2018-08-13, 02:48
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
För det första har du inte sagt nånting till mig. Här skriver man. Sedan ställde jag en legitim fråga. Jag hade inte ställt den frågan om du hade "sagt" det.
Hade det varit ok om det var menat som en arabnäsa?

Både ja och nej, det beror på hur näsan presenteras
Detta var en karikatyrbild av en förvrängd näsa med ett hatiskt motiv. Inte okej.

Räcker det som svar?

Får jag ställa en legitim fråga till dig? Du har för det första in sagt något till mig eftersom du inte har "sagt" det. Tycker du om att bli knullad i röven?
Tänk på att du skriver ditt svar.
Senast redigerad av ReiseReise 2018-08-13 kl. 03:31.
Citera
2018-08-13, 03:23
Medlem
Rysstrollets avatar
Haha två idioter. En nasse och en känslostyrd vänstermänniska. Åtminstone underhållande! Nassens halvautistiska sätt att föra sig på är ju ptminstone väldigt kul.
Citera
2018-08-13, 03:28
Medlem
ReiseReises avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POLlS
Wow, du såg alltså hat i näsan? Det var inte illa pinkat...
Det roliga är att du anser araber vara lägre stående judar. Du reagerade som en vänstermupp när judar kom på tal. Då jävlar var han ett svin som sprider haaaaat!
Din "legitima" fråga är ett bevis på att du inte borde vara röstberättigad!

Vafan pratar du om?

Anser att araber är lägre stående judar?

Han använde sig av en känd karikatyr som ursprungligen var skapad i ett avhumaniserande syfte, ja det är värre än att använda sig av någon slumpmässig bild på någon persisk näsa.

Nått är ju för fan fel på dig, sluta citera mig och sedan skriva massa fabricerade påstående din fitta. Hej då.
Citera
2018-08-13, 04:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Provokativ kille provocerar en lättprovocerad kvinna som låter sig bli provocera av en provokatör.

Vet inte vilken av dem som är värst... både är ute efter ungefär samma sak, att spela och försöka vinna på varandras reaktioner, och det hela blir bara pinsamt att kolla på.

Och som vanligt använder en SD-bot samma fega och tröttsamma "lika goda kålsupare"-retorik. Varför kan du inte bara erkänna att det är den arabiska fjortisen som är aset här?

Det är inte han som har startat en facebook-grupp och försöker få den andra personen arbetslös. Nyckeln i det hela är att det var HON som gav sig in i diskussion med honom. Därmed är det endast hennes problem. Hennes ego klarade sedan inte av att bli sönderägd, så nu vill hon förstöra så mycket som möjligt för honom.
Citera
2018-08-13, 04:17
Medlem
Kattenxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Policy
Vart fick du reda på att han gett sig på en vänster-valaffisch? Precis allt med denna incident är luddigt.

Skrev "vänster" inom citattecken. Det jag menar är alla partier som inte är AFS eller SD. Ses ju av folk som är till höger som vänster i deras svartvita bild av världen. Det verkar som han satt "judenäsor" på en valaffisch på tunnelbanan. Därför blev tjejen som filmar arg.
Senast redigerad av Kattenx 2018-08-13 kl. 04:21.
Citera
2018-08-13, 04:27
Medlem
Kattenxs avatar
Är inte detta hel "Alt.right"-prylen fångad på en film. Man försöker provocera fram saker men sedan är man inte stark nog att stå för det. Påminner ganska mycket om Finspång-grejen eller allt annat trams de producerat. När de väl konfronterats så är allt bara på skämt. Liten som en 14åring som har sagt något kränkande till en skolkamrat och åker fast framför fröken.

Om nu denna Martin klistrar judenäsor på valaffischer då kan väl iallafall stå för det istället för att köra hela: "varför är du upprörd" "jag förstår inte vad du menar". Stå istället för att du tror att världen styrs av judar och att de vill dig allt ont. Fan har inte folk längre någon som helst ryggrad.
Citera
2018-08-13, 05:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av megasinned1
Alla hyllar ju tyvärr mer eller mindre den negern :/ Verkar det som enligt kommentarerna på Facebook. Trots att hon har så fel på många punkter.

Endast hennes likasinnade, inget att oja sig över.
Citera
2018-08-13, 05:35
Medlem
Herregud vad lättkränkta dessa godhetsknarkande araber/kurder är. Säger detta som invandrare själv, om det nu är relevant. Hon kan dra åt helvete - uppenbart att hon är ute efter applåder.

