Citat:
Ursprungligen postat av
IKN
"Jag ser Sverige stora problem och jag var nyfiken på SD, men sedan uppkom järnrörsskandalen. Det blev fullständigt bortblåst efter detta. Svenskarna håller på att bli minoritet, men skandalen var så klantig att jag omöjligen kan rösta på SD".
Jag har brutalt svårt att ta dig på allvar. Du känns bara som en i mängden av alla dessa "jag tänkte rösta, men inte efter detta", som man dessutom har sett väldigt många gånger tidigare i samband med SDs alla skandaler. Men när SD begår skandaler (och många) så är det HELT ok, eller hur?
Det där var en helt falsk och korkad korrelation. SD städar upp efter diverse skandaler och utesluter mindre begåvade människor som begår fatala misstag. Jag börjar förstå varför Afs är ett "utbrytarparti".
Du får ha hur svårt du vill att ta mig på allvar, men jag kan garantera dig att Afs på riktigt har det av de flesta efter detta.
De har bra argument i mångt och mycket det erkänner jag fullt ut. Jag gillade dem och Kasselstrand. De hade skapat en bättre samhällsdebatt och fått fler att vakna.
Men nu är jag mest förbannad för att de kastade bort en så bra chans. Jag hade nog gett vederbörande en baknävne över örat för sitt barnsliga beteende så han lär sig. Förmodligen dig med för att du sitter och försvarar det.