Citat:
Ursprungligen postat av
Draifos
Snygg karta. Hur lyckades du räkna ut var mobilen hittades? Den enda uppgift jag har sett är att det var cirka 150 meter in i Vivallaskogen.
Om jag har förstått det rätt så var det alltså den tidigare spaningsledningen som hade teorin om den här flyktvägen (och då med SD som gärningsman).
Vet man om de nya utredarna är inne på samma linje, eller råder det strikt förundersökningssekretess sedan bytet?
Med presumtionen att en viss väktare av moral här i tråden inte bara är ett troll med den tydliga avsikten att intensivt misstänkliggöra SD, så får man nog dra slutsatsen att nån förundersökningssekretess värd namnet, det tycks Örebropolisen inte arbeta efter. Hit i tråden förs material som i min moraliska bok är att ses som flagranta läckor från den pågående förundersökningen.
Det är visserligen i Sverige generell meddelarfrihet vad gäller offentliganställda, men i denna situation med läckor från en hårt kritiserad förundersökning, med t ex 5 dgr tills offret hittades strax intill sin bostad, så undrar jag över vilken agenda vår väktare har? Läser inte utredningsgruppen Flashback? Har inte ansv FU-ledare några synpunkter på det läckage(?) hon ser här? Eller är det istället en "plantage"?
För några dar sen ställde jag vår väktare frågan om det inom utredningsgruppen finns en plan B ifall det visar sig att SD
inte är gärningspersonen vad gäller mordet på LW, utan bara en tråkig, självhävdande, otrogen, knogggnuggande karlslok, av den sort det finns alldeles för många av. Jag fick inget svar.
Just saying..