2018-08-12, 14:23
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
ljudupptagningen borse väl nästan vara ett större problem, än själva filmandet det är uppenbart att det finns ett flertal mikrofoner utplacerade överallt för att snappa upp folks samtal, även med varandra.

Problem överhuvudtaget. Vem fan vill bli filmad när man står och käkar fyllekäk. Förvisso har han förmodligen lappar där detta står men det var inte Petter hade koll på att läsa i sitt tillstånd. Sedan gör han saken värre givetvis istället för att komma tillbaka dagen efter och ha en mer sansad diskussion i lämpligheten med detta än att börja tjafsa och "ringa dit folk".
Citera
2018-08-12, 14:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LoFiMojo
Tror han faktiskt bara har en aktiv mick (ström-matad). Finns det någon sådan, centralt, så tar det upp ljud på ganska långa avstånd.

Nerdigt OT.

Men om det bara skulle va live å inte lagras så är det väll ok?!?!

Precis, en helt vanlig kondensatormikrofon som tar upp ljud från hela "rummet". Vanligt i musikstudios eller när man spelar in orchestrar som lirar live.
Citera
2018-08-12, 14:51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av norfinswe
Petters döda karriär? Sveriges i särklass mest förmögna hip-hop artist någonsin, och en grym jävla affärsman.

Bolag 1:
Bananrepubliken Aktiebolag
Ägare
Förra årets vinst, 19miljoner.
Tillgångar, 64 miljoner.

Bolag 2:
Ägare
DOP AB
Tillgångar 2miljoner.

Bolag 3:
Delägare
Hotell Åregranen AB
Tillgångar 24 miljoner.

Ni kan sitta på varandras kukar och önska att ni någonsin ser en ynka miljon, för det kommer dom flesta av er aldrig göra.
Keyboard warriors
Menar du att personer som har mycket pengar inte samtidigt kan vara små fittor? För Petter beter sig här i videon som en liten fitta. Jag kan komma på rätt många människor med mycket pengar som är idioter och patetiska. Att stå och försöka "ringa folk" på en korvgubbe mitt i natten, aspackad, när man är 44 år låter ju rätt patetiskt till exempel.

Verkar ju inte som att Petters pengar hjälpt honom så mycket nu när det visar sig vem han egentligen är? In vino veritas, som det heter.
Citera
2018-08-12, 14:51
Avslutad
Citat:
Tror han faktiskt bara har en aktiv mick (ström-matad). Finns det någon sådan, centralt, så tar det upp ljud på ganska långa avstånd.

Nerdigt OT.

Men om det bara skulle va live å inte lagras så är det väll ok?!?!
Fast det lagras ju? Jag har aldrig varit i närheten av Harakirivagnen, ändå har jag suttit och beskådat mupp efter mupp gå i clinch med övermuppen hur många gånger som helst.
Citera
2018-08-12, 15:14
Medlem
BengtAschbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borriz
  1. En skitstövel jiddrar med en annan skit stövel, vem bryr sig?
  2. Kanske detta blir en nytändning i Petters karriär, ungefär som när Magnus Uggla kom sist i schlager-SM.

Lämpligt nog låter man Petter breda ut sig på 6 hela sidor i SVD söndag.”20 år in i karriären det är nu jag Peakar”lyder rubriken.Killen verkar ha klarat sig bra genom livet.Musiken verkar vara en bisak just nu.
Citera
2018-08-12, 15:17
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ja, det sitter en Röde-mik i taket som sticker ut över kunderna, nästan övanför grillbordet. Den syns tydligt i bild. Det verkar vara en njure då ljudet är mycket mer distinkt när dom står vid kassan och pratar men mer "muffligt" när dom står till vänster i bild. Miken är riktad åt kassans håll.

OnT:
Det som jag undrar över är varför Petter blir så skitnödig när han får reda på att det sänds live. Är han lika nojjig om han tex åker tunnelbana eller rör sig på stan och går in i någon större butik? Att han sedan börjar ringa folk är ju så löjligt och patetiskt. Intressant att se att han är dragen i början av videon men "nyktrar till" när han får reda på att han filmats. Vad är det han döljer?

Har det hänt förr att personer gör något liknande när dom får reda på att Jepser live-streamar, dvs börjar ringa efter folk?
Citera
2018-08-12, 15:20
Medlem
Slipsluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Intressant att se att han är dragen i början av videon men "nyktrar till" när han får reda på att han filmats. Vad är det han döljer?

Ingenting. Han gillar väl helt enkelt inte att bli filmad av herr Tjock-TV bara.

Citat:
Ursprungligen postat av Gubbmagen
Har det hänt förr att personer gör något liknande när dom får reda på att Jepser live-streamar, dvs börjar ringa efter folk?

Ja.
Citera
2018-08-12, 15:20
Medlem
BadMFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EffinEjit
Fast det lagras ju? Jag har aldrig varit i närheten av Harakirivagnen, ändå har jag suttit och beskådat mupp efter mupp gå i clinch med övermuppen hur många gånger som helst.

Precis, hur kan fettot annars lägga upp streamar och klipp på sin kanal för att beskådas i efterhand?

Han sparar precis ALLT han streamar för att sedan helt godtyckligt lägga upp det han känner för.
Som tur är sparar andra också han klipp så att hans svinerier kommer upp till allmän beskådan.
Att gubbfan sen har mage att påstå att det "foto shoppas" för att få han att komma i dålig dager är stor humor och komedi.
Så jädra Nice varje gång folk påminner honom att de inte vill ha "äckelpäckel" på burgaren.
Citera
2018-08-12, 15:21
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtAschberg
Lämpligt nog låter man Petter breda ut sig på 6 hela sidor i SVD söndag.”20 år in i karriären det är nu jag Peakar”lyder rubriken.Killen verkar ha klarat sig bra genom livet.Musiken verkar vara en bisak just nu.
Här är den artikeln: https://www.svd.se/petter--20-ar-in-i-karriaren-det-ar-nu-som-jag-peakar
Citera
2018-08-12, 15:22
Medlem
Gubbmagens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slipsluder
Ingenting. Han gillar väl helt enkelt inte att bli filmad av herr Tjock-TV bara.
Men då är det ju bara att gå därifrån så är saken utagerad.
Citera
2018-08-12, 15:22
Medlem
sonofnatures avatar
Tror ni just d hade gjort samma sak å ringt boysen ?
Citera
2018-08-12, 15:29
Avslutad
De enda som verkar runka åt det här är folk som inte bor i sthlm.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in