2018-08-13, 20:46
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Som tur är så verkar Kasselstrand vara väldigt vettig.

Han sade nyligen att han inte bryr sig om han och resten av AfS ses som "nazister".

Fast jag tror inte ens att NMR-kandidater skulle prata med främmande om "näsor" och sånt. De är oftast betydligt mer profesionella i sin anti-judiska retorik.
Citera
2018-08-13, 20:53
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad som är mest intressantast med tråden är inte hur vanligt folk reagerar, utan hur AfS supportrarna reagerar. Det börjar redan nu synas tydliga friktioner bara vid den här händelsen som inte ens har blivit ett drev.
Som jag skrev tidigare så märks det tydligt att partiet har infiltrerats av fd SvP'are som antingen avfärdar, bagatelliserar eller till och med försvarar mannen. Dessa är självklart den mest högljudda falangen precis som de var under valet 2014. De tror gärna själva på sitt egna antal eftersom de skriker högst.
Sedan kommer den andra sidan av partiet som förstår allvaret hos denna dissident, och börjar visa tvivel för val och åtgärder av detta beteende och åsikter. Sedan befinner sig troligtvis en väldigt tyst majoritet i tråden som undgår från att ens vilja associera sig.

Ska bli riktigt intressant o se hur AfS hanterar sig själva när den riktiga granskningen sätter igång inför valet 2022. Högerextrema brukar vara ganska duktiga p att splittra sina partier med interna strider.

Kasselstrand brace yourself.

Mycket bra observation.

Stackars Kasselstrand som får kämpa.

Men så är det när man umgås med fel människor. Idioten Hahne, asylaktivisten Jessica Ohlsson och så nu den här dåren som ska shitposta IRL.
Citera
2018-08-13, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagnusBengtsen
Han är inte intresserad av att kommunicera med bruden ifråga och det gör han rätt i. Bästa sättet att inte låta det här eskalera är att skita i den filmande yngre kvinnan.
Martin Hagwall, nr10 på afs lista. Vilken nolla.

Stor kram till Aida sowan som inte hade behövt ta den här konfrontationen men gjorde det ändå. Polisanmäl och kontakta Facebook vid eventuella hat kommentarer på din Facebook.

Första gången jag hört talas om afs utanför flashback för övrigt.
Citera
2018-08-13, 20:54
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
Man kan tycka vad man vill om olika folkgrupper men när en Riksdagskandidat snackar med folk om "näsor" som ska symbolisera ett folkslag så är det ju bara vulgärt och jag förmodar, inget som Kasselstrand uppskattar.

Vad AfS supportrar glömmer, är att SD hade ungefär exakt samma politik som dem inför valet 2006 och 2010.

Efter 2010 så påbörjades en intensiv mediaoffensiv utan dess like där man vände upp och ner på partiet.
det framkom rätt så mycket tvivelaktiga och ibland rent ondskefulla saker bland SD medlemmar som media fick fram. Partiet höll på att braka samman när vettigt folk som anslutit sig började tvivla. Åkesson var tvungen att gå på motoffensiv och lanserade hela "nolltoleransen", gjorde upp en tydlig riktlinje för vad som var okej och inte okej, och började rensa ut.

AfS kommer att råka ur för exakt samma offensiv, och då är det oerhört viktigt att Kasselstrand är 100% medveten om vad som bör gälla i partiet. Dessa antisemitiska åsikter tror jag helt klart att han vill få bort, det är återvandringen som de brinner för och allt annat är ett hinder. När pressen blir för svår så kommer även han att ta tag med hårdhandskarna för att få kontroll över partiet.

De första som kommer att slitas upp är just dessa nazistiska fasoner, så jag tror att det blir bye-bye för alla er i sinom tid.

Citat:
Ursprungligen postat av RemyLaCroix
Martin Hagwall, nr10 på afs lista. Vilken nolla.

Stor kram till Aida sowan som inte hade behövt ta den här konfrontationen men gjorde det ändå. Polisanmäl och kontakta Facebook vid eventuella hat kommentarer på din Facebook.

Första gången jag hört talas om afs utanför flashback för övrigt.

Samma här, jag tror det flesta normala förlorade sin AfS oskuld vid denna händelse, deras marknadsföring kunde inte ha börjat bättre
Var ganska kul att läsa kvinnans facebook post, de flesta verkade ganska så förvirrade över vem som faktiskt låg bakom, i början syntes det till och mer flera anti-SD kommentarer som folk senare tillrättavisade, de flesta lär nog bara tro att partiet är någon systergren till NMR.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-08-13 kl. 21:00.
Citera
2018-08-13, 20:55
Medlem
Zloths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzXavierWernz
Fast jag tror inte ens att NMR-kandidater skulle prata med främmande om "näsor" och sånt. De är oftast betydligt mer profesionella i sin anti-judiska retorik.

