2018-08-13, 10:35
Medlem
snigel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas
Idag är alla tillbaka på jobbet, det är 15-20 grader och det har regnat hela natten. Media kommer att kunna prata väder för intresserade en vecka till men sedan kommer verkligheten ikapp. MSM kommer så klart att fortsätta att prata väder men det blir för döva och ointresserade öron.

Jag tycker dessutom att det är underbart att det figurerar siffror på 16 % i valspekulationerna. Det gör ju bara effekten den 9/9 ännu större om det blir som vi tror och hoppas (dubbling)

-SVT kommer att få en historisk antiseptisk chock men tvingas att hålla minen och låtsas att de är neutrala. Det kommer att bli den ultimata förnedrings TV'n efter alla dessa år av förtal och vinklingar.

-Många partier kommer att få äta upp alla sina verbala spyor mot SD och låtsas att det är gott och att "ta ansvar".

-MSM kommer att hitta på de mest märkliga förklaringsmodellerna men vara lika nakna som kejsaren.

Det finns stora förutsättningar för att det kan bli HELT fantastiskt.
En liten undran: Hur ser en antiseptisk chock ut?

De kan gärna äta sina spyor. Jag kommer aldrig så länge jag lever köpa något från nuvarande mainstreammedia eller dess ägare.

Jag ser fram emot valvakan. Jag misstänker att det blir stor underhållning. Kanske något liknande valvakan efter Trumps seger som i SVT mer såg ut som en likvaka.
Senast redigerad av snigel1 2018-08-13 kl. 10:43.
2018-08-13, 10:42
Medlem
FruLibertass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snigel1
En liten undran: Hur ser en antiseptisk chock ut?

Menar septisk chock.

Men vi kan väl leka lite med orden.

antiseptik. antiseptiʹk (nylatin antiseʹpsis, av grekiska antiʹ 'mot' och sēptikoʹs 'som åstadkommer förruttnelse', av sepsis).

Alltså:

Antiseptisk = De kommer att ruttna och behöva göra drastiska åtgärder men låtsas som att det är naturligt, behagligt och trevligt.
2018-08-13, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Egnatankar
Powergirls gissning att SD hamnar någonstans mellan 10 och 18% är inte nödvändigtvis mer orealistisk än de gissningar som har förekommit i tråden om att SD skulle hamna mellan 25 och 35%.

Powergirl har inte uttryckt sig nedsättande eller kränkande i den här tråden. Hon säger emot de flesta som håller till här, men hon gör det på ett betydligt snyggare sätt än t.ex. Skilly, som har samma åsikter som Powergirl men som inte drar sig för att kalla folk för t.ex. kuksugare.

Respekt till dig, Powergirl. Jag hoppas på att SD får minst 20%, gärna lite mer, och jag vet att du hoppas på ett helt annat resultat för SD. Men du uttrycker dig snyggt, och det är väl det som den här sortens diskussionsforum ska vara till för: Att folk med olika åsikter ska kunna diskutera med varandra utan att slå varandra i skallen hela tiden.

P.S. Respekt till dig också, Smoothman.

Då kanske du skulle ta och respektera oss som tycker att kvinnlig rösträtt borde avskaffas omgående.
2018-08-13, 10:46
Medlem
Mac-Arthurs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FruLibertas

Det finns stora förutsättningar för att det kan bli HELT fantastiskt.

T.o.m Aftonhoran anar valresultatet - särskilt för SD!
2018-08-13, 10:48
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Skall vi köra en liknande undersökning i tråden som vid förra valet?
2018-08-13, 10:50
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin

Klart vi ska. Förr trodde jag på ett valresultat för SD på närmare 30%; jag har ändrat mig då jag tror att AfS nu kommer in och därför stjäl ett gäng hardcore-SD:are som tycker SD har blivit för mesigt. Så jag tror att AfS snor 4pe. från SD och SD hamnar då på ett valresultat på 24% istf. 28%

SD 24% i valresultat. Solklart.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-08-13 kl. 10:55.
2018-08-13, 10:53
Medlem
Citat:
Det har ju körts en, men resultaten kommer inte att offentliggöras förrän senare, kommer inte ihåg vem som höll i det.
2018-08-13, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
Och så är det naturligtvis. SD kommer att backa ännu mer om de invecklar sig i klimat- och miljöfrågorna, där de saknar trovärdighet.

