2018-08-12, 17:00
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag känner mig nödgad göra en liten pudel. ALLT du skriver är inte genomkorkat.

Jag har ingen källa på det uttalandet eftersom jag för det första inte hört det och för det andra och desto viktigare inte känner behov av att ifrågasätta uppgiften om muslimer firade den dagen. Om man köper den officiella förklaringen att muslimska terrorister styrde planen in i WTC eftersom USA dödar muslimer och muslimer hatar USA så faller det sig naturligt att många muslimer sannolikt miljontals gladdes åt att amerikaner miste livet.
OK. Men bara "for the record" så finns det inga som helst bevis för ens en enda dansande muslim i new jersey, vare sig på tak eller någon annan stans...

Citat:
Som jag skrev tidigare den lite mer uppseendeväckande informationen, vilken också jag vill minnas Q nämnt, att judar från Israel dansade på taken och kanske just dessa judar som hade ett "konstprojekt" på de våningar där "planen" kraschade in i WTC har MSM inte kommenterat.
Här är åtskilliga klipp som talar om judarna i skåpbilen med "explosives".
http://friasidor.is/911-de-dansande-israelerna/
Och det finns inga bevis för några dansande judar heller. Däremot ska fem judar vid en van sett misstänkt glada ut efteråt - vilket jag länkade till ovan.

Några judar med konstprojekt känner jag inte till - jag misstänker att du tänker på den österrikiska konstgruppen Gelatin som hade flyttat från byggnaden över ett år innan attacken - det är deras berömda projekt när de byggde en balkong "The B-thing" (den 19 mars 2000) som brukar tas upp av trutherrörelsen - som vanligt har de inte rätt på en enda punkt. Gelatin fick tillgång till lokalerna tack vare Lower Manhattan Cultural Council som hade ett projekt där man lät 140 olika konstnärer/kollektiv avlösa varandra i lokalerna under 4 års tid.

Citat:
De släpps 1 november 2001 och är strax efteråt med i israelisk TV där de säger "our purpose was to document the event". De dansande judarna verkar ha varit mossadagenter som låtsades vara konststuderande.
https://www.youtube.com/watch?v=UMkX5uemLyk
Precis som alla andra tusentals människor som lyfte en kamera mot WTC..

Citat:
PS
Hittade ett klipp där Trump ger svar angående de firande muslimerna.
https://www.youtube.com/watch?v=sH1H77s8NNI

Och fortfarande har ingen hittat ens en bild på detta Trump påstår.. Det är fullständig bullshit.

De han babblar om "holding tailgates" och arresteringar var de 5 judarna som setts på skåpbilstaket.. Det arresterades inga tusentals och inga muslimer i New Jersey.. Och tailgates - se nedan*
Trump, Nov. 21, 2015: Hey, I watched when the World Trade Center came tumbling down. And I watched in Jersey City, New Jersey, where thousands and thousands of people were cheering as that building was coming down. Thousands of people were cheering. So something’s going on. We’ve got to find out what it is.
----
A day later, on ABC’s “This Week,” Trump stuck to that story: “It did happen. I saw it. … It was on television. I saw it. … There were people that were cheering on the other side of New Jersey, where you have large Arab populations. They were cheering as the World Trade Center came down.”
INGEN annan såg detta på tv - INGEN har kunnat hitta denna påstådda sändning. Trump är full av skit.

* Trump is also wrong about Kovaleski, who he said was “trying to change his story” after Trump tweeted a link to Kovaleski’s article. The Washington Post Fact Checker talked to both reporters on the Post story cited by Trump, and neither could recall if the allegations about the tailgate-style celebration were ever substantiated.
“I certainly do not remember anyone saying that thousands or even hundreds of people were celebrating,” Kovaleski, who now works for the New York Times, told the Fact Checker. “That was not the case, as best as I can remember,” Kovaleski said.
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-12 kl. 17:05.
Citera
2018-08-12, 21:54
Medlem
Pussykings avatar
Jag har funderat lite på syftet med Q. Jag tänker mig så här:

1. Spygate. Att få folk att förstå turerna i vad som skett, vem som avlyssnat vem och vilka som begått vilka brott.

2. Att visa hur MSM vilseleder och rent ut sagt lurar sina läsare.

3. Att hänga ut vissa högljudda ”bad actors”.

4. Inte så mycket mer faktiskt, allt det andra är socker för att locka läsare med.

Alltså:

1. I ärlighetens namn är väl inte den här Spygate historien superintressant. När världen genom Wikileaks fick reda på att vi alla kan avlyssnas genom våra mobiler, paddor och t o m tv-apparater, reagerade världen med en gäspning. Alltför många av oss är bara smickrade av att någon vill titta och ser det som några extra följare.

