Citat:
Ursprungligen postat av
lagrummet
det fanns inget larm. polisen tog tillbaka det när kvinnan blev förbannad och sa att hon ringde in över 3månader innan..det fanns ingen hotfull person, han satt häktad sedan över 3månader. den person polisen först sa hade blivit hotad bodde på annan adress. ngn månad innan hade de ryckt ut i samma ärende men blev stoppade. så dålig koll kan inte ens polisen ha? ska de åka ut och skjuta utanför grand. en person sköts där 1986. Nu vet man att avståndet var ca 7m. inte långt. bra ljusförhållande och det var INTE ett vapenliknande föremål. vi vet att polisen träffade med minst 4kulor i buk, bröst. vi vet att från rop till skott så tog det inte ngn tid. vittnen har sagt att skotten kom direkt. vi vet att gården är låst. vi vet att inget larm hade ringts in till denna adress. vi vet att tingsrätten beslutade om målsägarbiträde samma dag som poliserna togs ut yttre tjänst. vi vet att de har ändrat sin version om händelse förloppet flera gånger. vi vet att deras första vittnesmål var i princip identiskt ord för ord. detta betyder att de pratat ihop sig. vi vet att piliserna bara pangade på. troligen har adrenalin höga poliser rusat in och redan bestämt sig för att skjuta. när de sedan "nyktrat" till så har de insett att hör hsr de gjort ett grovt fel och därefter hittat på en historia som sedan blivit ändrad och endast skjutkåta hillbillys och andra poliser tror på det. vi vet att utredningen numera omfattar vållande till annans död. vi vet att hade detta varit en pundare på plattan med en banan så hade der redan varit avskrivit. vi vet att grannen ropade innan poliserna sköt och när han försökte ropa no, no ,no så tryckte polisen pistolen i ansiktet. sannoligt var de så höga på asrenalin att de inte kunde ta till sig ny fakta utan fullföljde det som var bestämt innan. det med vapenliknande föremål. lägg ner. polisen har ändrat det. det är gammalt. en banan kan med anses vara vapenliknande. poliserna hade bra ljusförhållande, fanns även lanpor på och ljust ute. att de väntade i över 10 min beror på att då hade adrenalinet gått ner och då fattade de vad de gjort.där efter kom alla konstiga förklaringar.
Jag ska försöka att svara på detta. Men snälla lagrummet tänk på oss dyslektiker. Det är svårt att hänga med i en text utan stora bokstäver och styckeindelningar. Om du själv är dyslektiker så är du förlåten för ditt sätt att skriva.
Enligt tidningarna så fanns det ett larm och det hade inget med kvinnan som du pratar om eller mannen som satt häktad.
Enligt uppgifter till Aftonbladet har en man visat en pistol för boende på den aktuella adressen, varefter polis har tillkallats
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4dALAo/polis-avlossade-skott-efter-hotfull-situation--man-dod
Jag bedömer i alla fall det vapnet ser verkligt ut enligt denna bild.
https://minfil.com/ufM4Jbfcb2/0e25dfbd-fba0-4342-a837-1a1c3c7e3c9d.jpg
Det finns ett vittne som bor på gården och hörde skottlossningen. Hon har blivit intervjuad i SVD
Jag är vaken på natten för jag sitter och läser när jag hör att polisen skriker flera, flera gånger: "släpp vapnet, släpp vapnet" och sedan hörs ett skott. Sedan är det tyst ett par sekunder och sedan låter det "ratatatatata" av en massa skott, berättar Anniqa Lindberg.
I SVD så står det även.
Med skakiga händer visar hon mobilbilderna för SvD.
– Man ser tydligt det som polisen tror var ett vapen, det ligger på gräsmattan ett par meter från kroppen. Jag trodde också det var ett riktigt vapen, det ser äkta ut, säger Anniqa Lindberg.
Enligt min tolkning av detta så har de uppmanat Eric att släppa vapnet för att sedan skjuta varningsskott efter det så sköt de verkanseld mot han. Dessutom så tror även hon att det var ett riktigt vapen.
https://www.svd.se/vittne-tog-bild-pa-20-aringens-leksaksgevar
Läs mer av vittnesmålet i mitt inlägg i denna tråd
(FB) Stockholm: Verkanseld i Vasastan, man ihjälskjuten av polis (2018-08-02)
Du verkar dessutom ha blandat ihop vittnet med denna person
I den tidiga morgonen satt Moohialdin Ali Alsurmi på en parkbänk och pratade i telefon när Eric Torell kom gående.
Moohialdin har en familjemedlem med Downs och såg att Eric hade samma syndrom. Eric verkade vilja leka med honom, berättar Moohialdin för Aftonbladet.
– Det var lite läskigt, för det var mitt i natten och jag såg en pistol i hans hand. Jag visste inte om den var på riktigt eller på låtsas, säger Moohialdin Ali Alsurmi via sin bror Sohaib Ali Alsurmi.
Sedan sprang Eric vidare in på en innergård, och kort därpå hördes skott. Moohialdin Ali Alsurmi sprang då från platsen, och möttes av en polis som riktade en pistol mot honom. Moohialdin ville berätta om att han sett Eric, men det var svårt eftersom han inte talar svenska eller engelska.
Märk väl att inte ens detta vittne kunde avgöra om det var ett riktig vapen och han såg ingenting av vad som hände. Däremot så hörde han en skottlossningen och sprang dig och möttes av en polis som riktade vapnet mot honom.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/21AqjR/vittne-traffade-eric-precis-fore-skotten-han-ville-leka
Angående att gården var låst. Så ser du på denna drönarbild som är hämtad från hitta.se att det finns minst två eventuellt tre sätt att komma in på gården. Man kan gå in via porten, som inte syns på bilden. Man kan även gå runt huset och man kan mest troligen komma in på gården via parkeringen det är för mycket träd där för att säga det säkert
https://minfil.com/D4FfOcfab5/dr_narbild.PNG
När det gäller uppgifterna om att poliserna har pratat ihop sig och ändrat sin version flera gånger så vill jag gärna ha en källa på det. Jag vill även ha en källa på att utredningen även gäller vållande till annans död. Jag har åtminstone inte sett dessa uppgifter. Har du sett något sådan så dela med dig av informationen så att vi andra också får se den och kanske få en ny uppfattning om händelseförloppet.
Edit:
Varför ska man låsa en grind när det finns en öppen gångstig in på gården, det kan jag faktiskt inte förstå.