Citat:
Återigen det finns miljontals trådar om AFS just nu. Det finns inget som pekar på att det är därför SD sjunker. Kan lika gärna vara så att de har blivit överskattade i Yougov och Sentio tidigare och nu är det korrigerat eller att de tappat röster till soffan ELLER att de har tappat till andra partier däribland de två promille partierna du nämner.
Men det finns inga belägg för något av ovanstående utan krävs mer undersökningar innan några sådana mönster kan skönjas.
Men det finns inga belägg för något av ovanstående utan krävs mer undersökningar innan några sådana mönster kan skönjas.
Du återkommer själv till AfS i flera av dina inlägg. Jag har mycket svårt att tro att SD-väljare går tillbaka till 7K. Då återstår soffan eller övrigt parti. Med tanke på att AfS faktiskt har sitt ursprung från SD ser jag det som mest troligt att om SD sjunker så går dessa väljare just till AfS. Så var det för mig och vi förefaller vara flera i tråden som gjort det.
Citat:
Försök nu inte. Du kom och började prata om att
Detta baserade du på 1 (en) mätning.
Sedan avfärdade du teorin om skogsbränderna skulle betyda något för hur folk röstar. Och nämnde just MP. I detta fall var ditt argument var att 1 (en) mätning inte är tillräcklig för att bevisa något.
Våga stå upp för vad du skrev
Avslutar off-topic.
On-topic.
Nu kommer vi väl se mätningarna väldigt ofta?
2014 https://val.digital/AllSurveys/?year=2014:
Let's cherry-picking begin!
Detta baserade du på 1 (en) mätning.
Sedan avfärdade du teorin om skogsbränderna skulle betyda något för hur folk röstar. Och nämnde just MP. I detta fall var ditt argument var att 1 (en) mätning inte är tillräcklig för att bevisa något.
Våga stå upp för vad du skrev

Avslutar off-topic.
On-topic.
Nu kommer vi väl se mätningarna väldigt ofta?
2014 https://val.digital/AllSurveys/?year=2014:
Kod:
7*aug 9*aug 10*aug 11*aug 15*aug 16*aug 18*aug 19*aug 22*aug 23*aug 25*aug 28*aug 28*aug 29*aug 1*sep 1*sep 4*sep 4*sep 5*sep 5*sep 5*sep 6*sep 6*sep 8*sep 9*sep 9*sep 10*sep 10*sep 10*sep 11*sep 12*sep 12*sep 12*sep 13*sep 13*sep 13*sep
Let's cherry-picking begin!

Intressant. 36 OU från 7 augusti 2014 fram till valdagen. Undrar hur många det blir i år. Jag såg att Sentio hade SD på 12,7% 4 dagar innan valet. Inget parti överskattade SD utan de flesta underskattade rätt rejält.