2018-08-13, 16:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tack, lubbe75! Nu kan ingen tvivla på äktheten, att någon skulle ha återgett texten fejkat. Vågar vi dra slutsatsen att Warvlin skrev till KM som "mannen med pilotglasögon" eller finns det någon annan möjlighet sett till datum och omständighet (radioprogramserien)?

Jag tycker det är ett av de starkare skälen till att dra den slutsatsen, förstår inte riktigt varför han skulle efterfråga en intervju med en så anonym kille samma sommar som radioserien i annat ärende. Någon sorts relation till HA-fallet är det.
Citera
2018-08-13, 16:56
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Jag tycker det är ett av de starkare skälen till att dra den slutsatsen, förstår inte riktigt varför han skulle efterfråga en intervju med en så anonym kille samma sommar som radioserien i annat ärende. Någon sorts relation till HA-fallet är det.

Warvlins inlägg på Twitter kommer ganska exakt en månad efter det att P4 Skaraborg sände intervjun med "mannen med pilotglasögon". Och hur var det: Togs det där Twitter-inlägget bort sedan?
Citera
2018-08-13, 17:03
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tikimon
Hade jag varit oskyldig så hade jag inte varit orolig. Däremot hade jag kommit in i tråden och försöka bidra till det jag vet och dessutom dementera min inblandning.

Han bli stämplad som mördare eftersom han inte kan bevisa att han är oskyldig. Endast han själv vet vad han gjorde den aktuella natten.
Det spelar ingen roll hur mycket han skriver här i tråden han kan ändå inte bli 100%-igt rentvådd eller avskriven. Därav hans oro för att hans namn ska bli offentligt.
Citera
2018-08-13, 17:10
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Han bli stämplad som mördare eftersom han inte kan bevisa att han är oskyldig. Endast han själv vet vad han gjorde den aktuella natten.
Det spelar ingen roll hur mycket han skriver här i tråden han kan ändå inte bli 100%-igt rentvådd eller avskriven. Därav hans oro för att hans namn ska bli offentligt.

Jag är säker på att hans namn redan är offentligt.

Förresten, hur ställer du dig till lubbe75:s skärmdump som visar Warvlins förfrågan till KM? Omöjlig att blunda för, kan jag tycka. (https://minfil.com/n4n8O4f0bf/25508651_10155277935082677_253800064_o.jpg)
Citera
2018-08-13, 17:14
Medlem
Citat:
Warvlins inlägg på Twitter kommer ganska exakt en månad efter det att P4 Skaraborg sände intervjun med "mannen med pilotglasögon". Och hur var det: Togs det där Twitter-inlägget bort sedan?

Ja, precis som mkt annat. Jag frågar igen er som hoppat på mig kraftigt om utpekandet av KM som pilot (trollmoder å andra)om ni kunde bemöda er med att kommentera något konkret varför jag har fel, tex vad detta inlägg från Warvlin handlade om? Vid en rimlig förklaring så ska jag tagga ned.
Citera
2018-08-13, 17:19
Medlem
Pudelfrillan, du var riktigt sugen på att granska TS när du började bli aktiv i tråden och tyckte att TS var ett hett spår. Hur kommer det sig att du väljer att tvivla på KM som Pilot men tyckte att granskningen av TS var OK att göra?

Lägg fram ett säkert och tydligt argument på att KM inte är Pilot så kan vi lämna honom i fred. Det finns alldeles för mycket som talar för att han är Pilotmannen (betyder inte att han är GM). Och OM nu KM är Pilot då är ju namnet redan droppat. Kom för tusan in i tråden och berätta och försvara dig KM. Det skrivs ju allt möjligt här. Stå upp för dig själv och ditt namn och familj och sätt ner foten med skriverierna om du nu inte är Pilot.
Citera
2018-08-13, 18:24
Medlem
Citat:
Och återigen har vi detta med att Per Warvlin på Mariestads Tidning ska ha skrivit på KM:s Twitter och frågat om han (KM) är typ mogen för en intervju. Ett totalt hjärnsläpp (förhastat inlägg) eller ett medvetet avslöjande? Faktum är ju ändå att Per Warvlin tilltalar KM rakt upp och ner i samband med radioprogramserien.

Jag frågar igen: Är det någon som igen kan infoga det som Per Warvlin skrev? Jag vet att så har skett tidigare i tråden, men inte av vem eller när. Råkar det också finnas någon som hann ta en dump av det som Warvlin skrev?
Han har låst sitt Twitterkonto, man måste vara bekräftad följare för att kunna se hans inlägg.
Såg dock att han kontaktat KM innan det låstes (typ förra året). Och det var typ: "Är du tillgänglig / har du tid för en intervju?"
Citera
2018-08-13, 19:52
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Förresten, hur ställer du dig till lubbe75:s skärmdump som visar Warvlins förfrågan till KM? Omöjlig att blunda för, kan jag tycka. (https://minfil.com/n4n8O4f0bf/25508651_10155277935082677_253800064_o.jpg)

Det är väl bara att du mailar Warvlin och frågar honom vad twitterinlägget till "klassemannen66" i juli 2017 handlade om? Bifoga Lubbes länk så kan han varken missförstå det hela eller slingra sig.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-08-13 kl. 20:18.
Citera
2018-08-13, 20:02
Medlem
Citat:
Det som är helt avgörande när det gäller "pilot" och hans ev. inblandning är "brovittnet".
Ponera att även detta är ett falskt inringt tips, precis som många av tipsen som ringdes in anonymt och pekade ut PR. Det skulle i sådant fall inte alls vara konstigt om "pilot" befann sig i dom centrala delarna av Mariestad kl. 03:30, det hade varit en blöt festkväll/natt på stadt så om ett vittne nu observerade honom - so what? Han kanske hade irrat runt en dryg timme i fyllan och villan efter stängning och minns i efterhand inte riktig vad han hade för sig. Det här här väl ändå hänt de flesta av oss?