Det är ingen lätt match att få folk att bli upprörda över avlyssning 2018.

2. Och 3. Trump är hämndlysten sägs det. Han släpper inte en fiende som gjort honom illa, alltså kommer han att se till att få sin hämnd mot både massmedia och de som varit högljudda. Alla har något att dölja och Trump har alla resurser han kan tänkas behöva för att få reda på dessa hemligheter.

Resten av Q’s info är ungefär som det man hittar i en kvällstidning, lite skvaller, lite NAKENCHOCK som ska kittla vår nyfikenhet. Något som ska få oss att läsa och gräva vidare.
Citera
2018-08-12, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking

Visst ska man inte drömma sig bort gällande det här med Q men det som hänt både Nordkorea och Saudiarabien tycker jag talar mycket för en världsomfattande utrensning.

MSM vill bevara sitt nyhetsmonopol till varje pris men det börjar gå utför. Vilka har kontrollen över Media? Bonniers är en av de stora jättarna här (äger många medier i Sverige bl a) men enligt Q rörelsen: CIA efter operation Mockingbird där CIA ville kontrollera informationsflödet och infiltrerade ledande mediejättar, något CIA själva erkänt men sagt inte längre pågår. https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mockingbird

Som svar på nr 2 gäller väl #TheGreatAwakening där man vill upplysa folk hur mycket medierna missbrukar sin makt och avsiktligt för folk bakom ljuset samt lever i maskopi med toppolitikerna. Detta skulle stämma bra överens med Trumps vilja eftersom denne själv blivit intensivt utsatt/förföljd under sin valkampanj. Medierna har för mycket inflytande och när dessa blir politiska går det överstyr, detta kan Trump göra något åt om han vinner midterms election.

Punkt 4 korruptionen, visst låter det som en sockerbit men man kan ju alltid hoppas iallafall.

EU och Israel är ju de sista "måltavlorna" i spelet och här lär det kunna rensas ut rejält. Östra och Södra Europa består av många korrupta länder, Sverige är också ett väldigt korrupt land, med en amerikansk lagstiftning hade Sverige hamnat på topp 10 av världens mest korrupta länder garanterat.

Hur som haver tror jag EU kommer bli mer aktuellt vid årets tre sista månader. EU-valet kommer att hållas i slutet av Maj 2019. Får vi se flera höga företrädare inom EU hamna i blåsväder några månader innan valet kanske vi slipper detta korrupta vänster-EU vi har idag.
Citera
2018-08-13, 00:10
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0OdE9/natkonspiratorer-borjar-dyka-upp-pa-trumps-moten

Aftonbladet inkorrekt skrev att JFK var den person som fejkade sin död..
Måste bara rätta de, Det är John F Kennedy Jr som fejkade sin död enligt Qanon följare och inte John F Kennedy.
Citera
2018-08-13, 05:52
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshe-rabbenu
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/L0OdE9/natkonspiratorer-borjar-dyka-upp-pa-trumps-moten

Aftonbladet inkorrekt skrev att JFK var den person som fejkade sin död..
Måste bara rätta de, Det är John F Kennedy Jr som fejkade sin död enligt Qanon följare och inte John F Kennedy.

Man kan ju undra varför det verkar vara mer intressant vad enskilda följare fått för sig än vad Q påstår. ”Journalistisk heder.”
Citera
2018-08-13, 07:42
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Man kan ju undra varför det verkar vara mer intressant vad enskilda följare fått för sig än vad Q påstår. ”Journalistisk heder.”

