Mitt inlägg:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Du menar att man inte funnit blod, utan andra spår, så att avspärrningen utökades?
Då ger det en förklaring till att inte hela gatan avspärrades och blodspår söktes.
Det verkar dock klantigt eller ologiskt att inte gatan närmast LW:s bostad avspärrades. När dom väl rubricerade det som människorov och utökade avspärrningen, borde första tanken vara att hon är avförd med bil. Då vore väl gatan närmast vara avspärrad och undersökts???
Nått haltar i detta...
Citat:
Ursprungligen postat av
Moralensväktare
Man har aldrig jobbar efter att hon skulle lämnat bostaden i bil. Och varför kan jag inte avslöja. Man är ganska klar med vad som inträffade mellan sista livstecken på nätet tills hon togs av daga.
MV skrev att dom gick längs gatan och samtalade i nästa inlägg, vilket då stämmer med hörvittnet. MV skriver att dom är ganska säkra på att dom stämde träff utanför och att hen väntade på LW utanför.
Om dom nu inte jobbade med att hon försvann med bil, VARFÖR spärrrades inte gatan av och avsynades???
Det är ju ett rent tjänstefel som begåtts om dom hade denna information initialt och därför inriktade sig på SD.
När sedan kroppen väl hittats, så parkerar dom alla bilarna på gatan. "Striden" och blodvite kan ju ha inletts redan på gatan.
Jag tycker det låter konstigt hela upplägget och hur polisen resonerat och agerat med det MV släpper.
Än konstigare att dom gått nedför gatan i (vad jag tolkar) samförstånd och lugnt, med olåst dörr.
Att MV släpper otroliga detaljer från förhör (att SD inte sa om den digitala kontakten) men inte vet hur hon togs av daga, eller andra mer allmänna uppgifter, som är spridda i polishuset.