2018-08-12, 07:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Snygg karta. Hur lyckades du räkna ut var mobilen hittades? Den enda uppgift jag har sett är att det var cirka 150 meter in i Vivallaskogen.

Om jag har förstått det rätt så var det alltså den tidigare spaningsledningen som hade teorin om den här flyktvägen (och då med SD som gärningsman).

Vet man om de nya utredarna är inne på samma linje, eller råder det strikt förundersökningssekretess sedan bytet?
Med presumtionen att en viss väktare av moral här i tråden inte bara är ett troll med den tydliga avsikten att intensivt misstänkliggöra SD, så får man nog dra slutsatsen att nån förundersökningssekretess värd namnet, det tycks Örebropolisen inte arbeta efter. Hit i tråden förs material som i min moraliska bok är att ses som flagranta läckor från den pågående förundersökningen.

Det är visserligen i Sverige generell meddelarfrihet vad gäller offentliganställda, men i denna situation med läckor från en hårt kritiserad förundersökning, med t ex 5 dgr tills offret hittades strax intill sin bostad, så undrar jag över vilken agenda vår väktare har? Läser inte utredningsgruppen Flashback? Har inte ansv FU-ledare några synpunkter på det läckage(?) hon ser här? Eller är det istället en "plantage"?

För några dar sen ställde jag vår väktare frågan om det inom utredningsgruppen finns en plan B ifall det visar sig att SD inte är gärningspersonen vad gäller mordet på LW, utan bara en tråkig, självhävdande, otrogen, knogggnuggande karlslok, av den sort det finns alldeles för många av. Jag fick inget svar.
Just saying..
Senast redigerad av Carinah78 2018-08-12 kl. 07:07.
Citera
2018-08-12, 07:14
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carinah78
Med presumtionen att en viss väktare av moral här i tråden inte bara är ett troll med den tydliga avsikten att intensivt misstänkliggöra SD, så får man nog dra slutsatsen att nån förundersökningssekretess värd namnet, det tycks Örebropolisen inte arbeta efter. Hit i tråden förs material som i min moraliska bok är att ses som flagranta läckor från den pågående förundersökningen.

Det är visserligen i Sverige generell meddelarfrihet vad gäller offentliganställda, men i denna situation med läckor från en hårt kritiserad förundersökning, med t ex 5 dgr tills offret hittades strax intill sin bostad, så undrar jag över vilken agenda vår väktare har? Läser inte utredningsgruppen Flashback? Har inte ansv FU-ledare några synpunkter på det läckage(?) hon ser här? Eller är det istället en "plantage"?

För några dar sen ställde jag vår väktare frågan om det inom utredningsgruppen finns en plan B ifall det visar sig att SD inte är gärningspersonen vad gäller mordet på LW, utan bara en tråkig, självhävdande, otrogen, knogggnuggande karlslok, av den sort det finns alldeles för många av. Jag fick inget svar.
Just saying..

Det har MV svarat på tidigare i tråden.
Det finns inget i utredningen som pekar mot någon annan GM.
Just sayin...
Citera
2018-08-12, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det har MV svarat på tidigare i tråden.
Det finns inget i utredningen som pekar mot någon annan GM.
Just sayin...
Thank's -for nothing...

Det där med att SD är enda misstänkt, det har jag och en del andra här i tråden tydligt kunnat förstå, att MV vill "informera" oss om.
Men nu undrade 'Draifos' och jag om det verkligen är total förundersökningssekretess hos Örebropolisen mtp hur MV här i tråden lägger upp spår, antydningar och bekräftar frågor från tråddeltagare.
Det tycks som om Örebropolisen inte bryr sig om att det läcker information; har du inga problem med det?
Eller tycker du att ju mer "information" MV serverar här, desto trevligare blir tråden och livet?

Örebropolisen skulle lägga locket hårt på, så har man sagt till media, men ändå läcker det uppgifter. Tycker du att det är acceptabelt?
Citera
2018-08-12, 07:56
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Thank's -for nothing...

Det där med att SD är enda misstänkt, det har jag och en del andra här i tråden tydligt kunnat förstå, att MV vill "informera" oss om.
Men nu undrade 'Draifos' och jag om det verkligen är total förundersökningssekretess hos Örebropolisen mtp hur MV här i tråden lägger upp spår, antydningar och bekräftar frågor från tråddeltagare.
Det tycks som om Örebropolisen inte bryr sig om att det läcker information; har du inga problem med det?
Eller tycker du att ju mer "information" MV serverar här, desto trevligare blir tråden och livet?

Örebropolisen skulle lägga locket hårt på, så har man sagt till media, men ändå läcker det uppgifter. Tycker du att det är acceptabelt?

Ingen vet om det är planerat med lite läckor och om det i så fall handlar om medvetna läckor. Det vet bara polisen. Varför skulle vi i tråden bli upprörda över det? Läckorna kanske har ett syfte.
Citera
2018-08-12, 07:56
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Thank's -for nothing...

