Citat:
Ursprungligen postat av
Ugglan.
Nja, jag tänker nog mer att "mannen med pilotglasögon" blev vittne i gärningsmannens/gärningsmännens närvaro. Därför kunde "mannen med pilotglasögon" avvika från platsen medan den skyldige/de skyldiga fick städa upp efter sig. Om det är "mannen med pilotglasögon" som syns på bron, måste vi kunna förklara varför han syns i centrala Mariestad redan runt 03:30. Det var min utgångspunkt ovan.
Ok, då förstår jag hur du menar. Och ja, det blir svårt att tidsmässigt hinna med att göra allt det du beskrivit och vara nere i stan till 03:30. Om mordet begås någon gång mellan 02:15-02:30 så är det bara nån timme att hinna med att både fixa bil, köra till ekudden och sen och frakta bort kroppen.
Det kan ju vara så att gärningsmannen/männen både först nobben inne på stadt, och vid korvkiosken ,(den där sista chansen att få med nån hem), och när de hör talas om en efterfest vid campingen så ser de en till chans att "få till det" därnere. På väg dit ser de HA (som de känner sedan tidigare), tar upp henne i bilen för att ge skjuts ner mot Ekudden. De "stöter" på henne också, och det går snett - osv...