"Brovittnets" uppgift ställer verkligen till det (vilket givetvis är avsikten) och gör att misstankarna riktas mot en man som utseendemässigt stämmer överrens med den man som befann sig i Helenas närhet under kvällen inne på stadt, bara DET gör det hela extra misstänkt. Var kanske GM eller gärningmännen också inne på stadt? eller hängde han/dom utanför stadt vid stängning och hade tillgång till bil?
Med tanke på att det inkom ett antal anonyma och falska inringda tips mot PR så ökar sannolikheten för att även "brovittnets" vittnesmål är falskt. Ett mordfall där anonyma falska vittnesmål löpande rings in bör man vara extra noggrann och observant när saker och ting inte går att få ihop när man ska försöka få ihop ett scenario.

Om va tar "pilot", hur kunde han ses med HA på bron sedan döda henne och därefter på fyllan hinna med att skaffa fram en bil, övertala ett par frivilliga medhjälpare.. Nej stryk "pilot" som inblandad i försvinnandet är mitt förslag. Polisen har inget på honom, hade man haft det hade man väckt åtal mot honom. Visst, "Pilot" saknar alibi och minns inte vad han gjorde mellan kl. 02:00-04:00, men det är förmodligen allt som polisen har och dom klamrar sig krampaktigt fast vid detta p.g.a. att man schabblade bort allt för länge sen, när utredningen sket sig redan i inledningskedet för 26 år sedan. Man har helt enkelt ingen annan misstänkt, HAs baneman/ banemän går fria efterdom polisen har misslyckats totalt med att lösa detta fall. Att man plockar in "pilot" känns mest som ett spel för gallerierna, det ska "se ut som" att man gör något från polisens sida, inte minst efter att radioserien sändes som dessutom i stort sett enbart fokuserade på "pilot". Man vill väl även pliktskyldigt visa fam. Andersson att man från polisens sida fortfarande är "engagerade".

Nej jag tror faktiskt att även "brovittnet" är ett falskt och anonymt inringt tips som har ställt till det rejält för "pilot", precis som dessa anonyma tips gjorde även för PR.

GM har varit smart, beräknande och därmed lyckats komma undan med mord, han stod Helena och fam. A nära och är förmodligen en person som ingen kan tänka sig skulle kunna ha gjort detta.

Detta är i stort sett exakt vad jag också tror !! Brovittnet är mycket sannolikt falskt, och har otroligt nog, lyckats styra undan besvärande fakta om skyldiga. Var det inte 6 år efter försvinnandet som brovittnet tipsade polisen ?!? Makalöst klantigt av utredare att ens spilla tid på detta vittne 20 år efter tipset. Har nu följt denna tråd i ca 1 1/2 år men inte registrerat mig förrän nyligen. Bodde själv i M-stad mellan 1964-1980. Dock har jag ännu släkt och vänner där. Tack till alla Ni som låter tråden leva !! Det är det minsta man kan göra för Helena, hennes familj samt för en hel stad som nu lidit i mer än 26 år...
Citera
2018-08-13, 20:04
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:

Citat:
Det är väl bara att du mailar Warvlin och frågar honom vad twitterinlägget till klassemannen
i juli 2017 handlade om? Bifoga Lubbes länk så kan han varken missförstå det hela eller slingra sig.

Men nu frågade jag hur du ställer dig till detta? Vilken är din åsikt? Vilken tolkning gör du? Det är ju du som har kommit till "insikt" om att det inte kan vara KM som är "mannen med pilotglasögon".
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-13 kl. 20:09.
Citera
2018-08-13, 20:09
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Globetrotter57
Detta är i stort sett exakt vad jag också tror !! Brovittnet är mycket sannolikt falskt, och har otroligt nog, lyckats styra undan besvärande fakta om skyldiga. Var det inte 6 år efter försvinnandet som brovittnet tipsade polisen ?!? Makalöst klantigt av utredare att ens spilla tid på detta vittne 20 år efter tipset. Har nu följt denna tråd i ca 1 1/2 år men inte registrerat mig förrän nyligen. Bodde själv i M-stad mellan 1964-1980. Dock har jag ännu släkt och vänner där. Tack till alla Ni som låter tråden leva !! Det är det minsta man kan göra för Helena, hennes familj samt för en hel stad som nu lidit i mer än 26 år...

Varför känns detta innehåll igen … Nu är vi tillbaka där igen: Någon som "hoppar in" och ger en annan stöd. Hur många sådana här situationer har vi inte sett det senaste året eller två?
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-13 kl. 20:17.
Citera
2018-08-13, 20:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Nej, gott folk, nu är det panik med att få bort strålkastarljuset från "mannen med pilotglasögon" (som högst sannolikt är KM) samt underminera brovittnet. Jag tror att brovittnet faktiskt talade sanning och att det högst sannolikt var KM som gick där på bron med Helena.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-08-13 kl. 20:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in