Det är väl ganska uppenbart att Aftonbladet helt enkelt, precis som jag skrev tidigare, har köpt in artikelunderlaget från TT och den artikel du själv länkade tidigare: (FB) Anonym användare "Q" /pol/ hintar om massiv Deep State-upprensning i USA #TheStorm

Eftersom det står där att en icke-död JFK eventuellt tros ingå i kretsen runt Trump så är det förstås troligt att ännu fler tidningar kommer skriva detta. De köper artikeln, skriver om det lätt och publicerar det - men faktagranskningen lär de hoppas att TT har skött. I det här fallet har väl TT helt enkelt rört ihop det när de läst amerikanska artiklar om Qanon - det finns ett stort antal som talar om både JFK och JFK jr i Qanonsammanhang.
Jag menar verkligen inte att försvara TT här, bara försöka förklara vad som har hänt.
Citera
2018-08-13, 10:54
Medlem
Trump tweet:

Citat:
“Seems like the Department of Justice (and FBI) had a program to keep Donald Trump from becoming President”. @DarrellIssa @foxandfriends If this had happened to the other side, everybody involved would be in jail. This is a Media coverup of the biggest story of our time.

Yes, större än Watergate.
---
Trump tweet 11 augusti:

Citat:
.....Will the FBI ever recover it’s once stellar reputation, so badly damaged by Comey, McCabe, Peter S and his lover, the lovely Lisa Page, and other top officials now dismissed or fired? So many of the great men and women of the FBI have been hurt by these clowns and losers!

Tribunaler väntar för dessa bad actors.
Citera
2018-08-13, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Tribunaler väntar för dessa bad actors.
Nu är Trump helt ute och cyklar.
Citera
2018-08-13, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Piii...
Nu är Trump helt ute och cyklar.

Nej, Trump är aldrig ute och cyklar, bara klara besked...
Citera
2018-08-13, 12:28
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anonym-tack
Visst ska man inte drömma sig bort gällande det här med Q men det som hänt både Nordkorea och Saudiarabien tycker jag talar mycket för en världsomfattande utrensning.

MSM vill bevara sitt nyhetsmonopol till varje pris men det börjar gå utför. Vilka har kontrollen över Media? Bonniers är en av de stora jättarna här (äger många medier i Sverige bl a) men enligt Q rörelsen: CIA efter operation Mockingbird där CIA ville kontrollera informationsflödet och infiltrerade ledande mediejättar, något CIA själva erkänt men sagt inte längre pågår. https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Mockingbird

Som svar på nr 2 gäller väl #TheGreatAwakening där man vill upplysa folk hur mycket medierna missbrukar sin makt och avsiktligt för folk bakom ljuset samt lever i maskopi med toppolitikerna. Detta skulle stämma bra överens med Trumps vilja eftersom denne själv blivit intensivt utsatt/förföljd under sin valkampanj. Medierna har för mycket inflytande och när dessa blir politiska går det överstyr, detta kan Trump göra något åt om han vinner midterms election.

Punkt 4 korruptionen, visst låter det som en sockerbit men man kan ju alltid hoppas iallafall.

EU och Israel är ju de sista "måltavlorna" i spelet och här lär det kunna rensas ut rejält. Östra och Södra Europa består av många korrupta länder, Sverige är också ett väldigt korrupt land, med en amerikansk lagstiftning hade Sverige hamnat på topp 10 av världens mest korrupta länder garanterat.

Hur som haver tror jag EU kommer bli mer aktuellt vid årets tre sista månader. EU-valet kommer att hållas i slutet av Maj 2019. Får vi se flera höga företrädare inom EU hamna i blåsväder några månader innan valet kanske vi slipper detta korrupta vänster-EU vi har idag.

Håller med dig. Mycket talar för att han kommer städa en hel del. När dammet lagt sig får vi se vad han har uträttat. Vore underbart om han krossar vänsterliberalerna innan EU-valet 2019.

Undrar vad hans plan är för Israel.
Citera
2018-08-14, 18:53
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Donald Trump tweet, om en synnerligen korrupt FBI -tjänsteman/agent:

Tribunalen väntar...
Blir det tribunal även mot alla som Trump har sparkat från sitt eget handplockade gäng med "The best people"? Är ganska många nu från Vita Huset. Vad säger Q?

Från kvalitetsmedia:
35 and counting: The list of senior officials who have left the Trump administration (so far)
Citera
2018-08-14, 20:33
Medlem
Måste ju va en nörd i en källare som kör larp.
Nu har ju ett flygplan blivit kapat med beteckningen Q 400 som störtar, var det den el Iron Eagle som flög runt i ett Q mönster , spårar ju ut totalt nu denna konspiration !
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in