2018-08-13, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lurre55
Varför är tjejen så arg ifall hon inte förstod vad klistermärket ska föreställa?
Han ska ju också ha sagt något (antagligen rasistiskt) till en annan passagerare.
Citera
2018-08-13, 12:56
Medlem
Kobolds avatar
Vadå blir ägd? Det var ju ingen konversation alls.
Citera
2018-08-13, 12:58
Medlem
PK-befriads avatar
Han behöll lugnet bra, även om hon inte förtjänade det.

Fantastiskt roligt med ljugnäsan på Moderaternas valaffisch, vem som än satte dit den. Den skulle passa bra på de flesta partiers valaffischer.
Senast redigerad av PK-befriad 2018-08-13 kl. 13:31.
Citera
2018-08-13, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Karelin-
Han ska ju också ha sagt något (antagligen rasistiskt) till en annan passagerare.
Okej, enligt egen utsago? Denna tjej verkar förövrigt vara helt pantat utifårn det hon skrev på inlägget

Citat:
Jag skakar av ilska

Citat:
Att nassar ser ut såhär

Citera
2018-08-13, 13:11
Medlem
ReiseReises avatar
Detta visar bara på att AfS har infiltrerats av tidigare SvP'are. Partiet är relativt ideologilöst och saknar identitet, och nu har man attraherat folk vars tidigare partier bröts upp via interna strider. Ska dessa clowner nu samverka med några "relativt" hårdförda fd SD'are, samtidigt som man vill attrahera en bredare grupp konservativa väljare som förlorat sin tillit till SD?

Vilken jävla soppa.
Det kommer bli Ny Demokrati av det hela. En framgångsrik start och sedan smäller det. AFS jämför sig gärna med SD, men SD hade utvecklats under många års tid och man stod eniga under de mest värsta motgångarna. AfS kommer att brytas som en kvist.

Ska bli roande att få se ängsligheten och frustrationerna över partiet här på Flashback när Kasselstrand tillslut har fått nog och börjar utesluta partimedlemmar.
Citera
2018-08-13, 13:19
Medlem
Gregor-Samsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GeorgeS.Patton
Är du jude själv? Är det därför du har PMS i tråden... Visst man kan tycka det är lite omoget med busstreck men jävlar vad du lipar, det är som du skulle ha en personlig koppling till dådet.
Låt mig gissa din näsa liknar denna arketyp https://i.4pcdn.org/pol/1405892567647.jpg
Jag är faktiskt pursvensk på både fädrenet och mödrenet så långt bak man kan forska. Jag är däremot ingen stor anhängare av dagisretorik, framför allt inte från människor som ber om mandat att leda mitt land. Allt man åstadkommer med detta är att ge vänsterdårarna vatten på sin kvarn vilket drabbar alla oss som vill se ett paradigmskifte inom svensk politik efter valet.
Citera
2018-08-13, 13:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ReiseReise
Detta visar bara på att AfS har infiltrerats av tidigare SvP'are. Partiet är relativt ideologilöst och saknar identitet, och nu har man attraherat folk vars tidigare partier bröts upp via interna strider. Ska dessa clowner nu samverka med några "relativt" hårdförda fd SD'are, samtidigt som man vill attrahera en bredare grupp konservativa väljare som förlorat sin tillit till SD?

Vilken jävla soppa.
Det kommer bli Ny Demokrati av det hela. En framgångsrik start och sedan smäller det. AFS jämför sig gärna med SD, men SD hade utvecklats under många års tid och man stod eniga under de mest värsta motgångarna. AfS kommer att brytas som en kvist.

Ska bli roande att få se ängsligheten och frustrationerna över partiet här på Flashback när Kasselstrand tillslut har fått nog och börjar utesluta partimedlemmar.

Du är bara lite bitter för att SD inte har samma höga energi. Jag kan faktiskt förstå att du känner ett mindervärdeskomplex. En hejajimmie klon med andra ord

Ett till antirasistiskt mittenparti bland de 7 andra gör inte så stor skillnad i realpolitiken, kul iaf att Mattias Karlsson raljerar om AFS på fyllan sent på nätterna, verkligen klass! "Chefsideologen"
Citera
2018-08-13, 13:30
Bannlyst
Det finns ingen vinnare här, båda beter sig illa, AFS förlorar dock mer på denna människas passvia-aggressiva provokationer. Kvinnan är galen och röstar vänster, det vet alla redan, AFS säger sig framstå som det sunda partiet, men det är inget sunt med att sitta och kalla alla med böjda näsor för judar. Det är en myt som nazisterna har hittat på.
Citera
2018-08-13, 13:34
Medlem
Sellingyourselfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Han hade inte hunnit mer än två ord innan jag hade sänkt han, dryg jävla lilten snobb kuk som försöker göra sig lustig. Han hade fått betalt med en näsa som han aldrig kunnat dölja igen..garanti.

