Jag blir konfunderad över hur MV har erhållit sin särställning som sanningsvittne. Det kan vara jag som har missat, men var finns de inlägg som visar att MV har insyn i utredningen?
Välkommen tillbaka!
Well...ja, och nej. Som med det mesta rörande fallet cirkulerar motstridiga uppgifter. Kan bero på att tråden har klyvts i två rivaliserande "läger" i bästa West Side Story-stil. Vilket tyvärr inte bara är kontraproduktivt utan även gör tråden lika laddad som ett minfält.
Anywho, några insatta menar att hon hade någon ny medan andra insatta menar att hon var singel. Personligen tror jag sanningen ligger någonstans där i mellangärdet och skaver. Dvs; jag misstänker att den destruktiva och snåriga av-och-på-relation som hon tycks ha haft med SD, inte nödvändigtvis var "av" för gott.
Men för att göra en lång tråd kort; ingen bekräftad pojkvän, men alla män som någon gång har delat en selfie med LW hamnar under trådens lupp. Honan6 har varit hjälpsam och sammanställt en lista över de kandidater som synas mer frekvent (the usual suspect, såattesäga).
Tack. Jag tänkte på att om LW hade ny pojkvän, polisen hade kunnat finna nöje i att beskåda denne och SD gå och blänga på varandra över villastaket och under lugg så här i efterskott. Den ene borde ha ansett att den andre var den skyldige. Med visst fog.
Rent sannolikhetsmässigt så skulle ju en nyare pojkvän inte alls vara en lika trolig GM, men det kunde ju hypotetiskt röra sig om en ”återvunnen”, som hunnit utbilda liknande bindning som SD.
Stannar man vid sannolikheter så handlar detta förstås om SD, och att LW inte delade SD:s synsätt. Med viss lutning åt att hon ville ha ett ”normaliserat” förhållande eller inget alls, och att hon hotade gå till HD om SD inte slutade dyka upp här och var. Från SD:s perspektiv ligger väl ”svartsjuka” nära till hands att misstänka.
Det är väl bara på fb och inom de högre samhälsslagren som oenighet och gräl leder till förtjänster...
Senast redigerad av Lonnrot 2018-08-13 kl. 12:21.
Presskontakt i polisregion Bergslagen
Dalarna, Värmland och Örebro län.
Pågående eller nyss inträffade händelser
Ett urval av pågående och nyss inträffade händelser publiceras löpande under rubrik händelser. Sök på län eller kommun.
Presstelefon vid regionledningscentralen (RLC)
Pressnumret är 010-569 46 00.
Vardagar ca 06.45-22.00 samt lördag och söndag kl 08.00-16.00 hanterar mediecentret vid RLC presstelefonen. Övrig tid svarar vakthavande befäl vid regionledningscentralen.
Vid åklagarledda förundersökningar uttalar sig åklagare vid åklagarkammaren i
Falun, 010-562 67 30
Karlstad, 010-562 66 60
Örebro, 010-562 66 00.
Åklagarmyndigheten har även en nationell presstjänst som är tillgänglig dygnet runt, 010-562 50 20.
Mediecenter
Presstalesperson i tjänst svarar på 010-569 46 00.
Presstalesperson Christina Hallin.
Presstalesperson Mats Öhman.
Presstalesperson Tommy Lindh.
Presstalesperson Stefan Wickberg.
Presstalesperson Stefan Dangardt.
Det har väl framgått rätt tydligt att örebropolisen har haft problem. Inte bara med tunnelseende, utan också med läckor. Var tror du själv att de här (för den "skäligen misstänkte" negativa) uppgifterna i media och här i tråden kommer ifrån?
Om man läser artiklarna om fallet så är det väl uppenbart att polis och åklagare trodde sig ha hittat någonting (troligen just kläder) i SD:s bostad som (kanske en aning förhastat) antogs vara besudlat med LW:s blod eller DNA. Vad var det enligt dig? Ingenting alls?
Nu handlade inte min fråga till dig om vare sig problem i polishuset eller min egen uppfattning. Den handlade om att du framlägger uppgifter som rena fakta när det är en gissning. Vilka konkreta belägg har du för att just polisen läckt uppgiften om de blodiga kläderna till media?
Skulle uppskatta om du kunde svara på frågan och inte bara ställa en motfråga.
Lite blandade bilder från MGM Geocach konto. Den gifta manen bl.a. på turer mitt i natten med andra kvinnor o män bl.a. med den som MGM är skäligen misstänkt för mord på.
Även några bilder på JG SD,s vän som ställde upp med körning och stuga (? ) när polisen beslog tog hans bil ( JG vännen som en del inte vill ska nämnas.
Tycker det är märkligt att inte Hanna ser vad han lagt ut på sitt konto, det var under tiden dom var gifta.
” Enligt tråden ska MGM varit otrogen emot sin fru i 6 år ”
Glöm inte att rita MrWinter som dök upp helt hastigt i någon bildsekvens, och lika hastigt försvann. 😉
Från det ena till det andra: jag är inte någon expert på olika nick men det förbryllar mej att alla i denna tråd verkar vara överens om en sak, och det är att Moralensväktare alltid är att lita på och att hens uppgifter alltid stämmer.
Det beror säkert på tidigare historik, men det är inget jag känner till. Kul ändå att det finns något som förenar!
