2018-08-10, 21:51
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Haha...Arnstad, SD bästa valarbetare....
Det är verkligen alldeles för länge sedan vi fick se Arnstad briljera i direktsändning.
Citera
2018-08-11, 01:12
Medlem
JBernards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Puuh! Visste väl att det fanns en logisk förklaring, kände mig vilsen ett tag. Det är skönt att ha Arnstad att hålla i handen i dessa förvirrande tider.

Citat:
Ursprungligen postat av Baiser
Ser att Henkes nya bok "hatade demokrati" ges ut 30/8 dvs drygt en vecka innan valet.

Planen är väl att han skall sitta i varenda morgonsoffa, täcka varenda kultursida, höras i varje radioprogram veckan innan valet.

En sin-sin situation! Vad stoppat Arnstad från att starta en kanal på tuben?
Citera
2018-08-11, 13:39
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krautbrain
Arnstad blir ifrågasatt utav en tidigare medarbetare i UD. Fascismen sprider sig allt högre upp nu. Kämpande demokraten Arnstad kämpar dock vidare mot påståenden som "Jag ifrågasätter din historiska bild." Jag hör stöveltrampen komma....

Arnstad är på topp. När hans motståndare rekommenderar en bok så kontrar Arnstad med att rekommendera en bok han skrivit själv.

https://www.facebook.com/henrik.arnstad/posts/10156776000183783?comment_id=10156779166283783&com ment_tracking=%7B%22tn%22%3A%22R%22%7D

Gode gud så pinsamt!😑

En vuxen som försöker tala med ett barn. Barnet försöker härma vuxnas sätt att tala men förstår ingenting...
Citera
2018-08-11, 16:46
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StuG
Gode gud så pinsamt!😑

En vuxen som försöker tala med ett barn. Barnet försöker härma vuxnas sätt att tala men förstår ingenting...

Stämmer. Men när Arnstad gör det blir det poesi.
Citera
2018-08-12, 20:04
Medlem
Ja, vad ska man säga? Till och med mordbrännaren Tobias Hübinette framstår som riktigt sansad jämfört med Arnstad.

Citat:
Ursprungligen postat av Henrik Arnstad
Rolf Carlsson Har du tvättat orangutanger, kanske till och med rakat dem?
Citat:
Rolf Carlsson Inget svar, tänkte väl det... Orangutang-rakaren Rolf. Helt galet.
https://www.facebook.com/henrik.arns...2%3A%22R%22%7D
Citera
2018-08-13, 11:54
Medlem
Eoppoyzs avatar
Häromdagen satt jag på det lokala biblioteket och läste Judisk Krönika. Det var deras nummer som handlar nästan uteslutande om jiddisch (det var intressant ändå). Dock hade de en artikel som inte passade in. Det var nämligen Arnstad med sin artikel om Mannerheim. Det såg väldigt malplacerat ut med tanke på alla andra artiklar.
Citera
2018-08-13, 11:57
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eoppoyz
Häromdagen satt jag på det lokala biblioteket och läste Judisk Krönika. Det var deras nummer som handlar nästan uteslutande om jiddisch (det var intressant ändå). Dock hade de en artikel som inte passade in. Det var nämligen Arnstad med sin artikel om Mannerheim. Det såg väldigt malplacerat ut med tanke på alla andra artiklar.
Märkligt. Hade han gjort några judiska kopplingar till Mannerheim?
Citera
2018-08-13, 12:04
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Ärligt talat hoppade jag över hela den artikeln. Men jag kan gå tillbaka och titta efter.
Citera
2018-08-13, 12:55
Medlem
drfreudsteins avatar
Citat:
Ärligt talat hoppade jag över hela den artikeln. Men jag kan gå tillbaka och titta efter.

Utan ha läst artikeln heller så lägger jag alla mina pengar på att Professor Arnstad skrivit om vilken galen fascist och antisemit Mannerheim var. Arnstads hat gentemot Mannerheim och Finlands kamp mot det antifascistiska och genomgoda Sovjetunionen är rätt tydligt vid det här laget.
Citera
2018-08-13, 14:55
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein
Utan ha läst artikeln heller så lägger jag alla mina pengar på att Professor Arnstad skrivit om vilken galen fascist och antisemit Mannerheim var. Arnstads hat gentemot Mannerheim och Finlands kamp mot det antifascistiska och genomgoda Sovjetunionen är rätt tydligt vid det här laget.
Det kan man nog utgå ifrån. Jag undrar mest om det fanns någon judisk vinkling, med tanke på var det publicerades.
Citera
2018-08-13, 23:11
Medlem
Eoppoyzs avatar
Citat:

Citat:

Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av drfreudstein

Citat:
Det kan man nog utgå ifrån. Jag undrar mest om det fanns någon judisk vinkling, med tanke på var det publicerades.

Idag gick jag till biblioteket. Jag läste artikeln av Arnstad. Hela artikeln inleds vilken "mini-Hitler" Mannerheim är. Artikeln saknar röd tråd, men nämner bl a judarna i Finland var med i en beredskap att ev fly till Sverige. Mannerheim såg till att icke-finländska judar utvisades och hamnade i något förintelseläger. Artikeln har egentligen väldigt lite med Mannerheim att göra. Arnstad vill bara sprida hat mot Finland.
Citera
2018-08-14, 15:59
Medlem
Vad fan, finns det bokcirkel för Den Smordes verk? Varför är inte detta allmän information? Jag vill också vara med!

https://orepic.com/media/1845634909303372685_276738175

Citat:
Fick mess från min förläggare! ”Örnen har landat!” Sex års arbete samlat i en enda bok! 👊

Citat:
Ursprungligen postat av lottans100
Grattis! Tror jag kör även den som bokcirkel! 😊

Jag noterar för övrigt att det mest är kvinnor som grattat honom. Antagligen är uppmärksamheten från alla lättmanipulerade brudar en bidragande faktor till att Henke inte klarar av att sluta upp med lyteskomiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in