2018-08-12, 12:50
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
Q lovar återigen att nästa vecka kommer att bli händelserik, vilket naturligtvis kommer att resultera i att vissa av oss har en spännande vecka att se fram emot och andra i tråden kommer att hävda att inget hänt.

Med tanke på att det ska hållas förhör med Bruce Ohr den 28:e augusti, så ligger förmodligen upplösningen en bra bit fram i tiden. Men detta att vi hoppas att slutet är inom räckhåll är väl ändå bara mänskligt. Även de med TDS hävdar att ”the walls are closing in on Trump” och har gjort så ett tag.

Här är en sammanställning med citat från nyhetssändningar där man hävdar det sen över ett år tillbaka.

https://mobile.twitter.com/RedNationRising/status/1028451898209300486/video/1

Helt sjukt. Läser hela MSN ur samma manuskript? Dom borde bemöda sig om
att åtminstone använda lite olika synonymer. These people are dumb.
Senast redigerad av DRAVKCAB 2018-08-12 kl. 12:53.
Citera
2018-08-12, 13:39
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Helt sjukt. Läser hela MSN ur samma manuskript? Dom borde bemöda sig om
att åtminstone använda lite olika synonymer. These people are dumb.

Det finns hur många exempel som helst på YT. När Trump och Q talar om Fake News, kan det bli mycket tydligare? Det är inte många kritiska röster utan en eller ett fåtal kritiska röster som sprids i otaliga kanaler, precis som i Sverige. Smoke and mirrors helt enkelt.
https://www.youtube.com/watch?v=_fHfgU8oMSo

En kommentar.
Citat:

"This is extremely dangerous to our democracy"

Ladies and gentleman, it's 1984. Seriously disturbing, as they pretend to defend freedom of speech and balanced journalism, but in fact are preparing you for more scripted and on sided news than ever before. Sinclair Media, now the largest media company and ready to use their power.
Citera
2018-08-12, 13:44
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pussyking
TT hjälper till att sprida information om Q.

Har aldrig läst att JFK fejkade sitt eget mord? Kan heller inte erinra mig om Tom Hanks i pizza gata. Att Obama inte är född i USA är väl inte alls motbevisat, inte heller att vaccin orsakar autism. Ingen har väl sagt att det var muslimer som firade utan judar. Varför skriver inte TT att man hävdar att det var judar som firade efter 9/11. Rädda att väcka den björn som sover? Har man motbevisat att miljoner inte röstade illegalt? Det har jag missat. Likaså fusket med rösträkningsapparaterna som Soros företag för övrigt levererade, där en röst på Trump efter någon sekund växlade om till Clinton.

Intressant. De känner att Q börjar bli för stort för att lämnas okommenterat samtidigt som man bävar för att folk ska vakna. Kanske därför man slänger in lite lögner i hela storyn, ungefär som de som ifrågasätter "förintelsen" JFK eller månlandningen får höra att de tror på gröna rymdvarelser osv.
Citera
2018-08-12, 13:48
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det finns hur många exempel som helst på YT. När Trump och Q talar om Fake News, kan det bli mycket tydligare? Det är inte många kritiska röster utan en eller ett fåtal kritiska röster som sprids i otaliga kanaler, precis som i Sverige. Smoke and mirrors helt enkelt.
https://www.youtube.com/watch?v=_fHfgU8oMSo

En kommentar.

Det beror väl helt enkelt ofta på att olika kanaler köper sina nyheter från samma nyhetsbyråer - som TT eller AP.. Samma fenomen kan förstås även skådas när Q-anhängare upprepar vissa fraser de plockat upp från Q eller communityn runt Q.
Som "these people are stupid" och liknande.
Citera
2018-08-12, 15:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Har aldrig läst att JFK fejkade sitt eget mord?
Nä det måste TT fått fel - det ska väl vara JFK jr som (av vissa) påstås fejkat sin död och är Q?
Around the middle of July, a new figure named “R” appeared in the 8Chan forum devoted to QAnon “research.” (“R” is the letter in the alphabet after “Q.”) The anonymous poster, who was soon dubbed “Ranon,” posited that Kennedy hadn’t actually died in a plane crash off the coast of Massachusetts. Instead, he’d faked his death to avoid the supposed deep-state cabal that is at the center of QAnon and teamed up with Trump to kick off a decades-long strategy. While Trump had laid the groundwork for his presidential bid, QAnon believers posited, Kennedy had become Q.
https://www.thedailybeast.com/qanon-the-pro-trump-conspiracy-theory-now-believes-jfk-jr-faked-his-death-to-become-its-leader

Citat:
Kan heller inte erinra mig om Tom Hanks i pizza gata. Att Obama inte är född i USA är väl inte alls motbevisat, inte heller att vaccin orsakar autism. Ingen har väl sagt att det var muslimer som firade utan judar. Varför skriver inte TT att man hävdar att det var judar som firade efter 9/11. Rädda att väcka den björn som sover?