Tyckte själv att Åkesson gav ett rätt bra argument när han sade att vi ansvarar för 0,1% av de globala utsläppen. Vad vi gör spelar helt enkelt ingen roll. Det vi kan göra är att förbättra vår egen krisberedskap genom att först sparka Dan Eliasson och sedan arbeta seriöst med att förbättra räddningstjänsten.

Vi måste dessutom sluta med fånigheter som ekologisk odling och förbättra lönsamheten i livsmedelsproduktionen så att det finns marginaler att ta av om det blir fler krisår. Bönderna måste helt enkelt tillåtas bygga upp förmögenhet i sina företag så att de har råd att ta smällar utan att behöva stöd direkt. De måste få gå med vinst helt enkelt.

Det är väl egentligen lite av problemet med vår demokrati. Media och politiker försöker driva irrelevanta frågor i valrörelsen. Välfärden exempelvis är det ju kommuner och landsting som ansvarar för. Varför skall riksdagen lägga sig i här? Klimatet är en global fråga. Varför skall den sättas högst av media när det skall väljas en politisk församling som har helt andra uppgifter att lösa?

Slutsats: Klimatalarmismen borde inte påverka opinionen särskilt mycket. Varje väljare som tänker efter lite måste inse det. Jag tror inte att (MP) kommer att vinna särskilt mycket och (SD) kommer inte att förlora särskilt mycket.
Senast redigerad av FBerntsson 2018-08-13 kl. 10:57.
2018-08-13, 10:58
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Det har ju körts en, men resultaten kommer inte att offentliggöras förrän senare, kommer inte ihåg vem som höll i det.
Ja, den är också intressant, avseende vem som kunde se in i framtiden bäst.

Den som höll i förra valets interna OU kanske kan ta tag i det även den här gången? Så att vi har samma förfarande & slutdatum för inkomna siffror. Så att siffrorna blir jämförbara med förra valet.
2018-08-13, 11:04
Medlem
Citat:
Ja, den är också intressant, avseende vem som kunde se in i framtiden bäst.

Den som höll i förra valets interna OU kanske kan ta tag i det även den här gången? Så att vi har samma förfarande & slutdatum för inkomna siffror. Så att siffrorna blir jämförbara med förra valet.
Låter som en bra ide (men det lär bli en del jobb och pill)
2018-08-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FBerntsson
Tyckte själv att Åkesson gav ett rätt bra argument när han sade att vi ansvarar för 0,1% av de globala utsläppen. Vad vi gör spelar helt enkelt ingen roll. Det vi kan göra är att förbättra vår egen krisberedskap genom att först sparka Dan Eliasson och sedan arbeta seriöst med att förbättra räddningstjänsten.

Vi måste dessutom sluta med fånigheter som ekologisk odling och förbättra lönsamheten i livsmedelsproduktionen så att det finns marginaler att ta av om det blir fler krisår. Bönderna måste helt enkelt tillåtas bygga upp förmögenhet i sina företag så att de har råd att ta smällar utan att behöva stöd direkt. De måste få gå med vinst helt enkelt.

Det är väl egentligen lite av problemet med vår demokrati. Media och politiker försöker driva irrelevanta frågor i valrörelsen. Välfärden exempelvis är det ju kommuner och landsting som ansvarar för. Varför skall riksdagen lägga sig i här? Klimatet är en global fråga. Varför skall den sättas högst av media när det skall väljas en politisk församling som har helt andra uppgifter att lösa?

Slutsats: Klimatalarmismen borde inte påverka opinionen särskilt mycket. Varje väljare som tänker efter lite måste inse det. Jag tror inte att (MP) kommer att vinna särskilt mycket och (SD) kommer inte att förlora särskilt mycket.

Särskilt som vi kan minska Sveriges globala klimatavtryck med ytterligare ca 10 % genom att arbeta med återvandringsfrågan.

Minskat behov av transporter, uppvärmning och byggande kommer att göra underverk för vårt klimatavtryck.
2018-08-13, 11:06
Medlem
Jag vill minnas att Powergirl är en snubbe. Men men, var längesen jag lusläste tråden.

Håller med om att det inte finns någon anledning att misstro Sentio med tanke på tidigare prestationer. Oavsett kan man väl vara helt säker på att 16% är orimligt nu, och 20-25 ytterst sannolikt. Isf har SD ännu en gång fördubblat sig.

Det intressanta blir vad som händer sen. Kommer ett SD som svart på vitt har över 20% av väljarna bakom sig växa ännu mer - finns det så att säga ytterligare en propp som går ur? Eller går luften ur efter valet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in