Citat:
Sök på rutsbok.blogg.se eller rogatio.blogg.se så hittar du en idag stängd blogg. Dock finns en del kvar läsbart som cachat och om du söker här i tråden har vissa användare sparat skärmdumpar. Det intressanta med bloggen är den närmaste bottenlösa förtvivlan och upplevelsen av svek mot MH från UW och likgiltigheten inför att dra barnen W i smutsen men samtidigt se sig själv som deras enda goda vuxna. Att hon själv mår dåligt av många olika, högst förståeliga, skäl innebär ju inte att hon kan ta sig rätten att hänga ut barnen och beskriva vad de gör och hur de mår såsom hon gjort, kan jag subjektivt tycka. Personen som skriver visar inlägg efter inlägg även att hon inte kan som en rationell vuxen människa se sin egen del i en relation som går under utan ensidigt ger UW skulden och har tillika en helt svart syn av UW och LW som föräldrar. Det är liksom helt enögt. Bloggen är väldigt ensidig och extremt bitter utan motstycke. Jag reagerar på att bitterheten fortgår så länge i flera år och att det känns som om det måste ligga mer bakom hur dåligt hon mår kring skilsmässan än den i sig. Många människor skiljer sig, alla skilsmässor är inte snygga och konstruktiva. Men få skilsmässor ges ett sådant uttryck offentligt i en blogg som denna skulle jag tippa?
Bloggens relevans i tråden har även en äldre bakgrund. Tidigare i tråden postades en blogg som påstods vara UWs blogg och den var väldigt bitter och mycket offerkofta, han var en stackars pappa och LW var en ansvarslös usel mamma typ. Den visade sig vara bakdaterad och vi som hållit på med bloggar i lite olika sammanhang fick känslan av att den var fejk eller iaf att den egentligen hade haft ett annat syfte men att ursprungligt innhåll raderats och bakdaterade inlägg från "UW" skulle ha postats för trådens läsning. Sedan för någon vecka sedan kom så användaren TimFa och postade en ny blogg för vår beskådan. Det var UWs exfru MHs blogg. Och utöver att visa de förvirrade tankarna hos en människa i livskris och depression så fanns det vissa språkliga överlappningar med bloggen som innan postats i UWs namn. Alltså, man kan misstänka att MH står bakom båda bloggarna. Det båda bloggar har gemensamt är att de visar upp en mycket negativ bild av de fd makarna Wesström som föräldrar och framställer barnen som ytterst utsatta och drar sig inte för att hänga ut deras barndom för allmän beskådan i godhetens namn. Jag drar mig även till minnes att MH beskriver mordet av LW som att LW återigen har drabbat MH. Så t o m när LW dör är MH offret som det är synd om. Jag reagerade starkt på det då jag läste detta inlägg. Men detta är numera låst och kan ej länka till det tyvärr. Notera att MH i sin blogg antyder att hon vet att Fb läser hennes blogg strax innan hon låser den och att hon har vänner som är här inne aktiva och rapporterar vad vi diskuterar. Notera också att det är samme användare här som postar och tipsar oss om båda bloggarna och annars knappt skriver något utom att antyda att barnen far illa. Så även om MH själv inte finns här inne så verkar hon ju ha andra som deltar i tråden och man kanske kan anta att den som postat båda bloggarna här är en som känner henne?
Senast redigerad av Philomena 2018-08-12 kl. 17:41. Anledning: Adderade information.
Senast redigerad av Philomena 2018-08-12 kl. 17:41. Anledning: Adderade information.