Det är Donald Trump som vid upprepade tillfällen har hävdat att muslimer dansade i New Jersey.
Donald Trump: I was '100% right' about Muslims cheering 9/11 attacks

"I've heard Jersey City. I've heard Paterson. It was 14 years ago," Trump said. "But I saw it on television, I saw clips, and so did many other people -- and many people saw it in person. I've had hundreds of phone calls to the Trump organization saying, 'We saw it. There was dancing in the streets. "
"You have a huge Muslim population between Paterson and different places and Jersey City -- an unbelievable, large population," he said, adding Muslims at soccer games and "all around the world" celebrated the attacks.
https://edition.cnn.com/2015/11/29/politics/donald-trump-new-jersey-muslims-celebrating-9-11/index.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-12 kl. 15:11.
Citera
2018-08-12, 15:24
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nä det måste TT fått fel - det ska väl vara JFK jr som (av vissa) påstås fejkat sin död och är Q?
Around the middle of July, a new figure named “R” appeared in the 8Chan forum devoted to QAnon “research.” (“R” is the letter in the alphabet after “Q.”) The anonymous poster, who was soon dubbed “Ranon,” posited that Kennedy hadn’t actually died in a plane crash off the coast of Massachusetts. Instead, he’d faked his death to avoid the supposed deep-state cabal that is at the center of QAnon and teamed up with Trump to kick off a decades-long strategy. While Trump had laid the groundwork for his presidential bid, QAnon believers posited, Kennedy had become Q.
https://www.thedailybeast.com/qanon-the-pro-trump-conspiracy-theory-now-believes-jfk-jr-faked-his-death-to-become-its-leader

Det är Donald Trump som vid upprepade tillfällen har hävdat att muslimer dansade i New Jersey.
Donald Trump: I was '100% right' about Muslims cheering 9/11 attacks

"I've heard Jersey City. I've heard Paterson. It was 14 years ago," Trump said. "But I saw it on television, I saw clips, and so did many other people -- and many people saw it in person. I've had hundreds of phone calls to the Trump organization saying, 'We saw it. There was dancing in the streets. "
"You have a huge Muslim population between Paterson and different places and Jersey City -- an unbelievable, large population," he said, adding Muslims at soccer games and "all around the world" celebrated the attacks.
https://edition.cnn.com/2015/11/29/politics/donald-trump-new-jersey-muslims-celebrating-9-11/index.html

Känner inte till att JFK jr skulle gjort det heller, men det kanske jag missat.

Jag uttryckte mig lite otydligt. Att muslimer dansade var ju självklart. Muslimer hatar den stora satan i väst. Det är det väl ingen som ifrågasätter. Det uppseendeväckande var ju att det var judar som dansade på taken i NY eller Jersey. Q har skrivit om dessa dansande judar vill jag minnas. Samma judar har jag för mig som precis under ett antal månader utfört "konstprojekt" på de våningar där "planen" kraschade in i. Hade MSM skrivit det hade folk börjat undra och kanske börjat gräva.
Citera
2018-08-12, 15:38
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Det beror väl helt enkelt ofta på att olika kanaler köper sina nyheter från samma nyhetsbyråer - som TT eller AP.. Samma fenomen kan förstås även skådas när Q-anhängare upprepar vissa fraser de plockat upp från Q eller communityn runt Q.
Som "these people are stupid" och liknande.

Trevligt att vi delar samma observation om ensidighet i nyhetsförmedlingen.
Enda skillnaden är att vi andra tycker det är dumt. Men som sagt varför hänga
upp sig på detaljer när man för en gång skull är enig. En sak som jag undrar är
hur man har nytta av sin journalistiska utbildning på tex CNN när man "köper" en färdig
analys och ett färdigt manuskript. Räcker det numera med några dramalektioner för att
få jobba som journalist inom MSN?
Senast redigerad av DRAVKCAB 2018-08-12 kl. 15:42.
Citera
2018-08-12, 15:51
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Trevligt att vi delar samma observation om ensidighet i nyhetsförmedlingen.
Enda skillnaden är att vi andra tycker det är dumt. Men som sagt varför hänga
upp sig på detaljer när man för en gång skull är enig.

Varför tror du inte jag tycker det är dumt att det centraliserats? Det finns ju ingen undersökande journalistik kvar alls snart..
Den absoluta majoriteten av nyhetsmaterialet idag är centralt levererat via nyhetsbyråer - det är inte många tidningar som har råd att hålla sig med undersökande journalister, och alltmer av vardagsjournalistiken utförs av redigerare. Man har ofta även sparat pengar på korrekturläsning vilket du säkert också lagt märke till om du öppnat en tidning de senaste 10 åren..

