2018-08-13, 20:22
Medlem
StillaHavets avatar
Denna typ av metapolitik gör sig bäst utanför partipolitiken. Som kandidat bör man syssla med partiets material och budskap.

Pudlar man, tar avstånd eller utesluter är AfS för evigt, som SD, lättstyrda. Snart kommer nästa sak, t.ex. att någon umgås med någon som klistrat en näsa och media kommer leta upp minsta fel.

Bryr man sig inte kan två saker hända. Media börjar ta upp det i sin iver att svärta ned AfS vilket ger AfS massor av publicitet eller de rapporterar inte om det och då har AfS vunnit en seger som inte pudlat.

Har svårt att tro att någon utom de mest korkade PKiterna väljer bort AfS återvandring och fantastiska politik för att någon blir kränkt för en näsa. I så fall har man inte fattat hur illa ute Sverige är.

Något säger mig att AfS reder ut denna storm i vattenglaset galant. Är inte det minsta orolig.

Nu är det rädda Sverige som gäller och kraftsamling mot målet.
Citera
2018-08-13, 20:25
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
"Jag ser Sverige stora problem och jag var nyfiken på SD, men sedan uppkom järnrörsskandalen. Det blev fullständigt bortblåst efter detta. Svenskarna håller på att bli minoritet, men skandalen var så klantig att jag omöjligen kan rösta på SD".

Jag har brutalt svårt att ta dig på allvar. Du känns bara som en i mängden av alla dessa "jag tänkte rösta, men inte efter detta", som man dessutom har sett väldigt många gånger tidigare i samband med SDs alla skandaler. Men när SD begår skandaler (och många) så är det HELT ok, eller hur?
Läs personens historik. Hen har argumenterat mot AfS och för SD i flera månader här på flashback.
Citera
2018-08-13, 20:28
Medlem
Jag kan inte låta bli att bli lite road när jag läser ängsligheten hos vissa skribenter. Folk överväger alltså på fullaste allvar att inte rösta på AfS för att en enskild individ i partiet gör ett klavertramp? Jag trodde att man främst röstade på ett partis politik och inget annat? Det är bara att skita i att personrösta Hagwall, svårare än så är det inte.

Med samma resonemang så skulle man fan inte kunna rösta på ett enda jävla parti då det sker klavertramp precis överallt. Välkommen till verkligheten!
Citera
2018-08-13, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
"Jag ser Sverige stora problem och jag var nyfiken på SD, men sedan uppkom järnrörsskandalen. Det blev fullständigt bortblåst efter detta. Svenskarna håller på att bli minoritet, men skandalen var så klantig att jag omöjligen kan rösta på SD".

Jag har brutalt svårt att ta dig på allvar. Du känns bara som en i mängden av alla dessa "jag tänkte rösta, men inte efter detta", som man dessutom har sett väldigt många gånger tidigare i samband med SDs alla skandaler. Men när SD begår skandaler (och många) så är det HELT ok, eller hur?

Det där var en helt falsk och korkad korrelation. SD städar upp efter diverse skandaler och utesluter mindre begåvade människor som begår fatala misstag. Jag börjar förstå varför Afs är ett "utbrytarparti".

Du får ha hur svårt du vill att ta mig på allvar, men jag kan garantera dig att Afs på riktigt har det av de flesta efter detta.

De har bra argument i mångt och mycket det erkänner jag fullt ut. Jag gillade dem och Kasselstrand. De hade skapat en bättre samhällsdebatt och fått fler att vakna.

Men nu är jag mest förbannad för att de kastade bort en så bra chans. Jag hade nog gett vederbörande en baknävne över örat för sitt barnsliga beteende så han lär sig. Förmodligen dig med för att du sitter och försvarar det.
Citera
2018-08-13, 20:29
Medlem
Scrofas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Denna typ av metapolitik gör sig bäst utanför partipolitiken. Som kandidat bör man syssla med partiets material och budskap.

Pudlar man, tar avstånd eller utesluter är AfS för evigt, som SD, lättstyrda. Snart kommer nästa sak, t.ex. att någon umgås med någon som klistrat en näsa och media kommer leta upp minsta fel.

Bryr man sig inte kan två saker hända. Media börjar ta upp det i sin iver att svärta ned AfS vilket ger AfS massor av publicitet eller de rapporterar inte om det och då har AfS vunnit en seger som inte pudlat.

