Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Det är möjligt. Vi har ingen kännedom om vilka skador offret uppvisade eller dödsorsak varför vi inte heller vet vilka skador som vore att förvänta på en gärningsman. Ingen greps heller direkt efter gärningen vilket lämnar möjlighet till ordentlig rengöring samt att kläder, skor mm kan ha destruerats.
Med tanke på den låga utetemperaturen +13 grader kanske långbyxor och ytterkläder användes vid tillfället. Om något hittades under offrets naglar är okänt.
Polis/utredare/rättsmedicin vet dock mer.
Kort sagt en kroppsbesiktning kanske inte förväntades tillföra något i någon riktning. Varken dömande eller friande. Rent hypotetiskt, förstås.
Hade du inte avslutat med det jag fetat, så hade vi varit överens.
Min bok säger att om en person först grips, för att därefter anhållas som misstänkt för brottet 'människorov', då finns det inte på den svenska kartan att poliserna struntar i att undersöka, dvs kroppsbesiktiga, den MGM:n!
Polisen skall inte resonera i termer av att "det förväntas inte tillföra något"! En anhållen person skall utredas förutsättningslöst. Det handlar om rättssäkerhet. Det verkar du och många andra ha svårt att förstå, tyvärr.
Men jag blir samtidigt därför tvungen att reservera mig. Det här är Örebrokartan och här bor såpass mycket Kling & Klang-folk, så hade det inte varit för en hundägare försedd med hund, försedd med känslig nos,
så hade LW mycket väl fortfarande kunnat vara antecknad som 'försvunnen'!
Det kan inte upprepas nog många gånger, att det är en skandal att Örebropolisen, genom allvarlig försumlighet, gav mördaren 5 dagars försprång!
Om en gärningsperson till slut fälls för mordet på LW, så är det inte för att grundarbetet hos Örebropolisen var gediget, det grundarbetet påstår jag var rent uselt.
Källa: Polisen, Örebro
Det kan än en gång påpekas att SOS-Alarm inte alltid är att lita på när det gäller förmåga att övertyga Polisen om att ett brott är pågående. Jag tänker förstås på "Skrikvittnet".
Edit: Det skall bli intressant att se om sign '
MoralensVäktare' har nån kommentar att lämna vad gäller ovanstående när h*n kommer åter i tråden. Dvs OM h*n kommer åter. Hoppas jag inte skrämde iväg vederbörande. I så fall räknar jag med att här i tråden bli drabbad av "Mors Lilla Olle-effekten"..