Utgår från att du kommer läsa tråden. Låt folk va i fred och sköt ditt istället!! Hoppas responsen du får på fb tillfredsställer dig lika mycket som Ahmad och Fadi. Detta hade du aldrig gett dig på med en Nokia 3310, jävla tönt.
Citera
2018-08-13, 05:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonaldJeremyHyatt
Judens nyttiga idioter. Varför filmar hon grabbens kön typ 70% av filmen?

Antingen intresserad av det eller försöker smygfilma honom, troligen det sista.

Sen kan man ju undra vem som är mest pinsam i klippet, hon gör ju allt för att provocera honom men han håller sitt lugn och det har hon svårt att acceptera och gör allt för att få igång honom.
Citera
2018-08-13, 05:55
Medlem
Europes avatar
För det första vet jag inte om jag var så imponerad över hans svar. I och för sig tyckte jag inte det var en vettig diskussion till att börja med. Jag tyckte faktiskt han talade lite lustigt och stelt, med märklig användning av svårare ord (t.ex. "interaktion"). Kanske som en del skulle föreställa sig en aspie tala, även om de flesta aspiesar sannolikt inte alls talar så och jag själv (som har Aspergers) definitivt inte gör det.

Är det bara jag som tycker det är en lite lustigt grej att gå runt och klistra sådana saker på stan? Jag struntar nu helt i hela frågan om antisemitism, utan menar själva grejen i sig? Om man vill sprida sådant till människor, så torde det vara bra effektivare att sprida bilder på nätet. Jo, jag vet att många vänsteraktivister också går runt och klistrar upp sitt strunt överallt, men så brukar jag inte heller betrakta dem som mentalt helt tillräkneliga.
Senast redigerad av Europe 2018-08-13 kl. 06:04.
Citera
2018-08-13, 06:01
Medlem
Kul på hennes Facebook att någon kallade killen rasist, nazist och inte stod upp för allas lika värde. Men om alla är lika mycket värd så är ju även killen lika mycket värd. Men det är han ju då inte enligt både tjejen som bråkar och hennes kompis som kommenterar. Hur har de båda då med sina värderingar och förstår de ens vad de betyder?

Detta kommer bli roligt att följa, han konsult på Castra (tidigare vd på Svenska Branschforum AB) och hon In-house Studio Co-ordinator (vad nu en sådan gör?) på The Absolut Company.

Han klistrar alltså näsa på bilder och hon attackerar folk på tunnelbanan och kallar dem nazist, fascist och hänger ut dem samt deras familj på Facebook. Hennes vänner vill också göra killen arbetslös för att han är verksam politiskt (AFS), vilket vi har en lag som gör att alla har rätt till utan konsekvenser.
Citera
2018-08-13, 06:11
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KamratBlue
Kul på hennes Facebook att någon kallade killen rasist, nazist och inte stod upp för allas lika värde. Men om alla är lika mycket värd så är ju även killen lika mycket värd. Men det är han ju då inte enligt både tjejen som bråkar och hennes kompis som kommenterar. Hur har de båda då med sina värderingar och förstår de ens vad de betyder?

Detta kommer bli roligt att följa, han konsult på Castra (tidigare vd på Svenska Branschforum AB) och hon In-house Studio Co-ordinator (vad nu en sådan gör?) på The Absolut Company.

Han klistrar alltså näsa på bilder och hon attackerar folk på tunnelbanan och kallar dem nazist, fascist och hänger ut dem samt deras familj på Facebook. Hennes vänner vill också göra killen arbetslös för att han är verksam politiskt (AFS), vilket vi har en lag som gör att alla har rätt till utan konsekvenser.

Med tanke på vad jag skrev i mitt förra inlägg, så vill jag ändå poängtera att jag håller med om allt ovanstående. Jag har exakt noll övers för dessa regimuppbackade moralpoliser, som ska hänga ut folk och få dem sparkade bara för att de har råkat säga eller skriva något de inte råkar gilla. Överallt där de finns, där finns även hyckleriet. De är inte sällan själva rasister (antivita rasister), samt är de första att gråta om folk hänger ut diverse kriminella och vänsteraktivister som begår brott. Sedan kan det hända att jag just i det här fallet möjligtvis förstår om man uppmärksammar det i sociala medier, men av lite andra skäl än varför klippet lades upp (utan mer för att han är kandidat(?) för ett parti och att man möjligtvis kan diskutera om det handlar om trivial vandalisering).
Senast redigerad av Europe 2018-08-13 kl. 06:15.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in