Att prata om näsorna istället för personerna? Näe, det skulle vi inte göra om det vore en seriös diskussion. Men tycker du att det verkar vara en seriös diskussion i videon?

Jag förstår inte varför man gör en sådan jävla grej av det hela i tråden.

BUHUHUH antisemitism BUHUH
Citera
2018-08-13, 21:01
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Vad AfS supportrar glömmer, är att SD hade ungefär exakt samma politik som dem inför valet 2006 och 2010.

Efter 2010 så påbörjades en intensiv mediaoffensiv utan dess like där man vände upp och ner på partiet.
det framkom rätt så mycket tvivelaktiga och ibland rent ondskefulla saker bland SD medlemmar som media fick fram. Partiet höll på att braka samman när vettigt folk som anslutit sig började tvivla. Åkesson var tvungen att gå på motoffensiv och lanserade hela "nolltoleransen", gjorde upp en tydlig riktlinje för vad som var okej och inte okej, och började rensa ut.

AfS kommer att råka ur för exakt samma offensiv, och då är det oerhört viktigt att Kasselstrand är 100% medveten om vad som bör gälla i partiet. Dessa antisemitiska åsikter tror jag helt klart att han vill få bort, det är återvandringen som de brinner för och allt annat är ett hinder. När pressen blir för svår så kommer även han att ta tag med hårdhandskarna för att få kontroll över partiet.

De första som kommer att slitas upp är just dessa nazistiska fasoner, så jag tror att det blir bye-bye för alla er i sinom tid.

Nja. SD har i mångt och mycket samma politik som när de bildades 1988.

Nolltoleransen är något som samtliga "höger-populistiska" partier tvingats göra för att nå framgång. Titta bara på UKIP och Front National som exempel. Även Sannfinländarna har gjort samma sak. Det har skett massuteslutningar av rent toxiska element som inte kan göra annat än att prata om just "näsorna" istället för att faktiskt få något konkret gjort.

Och de toxiskas enda vapen har varit att skrika "svek!" och "PK!" utan att ha någon som helst substans.
Citera
2018-08-13, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IKN
Hennes ego klarade sedan inte av att bli sönderägd
Om din uppfattning är att tjejen blev "sönderägd" så är du rätt kass på att läsa av sociala situationer.
Citera
2018-08-13, 21:05
Avstängd
FranzXavierWernzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zloth
Att prata om näsorna istället för personerna? Näe, det skulle vi inte göra om det vore en seriös diskussion. Men tycker du att det verkar vara en seriös diskussion i videon?

Jag förstår inte varför man gör en sådan jävla grej av det hela i tråden.

BUHUHUH antisemitism BUHUH

Det behöver så klart inte grunda sig i ren antisemitism. Men du lär tänka på vilken bild vänstern har av nationella.

Och nu är det så att (vad jag vet) så har AfS inte profilerat sig som ett parti som vill driva "The JQ".

Just därför blir detta problematiskt. Skulle AfS vid sin lansering uttalat sig i dessa termer, så skulle detta så klart inte ha varit lika kontroversiellt.

Men nu riskerar fokusen att hamna där Kasselstrand kanske inte tänkt sig.

Pär Öberg, är jag säker, skulle ha betydligt enklare att hantera denna situation.
Citera
2018-08-13, 21:05
Medlem
PK-befriads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorigo
Om din uppfattning är att tjejen blev "sönderägd" så är du rätt kass på att läsa av sociala situationer.
När han sa att hon skulle fundera i två minuter på sin egen dumma fråga så blev hon ägd.
Citera
2018-08-13, 21:06
Medlem
Lichtblicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongmanx2
Han ägde sig själv, TS verkar inte riktigt veta vad som menas med en "ägning".

Denna mannen är ett levande bevis på att afs bara existerar på Flashback.

Ja jävlar i mig! Det har vart sjukt mycket om att AFS ska "äga" folk på både flashback och youtube. Ren propaganda och dom äger ingenstans någon. Ibland så har dom turen att möta en idiot, men AFS är fan bara dryga rövhål.
Citera
2018-08-13, 21:13
Medlem
Fizzlors avatar
Utlänningen hoppades att "den mesige svensken" skulle vika sig såfort hon började tjaffsa. Istället var han lugn och sansad, vilket fick henne helt ur balans.

Om han blivit aggressiv eller gett med sig det minsta så hade hon huggit DIREKT. Nu fick hon istället fly med svansen mellan benen.

Åk hem förfan.
Citera
2018-08-13, 21:14
Medlem
KlasseArbogas avatar
Jag tycker det är mycket konstigt att samma personer som var emot valfusket emot SD inte tycks ha något emot denna snubbens valsabotage
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in