2018-08-13, 14:18
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ovcharka
Hoppas på rejäl omstrukturering av Djurgården. In med Rinne, förläng med Mrabti och försök locka över Johan Larsson från Bröndby.
Frågan är vad DIF ska locka mrabti med? Sportsligt har han ju gjort allt som är realistiskt att tro att han ska uppnå i en klubb som Djurgården, han har vunnit svenska cupen och tagit laget till europaspel.
Något SM-guld ser jag inte att Djurgården vinner på rätt många år framöver och inte heller att man klarar sig vidare typ andra eller tredje rundan i ett EL-kval.

Ekonomiskt står sig allsvenska klubbar slätt i en internationell jämförelse, så han lär ju inte heller stanna för pengarna. Lägg till plastplanen, uteblivna anfallssatsningar från ledningen och en ganska medelmåttig tränare.

Han sticker nog så fort han bara kan.
2018-08-13, 14:33
Medlem
Ovcharkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Frågan är vad DIF ska locka mrabti med? Sportsligt har han ju gjort allt som är realistiskt att tro att han ska uppnå i en klubb som Djurgården, han har vunnit svenska cupen och tagit laget till europaspel.
Något SM-guld ser jag inte att Djurgården vinner på rätt många år framöver och inte heller att man klarar sig vidare typ andra eller tredje rundan i ett EL-kval.

Ekonomiskt står sig allsvenska klubbar slätt i en internationell jämförelse, så han lär ju inte heller stanna för pengarna. Lägg till plastplanen, uteblivna anfallssatsningar från ledningen och en ganska medelmåttig tränare.

Han sticker nog så fort han bara kan.

Han har inte presterar något vidare, samt har knäskador i bagaget, så jag tror inte på allt för roliga erbjudande. Kanske att Grasshoppers eller nåt på den nivån hör av sig.

Locka med löneökning, sing-on, en bestämd summa att sälja för, spetsvärvningar samt en ny tränare som spelar honom på rätt position (Dvs tia/off mitt).

En bra säsong och kanske når han Tyskland som han uttalat sig om att han siktar på.
2018-08-13, 14:40
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bombacci
DIF har lite högre förhoppningar. Tog bronset förra säsongen. Lär väl bli femma i år, men häcken är ju knappast någon medaljkandidat på allsvenskan.

Lilla silvret, om man ska vara petig och försvara gårdarna för en gångs skull
2018-08-13, 15:21
Avstängd
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Precis som dif alltså. Inga konstigheter att mitten/bottenlag slår varandra.
Tycker inte 5 räknas som mitten eller 7 som botten. Att alla kan slå alla är väl inget nytt och att förlora mot häcken borta är inte katastrof. Att göra det med 5-0 är dock fullständig katastrof...
2018-08-13, 15:38
Medlem
Citat:
DIF har lite högre förhoppningar. Tog bronset förra säsongen. Lär väl bli femma i år, men häcken är ju knappast någon medaljkandidat på allsvenskan.

Kan du utveckla ditt resonemang lite?

Häcken är ett fullständigt unikt case i svensk fotboll då dom har sin cup, förra året var intäkterna från cupen 85,7 mkr, det är faktiskt en gigantisk skillnad mellan DIF och BK Röven just på den punkten, exkluderar man transfers så drog dom in 63 miljoner mer än DIF förra året, nu kan dom ju inte panga in allt det i spelartruppen då cupen även har kostnader, men vinsten för cupen brukar landa på typ 14-15 miljoner per år, så dom har ekonomi att ha en förhållandevis dyr/stor organisation/trupp.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2018-08-13 kl. 15:41.
2018-08-13, 16:08
Medlem
Detta är året då Sundsvall bryter mark och knäcker sitt gamla rekord. Den bästa placeringen i klubbens historia är plats 7.

Ikväll är det bara tre poäng som gäller mot TFF.
2018-08-13, 16:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enlegendikostym
Detta är året då Sundsvall bryter mark och knäcker sitt gamla rekord. Den bästa placeringen i klubbens historia är plats 7.