Det brukar läcka från de flesta utredningar.
Det som har läckt är sådant som inte kan skada utredningen anser jag.
Tex dödsorsaken är inget som läckt, den vet endast GM och utredarna.
Skulle det läcka vore det ett annat läge.

Det har läckt att det finns vittnesuppgifter tex, detta har säkert vittnena själva pratat om med andra och så har det spridits vidare så det kommer fram ändå. Även om det inte kommer från läcka i utredningen.
Vad är det som upprör dig med MV:s senaste uppgifter?
Citera
2018-08-12, 07:58
Medlem
Citat:

Just saying..
Jag läser inläggen från MV med viss skepsis. Vet inte riktigt om det kommer fram så mycket mer än vad vi spekulerat om i tråden.
Att någon hade bestämt träff med Lena utanför på kvällen och tagit en promenad ner till planket har jag spekulerat i för länge sedan i tråden (och fler med mig tror jag). Nu när MV skriver det så tror många att det är helt sant.
Tror dock att utredarna läser i tråden, en del tips får dom säkert! Dock mindre säker på att dom skriver här.
Nu behöver inte MV vara utredare... kan iof få tips från insidan, ingen som vet.
Bara nicket gör att fundering kommer... någon som gärna vill vara "utredare"?
Senast redigerad av Tufsankatt 2018-08-12 kl. 08:07.
Citera
2018-08-12, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ingen vet om det är planerat med lite läckor och om det i så fall handlar om medvetna läckor. Det vet bara polisen. Varför skulle vi i tråden bli upprörda över det? Läckorna kanske har ett syfte.
Just det.
Läckorna kanske har ett syfte?
Har du själv några förslag på vilka dessa syften skulle kunna vara?
Citera
2018-08-12, 08:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det brukar läcka från de flesta utredningar.
Det som har läckt är sådant som inte kan skada utredningen anser jag.
Tex dödsorsaken är inget som läckt, den vet endast GM och utredarna.
Skulle det läcka vore det ett annat läge.

Det har läckt att det finns vittnesuppgifter tex, detta har säkert vittnena själva pratat om med andra och så har det spridits vidare så det kommer fram ändå. Även om det inte kommer från läcka i utredningen.
Vad är det som upprör dig med MV:s senaste uppgifter?
Det är inte MV:s senaste uppgifter som är upprörande, utan det faktum att det tycks läcka från polishuset i Örebro.
Men du ser inget problem med det?
Du anser dig tom kunna bedöma att det som läckt inte kan skada utredningen?
Inte för Örebropolisens trovärdighet vad gäller sekretess då heller antar jag?
Tur att jag inte har dig som arbetskamrat.
Citera
2018-08-12, 08:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag läser inläggen från MV med viss skepsis. Vet inte riktigt om det kommer fram så mycket mer än vad vi spekulerat om i tråden.
Att någon hade bestämt träff med Lena utanför på kvällen och tagit en promenad ner till planket har jag spekulerat i för länge sedan i tråden (och fler med mig tror jag). Nu när MV skriver det så tror många att det är helt sant.
Tror dock att utredarna läser i tråden, en del tips får dom säkert! Dock mindre säker på att dom skriver här.
Nu behöver inte MV vara utredare... kan iof få tips från insidan, ingen som vet.
Bara nicket gör att fundering kommer... någon som gärna vill vara "utredare"?

Utan att vara trådens recensent, men det där du nu skrev var ett av trådens vassaste inlägg vad gäller vår väktare!
Tack!

Det allvarliga, enl mig, det är att det verkar som om många glupskt sväljer det som MV lägger upp, men fortf har h*n inte ens kunnat säga om mobilen kommer från LW eller ej..
Citera
2018-08-12, 08:42
Medlem
Citat:
Utan att vara trådens recensent, men det där du nu skrev var ett av trådens vassaste inlägg vad gäller vår väktare!
Tack!

Det allvarliga, enl mig, det är att det verkar som om många glupskt sväljer det som MV lägger upp, men fortf har h*n inte ens kunnat säga om mobilen kommer från LW eller ej..
Var och en får bestämma vad dom ska tro på, jag tror varken på MV eller Gud innan bevis kommer, obs ingen jämförelse...
Citera
2018-08-12, 09:18
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Just det.
Läckorna kanske har ett syfte?
Har du själv några förslag på vilka dessa syften skulle kunna vara?
Om jag skrev några idéer om detta så skulle det bara vara mina fantasier.
Det finns tillräckligt med personer som fantiserar i tråden så jag låter bli.

Citat:
Det kanske är sådan info som inte bör läcka ut. Vi kan ju inte förvänta oss att vi kan beställa fram läckor för att få veta något. Om någon läcker så är det upp till den personen att välja vad hen vill läcka.
Citera
2018-08-12, 09:21
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Thank's -for nothing...

Men seriöst nu, om de uppgifter som läckts ut stämmer, varför sitter inte MGM på sannolika skäl?

Något fattas i pusslet annars skulle åklagaren sprungit till Tingsrätten med en ny begäran, något stämmer inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in