Citat:
En sak som jag undrar är mnhur man har nytta av sin journalistiska utbildning på tex CNN när man "köper" en färdig analys och ett färdigt manuskript. Räcker det numera med några dramalektioner för att få jobba som journalist inom MSN?
Jag är ytterst osäker på om ankare på tv har speciellt mycket journalistutbildning - de är nog främst ditsatta för att läsa det som står på telepromptern. Det är nog ingen större skillnad på t.ex. CNN och Fox News där dock - de tillsätts troligen främst på meriterna "utseende" och "kapacitet att läsa med behaglig röst utan att staka sig"...
Citera
2018-08-12, 15:52
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Känner inte till att JFK jr skulle gjort det heller, men det kanske jag missat.

Jag uttryckte mig lite otydligt. Att muslimer dansade var ju självklart. Muslimer hatar den stora satan i väst. Det är det väl ingen som ifrågasätter. Det uppseendeväckande var ju att det var judar som dansade på taken i NY eller Jersey. Q har skrivit om dessa dansande judar vill jag minnas. Samma judar har jag för mig som precis under ett antal månader utfört "konstprojekt" på de våningar där "planen" kraschade in i. Hade MSM skrivit det hade folk börjat undra och kanske börjat gräva.
Då har du säkert en bra källa på att tusentals muslimer dansade i New Jersey? Ingen annan har lyckats hitta den åt Trumpen nämligen...

Inga judar dansade heller på några tak - det där har debunkats till löjets nivå. Däremot iakttogs en handfull judar vid en skåpbil som studerade attacken och filmade - det kan vi köra ännu en gång i 9-11-tråden om det är nödvändigt, här hör det väl inte hemma?
Här kan intresserade läsa om de fem judarna.. http://www.911myths.com/html/dancing_israelis.html
Senast redigerad av SnakePlisssken 2018-08-12 kl. 16:38.
Citera
2018-08-12, 15:59
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Varför tror du inte jag tycker det är dumt att det centraliserats? Det finns ju ingen undersökande journalistik kvar alls snart..
Den absoluta majoriteten av nyhetsmaterialet idag är centralt levererat via nyhetsbyråer - det är inte många tidningar som har råd att hålla sig med undersökande journalister, och alltmer av vardagsjournalistiken utförs av redigerare. Man har ofta även sparat pengar på korrekturläsning vilket du säkert också lagt märke till om du öppnat en tidning de senaste 10 åren..

Jag är ytterst osäker på om ankare på tv har speciellt mycket journalistutbildning - de är nog främst ditsatta för att läsa det som står på telepromptern. Det är nog ingen större skillnad på t.ex. CNN och Fox News där dock - de tillsätts troligen främst på meriterna "utseende" och "kapacitet att läsa med behaglig röst utan att staka sig"...

Håller med fullständigt. Ett stort problem och pga av just detta sårbar för propaganda.
Citera
2018-08-12, 16:41
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Jag känner mig nödgad göra en liten pudel. ALLT du skriver är inte genomkorkat.

Citat:
Då har du säkert en bra källa på att tusentals muslimer dansade i New Jersey? Ingen annan har lyckats hitta den åt Trumpen nämligen...

Inga judar dansade heller på några tak - det där har debunkats till löjets nivå. Däremot iakttogs en handfull judar vid en skåpbil som studerade attacken - det kan vi köra ännu en gång i 9-11-tråden om det är nödvändigt, här hör det väl inte hemma?

Jag har ingen källa på det uttalandet eftersom jag för det första inte hört det och för det andra och desto viktigare inte känner behov av att ifrågasätta uppgiften om muslimer firade den dagen. Om man köper den officiella förklaringen att muslimska terrorister styrde planen in i WTC eftersom USA dödar muslimer och muslimer hatar USA så faller det sig naturligt att många muslimer sannolikt miljontals gladdes åt att amerikaner miste livet.

Som jag skrev tidigare den lite mer uppseendeväckande informationen, vilken också jag vill minnas Q nämnt, att judar från Israel dansade på taken och kanske just dessa judar som hade ett "konstprojekt" på de våningar där "planen" kraschade in i WTC har MSM inte kommenterat.
Här är åtskilliga klipp som talar om judarna i skåpbilen med "explosives".
http://friasidor.is/911-de-dansande-israelerna/

De släpps 1 november 2001 och är strax efteråt med i israelisk TV där de säger "our purpose was to document the event". De dansande judarna verkar ha varit mossadagenter som låtsades vara konststuderande.
https://www.youtube.com/watch?v=UMkX5uemLyk

PS
Hittade ett klipp där Trump ger svar angående de firande muslimerna.
https://www.youtube.com/watch?v=sH1H77s8NNI
Citera
2018-08-12, 16:44
Medlem
Undersökande journalister, de verkar leva farligt nuförtiden.
En del förlorar sina liv för nyheter.

Citat:
Att Obama inte är född i USA är väl inte alls motbevisat, inte heller att vaccin orsakar autism.
Födelsebebis räcker visst inte? Då kan Trump's födelsebevis också diskuteras.
Vaccin orsakar autism myten, startades av Andrew Wakefield.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in