. Men ni ser bara ut som fånar enligt mig. Starta en egen tråd i konspirationsforumet istället, där ni hör hemma.

Der fetade verkar vara en ny uppgit som skulle följa ett typiskt mönster som vi har sett förr och därav göra att vissa samhällsgrupperingar nästan kan uteslutas. Källa på detta?
Senast redigerad av sinewave 2018-08-14 kl. 02:26.
Citera
Medlem
Pvt. Jokers avatar
Det kan ju naturligtvis vara invandrarungdomar som gör det men där det är främmande makt som har ett finger med i spelet genom att anstifta och koordinera attackerna och betala ungdomarna för detta.

I det här läget ska vi inte utesluta något alls.
Citera
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mikaelia
Brottsfall? Vad menar du? Genom att bränna en bil begår man inte brott? Eller kasta sten på människor som arbetar för våra myndigheter? Eller att ta resurser ifrån våra sjukhus, räddningstjänst, polismyndighet, socialtjänst osv osv.

Jag var nyfiken på om det fanns åtal och brottsfall att kika på ingenting annat. Du verkar ju vara insatt i tidigare bränder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in