Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
Vi vet att SD blev anhållen och förhörd på tisdagen och att han släpps utan restriktioner efter några timmar.
Vi vet inte om han "besiktigades" och inte om han berättade om sin resa till USA?
Vi vet inte om Polisen tog och buggade hans mobil och bil. Vi vet dock att de tog in bilen under veckan innan LW hittats.
Jag är rädd för att de inte gjorde något annat än att de höll ett litet förhör.
Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Jag delar den oron.
'Rädsla' och 'oro' är inga vidare bra följeslagare på livets vandring.
Jag hoppas kunna lindra era bekymmer, men jag är långtifrån säker. Känns som att jag mässar i tomma kyrkor.
När det gäller SD den 15 maj, så vet vi med säkerhet att han då misstänktes för att vara inblandad i ett ärende rörande 'människorov' (LW). Jag vet inte hur det gick till när han hamnade i förhör, men gissar att det var frågan om ett
gripande och att han inte hördes bara
upplysningsvis. En person som hörs upplysningsvis kan välja att bara gå därifrån.
En gripen person skall asap anhållas (av åkl) eller försättas på fri fot.
Den anhållne kan underkastas kroppbesiktning och detta kan ske mot den anhållnes vilja.
Så när SD sitter anhållen, misstänkt för männisorov, så skulle inte ens Kling eller Klang ha glömt att titta efter ev skador på SD:s händer och i hans ansikte.
Om ett sånt misstag skulle ha skett, att man inte tittade ordentligt på SD, då skulle även jag blivit rädd och orolig.
"Därför" har Polisen INTE missat att kolla på SD. Att man släppte SD indikerar mycket tungt, att han inte uppvisade några skador öht.
Om Polisen bad att få behålla några av SD:s klädesplagg, det vet jag förstås inte, men hade Polisen funnit LW:s blod på hans kläder, så hade han suttit på 'sannolika'.
Slutsats: SD
är kroppsbesiktigad. SD har befunnits vara "spårlös"