Citat:
Ursprungligen postat av
lagrummet
det fanns inget larm. polisen tog tillbaka det när kvinnan blev förbannad och sa att hon ringde in över 3månader innan..det fanns ingen hotfull person, han satt häktad sedan över 3månader. den person polisen först sa hade blivit hotad bodde på annan adress. ngn månad innan hade de ryckt ut i samma ärende men blev stoppade. så dålig koll kan inte ens polisen ha? ska de åka ut och skjuta utanför grand. en person sköts där 1986. Nu vet man att avståndet var ca 7m. inte långt. bra ljusförhållande och det var INTE ett vapenliknande föremål. vi vet att polisen träffade med minst 4kulor i buk, bröst. vi vet att från rop till skott så tog det inte ngn tid. vittnen har sagt att skotten kom direkt. vi vet att gården är låst.vi vet att inget larm hade ringts in till denna adress. vi vet att tingsrätten beslutade om målsägarbiträde samma dag som poliserna togs ut yttre tjänst. vi vet att de har ändrat sin version om händelse förloppet flera gånger. vi vet att deras första vittnesmål var i princip identiskt ord för ord. detta betyder att de pratat ihop sig. vi vet att piliserna bara pangade på. troligen har adrenalin höga poliser rusat in och redan bestämt sig för att skjuta. när de sedan "nyktrat" till så har de insett att hör hsr de gjort ett grovt fel och därefter hittat på en historia som sedan blivit ändrad och endast skjutkåta hillbillys och andra poliser tror på det. vi vet att utredningen numera omfattar vållande till annans död. vi vet att hade detta varit en pundare på plattan med en banan så hade der redan varit avskrivit. vi vet att grannen ropade innan poliserna skötoch när han försökte ropa no, no ,no så tryckte polisen pistolen i ansiktet. sannoligt var de så höga på asrenalin att de inte kunde ta till sig ny fakta utan fullföljde det som var bestämt innan. det med vapenliknande föremål. lägg ner. polisen har ändrat det. det är gammalt. en banan kan med anses vara vapenliknande. poliserna hade bra ljusförhållande, fanns även lanpor på och ljust ute. att de väntade i över 10 min beror på att då hade adrenalinet gått ner och då fattade de vad de gjort.där efter kom alla konstiga förklaringar.
Du har många bra tankar, men de måste ju värderas och valideras. Annars sitter vi med trådsanningar i knät.
Eftersom jag läst James Joyce Ulysses med 25 sidor utan styckeindelning eller versaler grejar jag även din text
Min fråga är om du kanske har mer info från annat håll? Som gör att du vet mer? Mycket av det du uppger sätter ju hela händelsen i ett väldigt speciellt ljus om det stämmer.
1.- Vet vi att skjutavståndet var 7 meter? Är det bekräftat?
2.- Har man visat något annat foto på leksaksvapnet än den suddiga bilden när det låg på plattorna direkt efteråt? Det såg onekligen tämligen ”vapenlikt” ut till färg och form i denna mycket suddiga och naturligtvis inte helt naturtrogna bild.
3. - Vet vi att Eric träffades av minst 4 kulor?
4. - Vet vi att gården var låst? - hur kom Eric in?
5. - Vet vi att inget larm hade ringts in? Jag vet inte om vi menar olika saker med ”larm”, men någon måste sannorlikt ha ringt om att en vapenförsedd person setts där, annars hade ju inte polisen överhuvudtaget åkt dit med insatsstyrkan i hasorna.
6. - Har du läst eller hört polisernas - i stort sett identiska - vittnesmål? Jag har inte sett något alls om detta annat än att sekretess råder under utredningen.
7. - Försökte grannen=den arabisktalande mannen verkligen ropa
innan skotten avlossades?
Jag fick uppfattningen att det var efteråt, men jag kan ju ha fel.