Citat:
Ursprungligen postat av
TrogenHammarby
Rodic inhopp är det sämsta jag sett sedan Koffie mot Sundsvall.
Peking rullar betydligt bättre boll än oss men känns rätt uddlösa. Vi gör en rätt svag insats men om man ska vara lite positiv är det åtminstone ett styrketecken att göra en svag insats borta mot seriens bästa hemmalag och ändå ta poäng.
Dessutom är vi väl första lag att nolla Peking på typ evigheter?
Vet att det är lite i affekt, men går inte alls att jämföra.
Koffie kom in för att stabilisera och safea vid ställningen 4-1, men tappade boll ohotad två gånger på mitten, där gif gör mål och sedan är riktigt nära att kvittera.
Rodic kommer in på en svårare position i ett svårare läge mot ett svårare lag. I det skeendet kom Pekings press igång på riktigt. Det är dessutom i en position där det är vanligare att spela med risk.
Nästan alla i den offensiva kvartetten tar några slarviga beslut per match, pga spel med små marginaler. Så även idag, Rodic var knappast ensam med att slarva. Lägg till att han varit i laget i knappt en vecka och inte kan liret helt 100 än.
Sen instämmer jag med att han inte var bra idag, men att jämföra med Koffie är lite väl hårt, iaf enligt mig. Tror Rodic blir bra på sikt, han harbett jävla bra driv i sig tycker jag man kan ana.