Har svårt att tro att någon utom de mest korkade PKiterna väljer bort AfS återvandring och fantastiska politik för att någon blir kränkt för en näsa. I så fall har man inte fattat hur illa ute Sverige är.

Något säger mig att AfS reder ut denna storm i vattenglaset galant. Är inte det minsta orolig.

Nu är det rädda Sverige som gäller och kraftsamling mot målet.
Håller med i stort. Det viktigaste av allt är att aldrig backa eller vika sig för journalister och etablerade politiker - de ska aldrig staka ut vägen - men man bör också undvika omoget och klasslöst beteende såsom Hagwalls näs-gate. Klistermärken... Är karln 14 år och 4chan-frälst eller riksdagskandidat?
Citera
2018-08-13, 20:30
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Jag backar inte handlingen, utan bara den oproportionerligt stora snackisen det blivit på flashback om händelsen.

Hur stor den är på flashback är irrelevant. Det är hur det kommer ses utifrån om Afs verkligen vill växa som betyder allt.

Jag tror inte ni anhängare förstår vidden av detta problem.
Citera
2018-08-13, 20:32
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barfotalasse
Hur stor den är på flashback är irrelevant. Det är hur det kommer ses utifrån om Afs verkligen vill växa som betyder allt.

Jag tror inte ni anhängare förstår vidden av detta problem.

Nej barfotalasse vi förstår nog inte det. Hur gick det för SD efter järnrörskandalen?
Citera
2018-08-13, 20:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Vad tycker personalen på ditt gruppboende att du blivit så brysk i tonen.
Så som jag och många andra upplever det så är AFS-vinnare ut i fingerspetsarna, ett tåg utan bromsar! Första anhalt riksdagen, slutmål: Ett Vitt Rymdimperium men innan så skall Bullerbynationalismen stakas fram!

https://twitter.com/KettilsMead/status/1028882130556936192

Ett "brandtal" med 28 likes på en av världens största sociala medieplattformar är "vinnare" och ska få hela Sverige att vakna?

Tillåt mig skratta.
Citera
2018-08-13, 20:37
Bannlyst
Det är inte klistermärket som är grejen, enligt min åsikt så får han klistra vad som helst, men då får han även stå för de eventuella konsekvenserna som medföljer. Problemet han gör och som skadar partiet är att han kallar alla med en böjd näsa för judar. Att göra såna generaliseringar som politiker är inte en bra look. Många har nog problem med retoriken då den är direkt felaktig och det är sånt man förlorar röster på. Sen borde han vetat att det rullar kameror 24/7 och borde inte ha använt den passiva aggressiviteten som ett försök att underminera kvinnan, han framträdde bara som en obehaglig person.
Citera
2018-08-13, 20:40
Medlem
baggebo1s avatar
SD-toppen Mattias Karlsson kräver nu Hagwalls uteslutning! (För den är väl äkta den här skärmdumpen?)

https://twitter.com/leif_nils/status/1029073557228343300
Citera
2018-08-13, 20:41
Medlem
baggebo1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GTvsProjectC
Det är inte klistermärket som är grejen, enligt min åsikt så får han klistra vad som helst, men då får han även stå för de eventuella konsekvenserna som medföljer. Problemet han gör och som skadar partiet är att han kallar alla med en böjd näsa för judar. Att göra såna generaliseringar som politiker är inte en bra look. Många har nog problem med retoriken då den är direkt felaktig och det är sånt man förlorar röster på. Sen borde han vetat att det rullar kameror 24/7 och borde inte ha använt den passiva aggressiviteten som ett försök att underminera kvinnan, han framträdde bara som en obehaglig person.
I filmen som publicerats nämner han inte ordet jude eller judar en enda gång. Så att han skulle kalla "alla med böjd näsa för judar" är helt enkelt en ren jävla lögn från din sida.
Citera
2018-08-13, 20:45
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar
Nej barfotalasse vi förstår nog inte det. Hur gick det för SD efter järnrörskandalen?

SD var bedömt 1000% större än vad Afs är idag och redan ett väletablerat riksdagsparti. Ser du dessutom inte avgrundshålen med den korrelationen så är det synd om dig.

Du kan inte jämföra en, till viss del fabricerad, fyllegrej som inte har någonting med politik att göra, där vederbörande blev utesluten med att ett parti systematikt använder sig av karikatyrjudenäsor som ett politiskt medel i tron om att "vända" Sverige.

Det saknas fanimej ord för detta korkade tilltag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in