Ikväll är det bara tre poäng som gäller mot TFF.
Naturligtvis är det det. Motståndet ska inte underskattas, men TFF slår vi när vi gör det vi ska. Det intressanta med kvällens match är att gör vi ett enda mål ikväll så innebär det oavsett resultat att vi gjort 500 mål i Allsvenskan. Bara en sån sak.
2018-08-13, 16:41
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Naturligtvis är det det. Motståndet ska inte underskattas, men TFF slår vi när vi gör det vi ska. Det intressanta med kvällens match är att gör vi ett enda mål ikväll så innebär det oavsett resultat att vi gjort 500 mål i Allsvenskan. Bara en sån sak.

En seger ikväll är ännu viktigare för TFF, så de får häng på kvalplatsen. Eftersom det är ett gräslag och dessutom min födelsestad så HEJA TFF.
2018-08-13, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
En seger ikväll är ännu viktigare för TFF, så de får häng på kvalplatsen. Eftersom det är ett gräslag och dessutom min födelsestad så HEJA TFF.

TFF vinner, Camara-Jönsson avgör.
2018-08-13, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Tyvärr svårt att inte hålla med dig. Vi gjorde ingenting i detta transferfönster, absolut ingenting. Alla skriker efter förstärkning på förwardssidan men det är dödstyst. Jag klandrar inte BoA som många andra, han har fan gjort underverk för Djurgårdens IF, men jag är lite skeptisk till Özcan och laget igår måste åkt på någon systemkollaps.. Badji haltar ut så nu har vi typ 0 anfallare kvar, känns bra.
Det enda positiva med det här är väl att det blir inte lika hårt matchande nästa säsong och kontraktet till Allsvenskan borde redan vara klart, för nu ser det ut att bli fritt fall.

Nej, efter förra säsongen, cupguldet i våras och europaspel denna höstskulle man ju kunna tro att ni väljer att satsa och även fånga upp några hemvändare eller halvbra spelare från europa. Istället kom - ingenting.

Citat:

Du kan inte jämföra årets dif mot förra årets. Häcken är ingen medaljkandidat, men de ligger tre poäng efter er. Att 5-0 svider däremot, det förstår jag.

Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Tycker inte 5 räknas som mitten eller 7 som botten. Att alla kan slå alla är väl inget nytt och att förlora mot häcken borta är inte katastrof. Att göra det med 5-0 är dock fullständig katastrof...

Såg inte matchen, men blev förvånad att det rann iväg, särskilt då Jonas Olsson inte spelade.
2018-08-13, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz

Det enda som kan stoppa oss är gräset. Spelet är så långsamt om man jämnför med NP3

där kom ettan. Nu kan inget stoppa oss
2018-08-13, 19:05
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonSlyna
Nej, efter förra säsongen, cupguldet i våras och europaspel denna höstskulle man ju kunna tro att ni väljer att satsa och även fånga upp några hemvändare eller halvbra spelare från europa. Istället kom - ingenting.

Såg inte matchen, men blev förvånad att det rann iväg, särskilt då Jonas Olsson inte spelade.
Hela laget var helt under isen... Karlström och Walker är ungefär lika kreativa som två raukar på Gotland. Vi måste ha Mrbati som spelfördelare, när han går upp som forward så tappar vi allt. Vi Djurgårdare måste börja rannsaka oss själva. Vi har dock gått bra (vilket ingen kan förklara) i år vilket jag aldrig kunde tro med Tino och Badji. Men BoA börjar kännas mer och mer som en företagare som inte riktigt vill vinna, han vill driva oss som ett företag och tjäna mer och mer. Jag kan garantera att nästa värvning vi gör blir en 17-årig afrikan som ingen känner till och som vi får igång och säljer vidare. Inget fel i det, men det börjar bli frustrerande att inte DIF som förening vill satsa mer för att ta det där åtråvärda guldet. Fan vad less man är på att det är samma visa år efter år efter år... Var i helvete är viljan att vinna någonstans?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in