Citat:
Ursprungligen postat av tjackarismyg
Jag blir konfunderad över hur MV har erhållit sin särställning som sanningsvittne. Det kan vara jag som har missat, men var finns de inlägg som visar att MV har insyn i utredningen?
På den punkten verkar du och jag ha samma funderingar 😉
Tack. Jag tänkte på att om LW hade ny pojkvän, polisen hade kunnat finna nöje i att beskåda denne och SD gå och blänga på varandra över villastaket och under lugg så här i efterskott. Den ene borde ha ansett att den andre var den skyldige. Med visst fog.
Rent sannolikhetsmässigt så skulle ju en nyare pojkvän inte alls vara en lika trolig GM, men det kunde ju hypotetiskt röra sig om en ”återvunnen”, som hunnit utbilda liknande bindning som SD.
Stannar man vid sannolikheter så handlar detta förstås om SD, och att LW inte delade SD:s synsätt. Med viss lutning åt att hon ville ha ett ”normaliserat” förhållande eller inget alls, och att hon hotade gå till HD om SD inte slutade dyka upp här och var. Från SD:s perspektiv ligger väl ”svartsjuka” nära till hands att misstänka.
Det är bara på fb och inom de högre samhälsslagren som oenighet och gräl leder till förtjänst.
Det förefaller mig heller inte helt omöjligt i detta fall att andra än mGM hjälpt till, ”för den högre sakens skull”, med handräckning eller tyst medgivande eldyl. Det finns en ”kasserings”-känsla över själva mordet som antyder kollision med ”högre värden”, dvs kanske en delad gemenskap med vänner och barn etc.
Om saken varit noga överlagd med flera inblandade och annan GM än SD så hade väl SD haft ett bättre alibi än vad som nu är fallet. Noga överlagt borde kansle ha inneburit grop i skogen och annat datum också. Och alibi. Så jag skulle tro att det är ganska hastigt ihoprafsat. Kanske troligast stundens hetta.
Själv vore man ju dock tillräckligt orolig över att behöva planera och lyckas komma iväg på en USA-tripp. Att hastigt passa in ett mord i schemat känns ju lite övermodigt. För avsikten var knappast att försvinna. Då hade mordets rationalitet nog delvis fallit.
Sannolikt är mordet väl relaterat till att LW hotade resans genomförande och SD:s äktenskap. Och att sinnet rann.
Känns som flåset i nacken på SD blir starkare och starkare. Bara han inte snubblar och bryter nacken på en geocache hunting. Ser iaf att han inte kunnat hålla sig från att logga in på sitt konto idag.
Tittade lite i hans galleri och reagerade på ett foto och kollade loggtexten till bilden där han håller en broschyr i sin hand med en världskarta på bild. Han förklarar broshyren, men jag köper inte den. Upplever den som konstruerad och jag inbillar mig att han funderar på att dra utomlands - kanske till Brasilien som inte har utlämningsavtal med Sverige.
Länk till till hans geokonto: http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=6dd0e4d3-361d-4985-9bcf-1554ea2557f3&IID=d82bf743-ee0d-47d4-ab1d-e47205d305c8
Kanske SD inte har så mycket tid till geocaching, ifall tid går till att kolla möjliga flyktvägar...?
Svarar på mitt tidigare inlägg jag gjorde den 12/7. Detta för att gloriouslife nyss uttryckte ett hopp om att polisen har god bevakning av SD, så att han inte flyr till land som saknar utlämningsavtal.
På SD:s geologg från den 17/6 förklarar han att han ryckt åt sig en broschyr på sjukhusapoteket för att skriva på. Jag funderade då om han egentligen hade tagit broschyren av andra anledningar.
Found it HerrTeamDavidsson found Unknown Cache Enkel T1-myst #1 i Örebro
Sunday, 17 June 2018Örebro, Sweden W W 45.7 mi from your home location
Passerade utanför USÖ och blev automatiskt inloggad i deras wifi så jag fick ett pling. Skyndade in på SA, sjukhusapoteket, och tog en broschyr om kolera för att anteckna på. Lösningen borde såklart ha kommit upp direkt ur järnbarken, men en stunds googlande behövdes då hjärnan väl är lite förslappad. Löste sedan snabbt och sprang upp på stan för att hämta cykeln igen. Pressade nästan max på pedalerna för att hinna först fram, men fick istället gratulera Frysbjörn och samtal med CO en stund. Njöt som vanligt av jakten lika mycket trots att jag ej blev FTF, och jag håller med Den Store att det uppskattas att det dyker upp låga D och T i Örebro. Tack för cache och pratstund. Kram Cajjoo!
Tanken att fly har nog funnits eller finns nog, men som Cocinella säger: "Han har ju hela sitt liv här..". Oavsett om han är skyldig eller inte, så kräver det styrka att klara av situationen som råder. Han kanske är en mästare på mentala flykter eller en väldigt god skådespelare? Jag vet inte, men jag tror inte jag är ensam om att förundras över hur han klarat av att visa upp sig, barnen och ex-frun med flin i ansiktet.
Eftersom han är en naturmänniska och till synes en bra skådis, så klarar han nog att komma ganska långt iväg från Sverige gränser genom att lifta och göra stopp på vägen för cachehunting. Kanske han lyckas köpa ett pass från någon som ser ut som honom, så han enkelt kan dra? Nej, nu drar jag iväg i rejäla fantasier, men det är länt hänt i denna ovissa väntan på svar.