Nu beter du dig så som kvinnan gör, agerar på känslor. Du vinner inget på bli upprörd och vissa aggression, alla människor (I alla fall män) tycker du bara bli patetisk och det signalerar bara svaghetstecken, jag skulle skratta för mig själv om du betedde dig så här i tal och inte bara i text. Det är kul med människor som faller för provokation och inte inser själva att de har blivit lurade.

Eftersom det kommer vara lönlöst att bemöta ditt försök till "text" angående personernas agerande, så vill jag nu här med avsluta samtalet med er.
Citera
2018-08-13, 13:36
Avstängd
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bluebeast72
Han hade inte hunnit mer än två ord innan jag hade sänkt han, dryg jävla lilten snobb kuk som försöker göra sig lustig. Han hade fått betalt med en näsa som han aldrig kunnat dölja igen..garanti.

Har du fått samma mentalitet som kaosblattarna? kan inte använda ord utan måste ta till våld. Alltid tyckt du verkar sansad under alla år här. Synd
Citera
2018-08-13, 13:43
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Hej jag är inte med här. Läste tråden snabbt. Vem har hittat på det här med att klistra näsor? Symboliserar det lögn-näsor? judar eller araber? Eller allt tillsammans?

Enligt uppgift i tråden ska han ha klistrat en så kallad "ljugnäsa" på ett plakat av Ulf Kristersson, typ detta:

https://minfil.com/id1eNeffba/8867EE7C-09D1-431F-A21F-81DA036413EF.jpeg

Detta märke säljs av Nordisk Alternativhöger under namnet "ljugnäsa" men sannolikt bara för att det skulle vara olagligt att kalla det "judenäsa":

https://www.altnorden.se/produkt/ljugnasa-vit-bakgrund/

Den är doch tagen från Internetmemen "Le Happy Merchant" och är absolut tänkt att vara just en judes näsa:

https://www.google.com/search?q=le+happy+merchant&source=lnms&tbm=isch&sa =X&ved=0ahUKEwiE_OOq-encAhWMDZoKHbJACkUQ_AUICigB&biw=1280&bih=918

Inte arabnäsa utan en judenäsa alltså.
Citera
2018-08-13, 13:45
Medlem
Hittade detta på hennes feja:

Citat:
För att förtydliga vad som hände innan och efter jag börjat filma så kommer här en kort förklaring: på väg hem igår (lördagskväll) så kliver jag på ett fullsatt pendeltåg för att åka hem. Jag sätter mig på en plats med 4 säten och kort därefter sätter sig en man på en av platserna och börjar prata i telefon. Inget märkvärdigt. När vi kommer fram till centralen kliver mannen som jag filmar på. Innan han sätter sig framför mig så frågar han högt och tydligt om killen som pratar i telefon ska prata länge och han svarar nej. Jag reagerar och undrar för mig själv vad de spelar för roll och varför han ställer en så konstig fråga?

Kort därefter så sträcker sig mannen fram och sätter fast ett svartvitt klistermärke på rutan föreställande en krokig näsa. Han frågar killen bredvid om han vet vad de förställer och killen svarar nej. Då vänder han sig till mig och ställer samma fråga. Här börjar jag filma.

Vad som inte framgår i filmen är att killen som pratat i telefon kliver av och jag sitter kvar framför den här mannen som jag nu vet har uppenbart rasistiska åsikter. Jag skakar av ilska. Till slut höjer jag rösten (för att påkalla uppmärksamheten från andra passagerare) och säger högt:

Det är alltså så här nassar ser ut?! Har aldrig sett en riktig nasse tidigare, men ni ser ju precis ut som resten av oss. Du hade lika gärna kunnat jobba på mitt jobb.

Då blir han arg och kallar mig för saker som jordens avgrund, att ingen vill leva med mig och massa annat strunt. Till slut kommer min station och jag säger till honom en gång till att nu ska "Nassen få åka vidare själv och skämmas över att ett fullsatt tåg vet om det nu".

Man kan fråga sig varför jag väljer att dela detta och svaret är egentligen rätt simpelt. Jag tycker det är viktigt för oss att påminnas som att rasister och nazister finns bland oss. Dom vill inskränka vår demokrati och vi måste säga ifrån. Dessa nassar faktiskt kan vara vem som helst och att de sitter där med sina välpolerade utseenden och rolexklockor och låtsas vara som resten av oss. Ingen på det fullsatta tåget igår reagerade och de kanske inte uppfattade vad som hände men jag vill med denna video påminna om att det är viktigt att säga ifrån och outa när människor som de här tar plats.

För övrigt hittade jag honom som kandidat för det rasistiska partier Alternativ för Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in